Børn med særlige forudsætninger – fælles puc

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Illustration fra Bogen om kræft figur 4.1.
Advertisements

VIND I ØRESUND - Øresund - Kattegat - Skagerrak Et samarbejdsprojekt om vindkraft mellem DTU og LTH Kick-off meeting in Lund d 18 December 2008.
Lidt om vejleder rollen
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
Lærerprofessionen.
Bevægelse og sundhed Horne Skole 20. januar 2009.
Velkommen til Mentoruddannelse
Vejret Datalogger og database. Forsøg i Natur/Teknik
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Dyssegårdsskolens kommende organisering
Skolereformen Oplæg Lejre d. 6. februar
Velkommen til valgmøde
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Introduktionsaften 10. klasse på Hjalleseskolen
Velkommen til Skovshoved Skole.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Agenda 1.
for elever i komplicerede læringssituationer DPU, Aarhus Universitet
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Hvordan du bliver lykkelig. 1. Have et mål 2.Smil altid.
Hvordan du bliver lykkelig. 1. Have et mål 2.Smil altid.
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Ordrup skole kontaktforældremøde, lørdag den 18. januar 2014 Folkeskolereformen - et overblik.
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
1 Samfundsfag og Politik & Administration. 2 Program Velkommen Lidt om uddannelserne Studieform En typisk dag! Beskæftigelse Studieliv.
22.maj 12 Globaliseringsredegørelsen Globaliseringsredegørelsen 2012 Grafer og figurer fra temakapitlet: Gældskrisen fører til langvarig lavvækst.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Hvordan du bliver lykkelig. 1. Have et mål 2.Smil altid.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
Gl. Hellerup Der er brug for dig Min. 17 år Veje min. 50 kg. Være sund og rask.
Evaluering IT-klasse-projektet 1v 2007/2008 2v 2008/2009.
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Skolerigsdag 2011 Folkeskolen – liv og læring Data peger på behov for nye veje Anders Hingel Tidl. kontorchef, EU’s analysekontor for uddannelse.
Finland Uddannelse Skoleliv. Dagsorden  Præsentation  Læreruddannelse  Skolesystem  Skoleliv.
Lærerprofessionen.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Feedback Lægedage 2014.

Nørre Aaby Realskole - en skole jeg er stolt af Velkommen til info-møde om Ællinger 2015 tirsdag den 4. november 2014.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Dansk på mellemtrinnet Blåvandshuk Skole 2014
Mandag den 14. april Gymnastiksal 14 – 15. Bo syg.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014
Orienteringsaften på Byhøjskolen tirsdag den 2. februar 2015 kl. 17.
Gentofte Kommune Skolestart Børnehaveklasse er obligatorisk Skolestart og barnets alder - Børn der fylder 6 eller 7 år i 2014 skal starte i børnehaveklasse.
Grunde til at jeg elsker dig
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Birgit Lise Andersen Mandag d 13/ Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion.
Velkommen Udbudspræsentation af Pacemakere, ICD’ere og elektroder Indkøb og Logistik.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Styringsteknologier og professionel praksis - På tværs af familiearbejde og inklusion i skolen v Charlotte Højholt, RUC 3 pointer Når vi diskuterer politiske.
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
Narrativitet i teori &praksis
Demonstrationsskoleprojekt:
Er nutidens kræftsygepleje rettet mod fremtiden ?
Nye bøger på PLC Fantasy 2. del.
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
Præsentationens transcript:

Børn med særlige forudsætninger 15-1-2014 – fælles puc BMSF Børn med særlige forudsætninger 15-1-2014 – fælles puc

Hvem er vi? Videnscenter Børn med Særlige Forudsætninger Birthe og Jens Ole Jan Andreasen, Ordrup Skole Kirsten Holm Larsen, Hellerup Skole Dorthe Thorup, Tjørnegårdsskolen Janni Pihl Sørensen, Tjørnegårdsskolen Én kontaktlærer på hver skole

Opgaverne Vejlede lærerteams om BMSF generelt Vejlede lærerteams i konkrete situationer Deltage i møder med forældre Observere børn/klasser Holde os ajour med ny forskning, nye tendenser og ny litteratur .....

Differentieringsformer Individualiseret differentiering Elevdifferentiering Undervisningsdifferentiering

Bloom Benjamin Bloom 1913-1999 Ph. D. in Education 1956 Classification of learning objectives Pensum på læreruddannelsen i USA

Undervisningsdifferentieringens ABC Kirsten Baltzer og Poul Nissen

A Lyt og husk historien B Lyt og svar: Hvad gør fortællingen interessant? Hvad gør fortælleren for historien? C Lyt og skriv fortælleråd til dig selv

Hvad er individuelle læringsmål? PEU Matematik, UVM 2008 Fælles Mål 2009 – Matematik EMU NTSnet Ergoterapeutuddannelsen Bygningskonstruktøruddannelsen Undervisningsministeriet evaluerer årligt prøverne. I 2008 skrev de i indledningen om målfastsættelse. Undervisningsmålene er trinmålene, og de er overordnede og dækker flere trin og store grupper elever. Ud fra undervisningsmålene skal lærerne fastlægge læringsmål og specificerede faglige beskrivelser for de enkelte elever. Læringsmålene er forskellige for enkeltelever eller elevgrupper. Eksempler: Nogle elever har målsætning om inspektion og helt enkle ligninger, mens andre arbejder mod at kunne komplicerede ligninger i formaliseret løsningsproces. Eksempler: Addition hvor nogle er klar til en formaliseret opstilling, men andre arbejder mod forståelse og udvikling af algoritmer ud fra konkrete materialer. Målene kan afvejes, således at nogle mål fylder mere hos nogle end hos andre. Jeg hæfter mig ved, at mål og metode ligger meget tæt.

Vejen Trinmål Konkretiserede mål Individuelle læringsmål

ABC som mål og aktivitet

Synlighed

Hjælp

Hjælp i bøgerne

Hjælp i konkretmaterialer

Hjælp i IT

Min gevinst Vejleder

Tak Janni Pihl Sørensen