Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Demonstrationsskoleprojekt:

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Demonstrationsskoleprojekt:"— Præsentationens transcript:

1 Demonstrationsskoleprojekt:
Elevernes egenproduktion og elevindragelse Lærere og elever som didaktiske designere - nye lærerroller   Vivian Skibby, 10. klasse UngdomsCenter Vejle Karin Levinsen, Aalborg Universitet Birgitte Holm Sørensen, Aalborg Universitet

2 AGENDA Introduktion til projektet Didaktisk rammedesign model
Lærere og elever som didaktiske designere Intervention – praksiseksempel 10 kl. Læringsmål – evaluering som læringspraksis Spørgsmål og diskussion

3 Partnere i projektet 2 universiteter 3 university colleges 5 skoler
Absalons Skole Antvorskov Skole Filstedvejens Skole Hellerup Skole 10.kl.  UngdomsCenter Vejle

4 Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse 2013-2015
Her er vi i tidsplanen Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner Videnspredning Formidling Afslutning, Videnspredning Aug. 2013 Nov. 2013 Sommer 2014 Apr. 2015 Dec. 2015

5 Elever agerer som didaktiske designere i relation hertil
Elevernes digitale produktion Projektets didaktiske mål: at eleverne udvikler kompetencer til at tage styring i sin egen kompetenceudvikling Lærere og elever som didaktiske designere Læreren opsætter didaktisk rammedesign: mål, indhold, organisering, ressourcer og evaluering Elever agerer som didaktiske designere i relation hertil Feedforward

6 Elever som producenter Elever som didaktiske designere
Produktion af læringsressourcer til 7.kl. 10 kl. Fysik og dansk

7 Intervention 6 på UCV – Dit nærmiljø
Læreren som didaktisk rammesætter Eleverne som dobbelt-didaktiske designere mål, indhold, organisering, ressourcer og evaluering

8

9 Lærerrollen i produktionsprocesser
Rammesætter Vejleder Medlærer Facilitator Videnleder Horisontal vertikal lærerposition Tilstedeværende lærerposition

10 Elever som producenter Elever som didaktiske designere
Læringsmål – evaluering som læringspraksis Produktive reflektioner og praksis Elever som producenter Elever som didaktiske designere

11

12 Elever som producenter Elever som didaktiske designere
Objectives – evaluation as learning practices Lærer og elever verbaliserer I børnesprog Fagfaglige læringsmål Mål for produktionen Elever som producenter Elever som didaktiske designere Verbaliserede mål I børne sprog Stiladserer elevernes ejerskab til mål Stiladserer elevernes focus

13 Eksempel Remediering af eventyr - 1ste klasse
Læringsmål som produktionskrav Fagsprog børnesprog Karakterer Andre kan se, hvem der er hvem Følelser Andre kan se, hvordan de har det Stedet Andre kan se, hvor det foregår Narrativ form Andre kan forstå ,hvad der foregår Opfyld mål tjek om alt er som det skal være

14 Eksempel Remediering af eventyr - 1ste klasse
Læringsmål som evalueringskriterier Kan andre (5te klasse) se, hvem det er og hvordan de har det? Kan andre (5te klasse) forstå, hvad der foregår?

15 Eksempel Remediering af eventyr - 1ste klasse
Læringsmål som peer forslag Hvis vi ser et closeup afHans der holder pinden .... Så kan vi bedre forstå, hvad der foregår Hvis heksen bliver drejet lidt .... Så kan vi se, at hun er vred

16 Eksempel Remediering af eventyr - 1ste klasse
5te klasse er målgruppen Læringsmål som summative evalueringskriterier 1st grade Kan i se hvem det er? Hvordan har Hans det? Hvorfor har han det sådan? Hvor foregår scenen? Hvorfor har de en kniv? Kan du genfortælle historien?

17 Læringsmål - evaluering - multible former
Læringsmål som summative evalueringskriterier Læringsmål som produktionskrav Fagsprog børnesprog Læringsmål som evalueringskriterier Læringsmål som peer forslag

18 Spørgsmål og diskussion


Download ppt "Demonstrationsskoleprojekt:"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google