Øvelsestime 7 Introduktion til Medier og Kommunikation // 2. 11. 09.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
Advertisements

Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
7. undervisningsgang den
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Ellært Et ”Læringsspil”
2011XXXXX Golfklub FLERE GOLFSPILLERE I DANMARK •”Et overblik” •Udviklingskonference.
1 Trivselsfest 2009 Datoer for festen:  Torsdag den 5. november:  kl – 16.00: forberedelse  Fredag den 6. november:  kl – 14.00: forberedelse.
Aktiviteter i naturen Hyttetur
Opgave 3 Lav en metodisk plan for hvordan i vil afdække et problemfelt
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Usability 17. marts Oplæg: Om heuristisk inspektion: Metro Om tænke højt forsøg: Virk 2. Fremtidige oplæg 3. Dagens øvelse 4. Aflevering af testrapporter.
En socialt interaktiv applikation til smartphones.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Naturkvalitetsplanlægning EnviNa-temadag 30. april 2014
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
Digital skriftlig- og mundtlighed
Borgerinddragelse: Baggrund 9. maj Behov for borgerinddragelse? Tilfredshed med ”den måde demokratiet fungerer på” 5% er medlemmer af partier.
Ekspertgrupper Grupperne får hver især et punkt fra mindmappet:
Intro - novelleforløb.
Opvisning LØRDAG D. 21. MARTS 2015 KLUB FRIVILLIG i Nellerupgårdhallen
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Det aktive ur Gruppe 7 Katja, Katrine, Christian, Sigurd og Jakob.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Fuglereden.
Modernitetens fødsel
Schweiz Vorstellung. Proces Gruppearbejde – mandag 2. juni – tirsdag 3. juni Fremlæggelse – tirsdag 10. juni – max. 6 min. pr. gruppe – fokus på det mundtlige.
Øvelser Samlet rapport.
Fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. Fortællertyper? Hvilken betydning har fortælleren? Hvad kan vi tilføje.
De marginaliserede børn og unge. Farezonen: Ikke deltagende Risikozonen: Svingende deltagelse Registreringsark: Dato: Klasse: Placer eleverne i forhold.
Afleveres senest mandag den 3. maj, kl til Mikael via mail.
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Dagsorden Tirsdag d. 28/10 Hvad ved vi nu om novellegenren – snak i gruppen! Opsamling på film omhandlende komposition. Gruppearbejde i teams – ”Hovedet”.
Introduktion til programmering Kursusintroduktion Greenfoot.
Øvelse den 8. marts Skriv en artikel, anmeldelse, guide eller et debat indlæg til ITU's web-avis readIT Pia Svejgaard Pedersen.
Ø VE PROJEKT I skal arbejde selv. I skal skrive et projekt på max 5 sider. I skal tage udgangspunkt i en case. I skal fremlægge for enten Claus eller Anne.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Hotellet & HG15 Grundforløbsprojekt 2015 Hotel Kalveøen ved Esrum Sø.
Skrivekursus 1.e ..
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
Kommunikations opgave klasse 1,5 Gruppe 1 Katrine Jeanette Casper Mikkel Kristian.
Iværksætteri-projektet – Hvad er det?
Orientering om bachelorprojekt 2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
Litterær artikel. Genren litterær artikel  Læs om genren her:
Klubbutviklingsseminar NBTF OLT/Ullevål 9-10/
Din kreative online praksis! – del 2
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
MOT sang 1. Vi er samlet her for at holde glædens dag
Læring gennem registrering og indberetning
Større skriftlig opgave i 2.hf
Portfolio! Jacob, 7.B.
Portfolio Anders, 7.B.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Uddannelsesgivende afdelinger
© Sociale medier. Hans-Christian Christiansen & Gitte B. Rose
© Sociale medier. Hans-Christian Christiansen & Gitte B. Rose
© Sociale medier. Hans-Christian Christiansen & Gitte B. Rose
Workshop om Den tværkommunale løsning til automatiseringsegnede processer 26. januar 2018.
Fremtidens bibliotek ”Folkebiblioteket – uden bøger”
Program Torsdag den 12. april HTX
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
Tilstedeværelsesundervisning
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Præsentationens transcript:

Øvelsestime 7 Introduktion til Medier og Kommunikation //

 Valg af metoder – Beslut hvilke metoder I vil arbejde med Hvad passer til jeres konkrete projekt – hvorfor og hvordan? Husk at skrive noter omkring disse overvejelser!  Forbered arbejdet med disse metoder, fx udkast til:... Interview-guide... Survey... Fokusgruppe-oplæg... Strategi for analyse af websites/fora eller andet... ? Undersøgelsesdesign Introduktion til Medier og Kommunikation //

Et par tips... Vær refleksive i jeres valg af metoder:  Hvorfor disse metoder – hvad forventer I de bidrager med?  Sæt metoderne i forhold til det område I ønsker belyst  Sortér og vælg ud! Hellere grundigt forberedt omkring én end overfladisk arbejde med “alle” metoder på én gang...  Vær opmærksomme på at I kan låne udstyr i receptionen (fx diktafon) – Men vær i god tid! Udstyret bookes forud på: Introduktion til Medier og Kommunikation //

Opponent-grupper Introduktion til Medier og Kommunikation // GRUPPEROPPONENT-GRUPPER Bands og promovering på sociale netværkstjenester: Louise L, Jette, Thomas (LOUISE)‏ Identitet og web 2.0: Mie, Louise, Anne-Mette (LOUISE)‏ Public service broadcasting: Jakob (MIE)‏ Internettet æder tv-formatet: Erik (LOUISE)‏ Repositionering i online spil (socom) Peter E, Simon (LOUISE)‏ Online Gaming: Alex, Morten P, Edward (RIKKE)‏ Viral markedsføring: Line, Karsten, Peter J (RIKKE)‏ Guerilla/viral markedsføring: Cecilia, Jeanette, Vita, Camilla (RIKKE)‏ Nyhedskanaler Katrine (MIE)‏ Overvågning Mathias (MIE)‏ Google wave: Toke, Jacques, Christoffer, Sofie (MIE)‏ Eyetracking: Yassin, Adel, Søren (RIKKE)‏ Online gaming/spil: Maya, Denise, Casper, Frederik, Emil (RIKKE)‏ Online gaming/adfærd: HP, Nicolaj, Christian V, Troels F, Oliver – (RIKKE)‏ Virksomheders ethos online: Philip, Nina Mörch, Kasper Juu, Raymondl (MIE)‏ Branding på nettet: Troels Z, Andreas (RIKKE)‏ Copyright, fildeling, piratparti: Veo, Astrid, Katja, Michel (MIE)‏ Mash-up kultur: Troels T, Buster, Marc, Rasmus, Daniel (MIE)‏ Madonna, produkt og medie: Nina Rose, Nina Kirstine, Camilla J., Katrine (LOUISE)‏ Exhibitionisme (selvpromovering): Kasper, Emilie, Emil F (LOUISE)‏ Emne?: Mia, Kristian, Laust, Morten (LOUISE)‏ 4chan/subkultur: Søren, Kim, Sigurd (MIE)‏

Aflevering Deadline: Torsdag den 5.11 senest kl Uploades på jeres gruppeblog:  En oversigt / strategi over metodevalg / undersøgelsesdesign  Materiale/udkast til brug ved dataindsamling Pointen er...  Platform til videns-deling internt i gruppen  At jeres hjælpelærer kan følge med i jeres arbejde og give feedback  Mulighed for at involvere jeres opponentgruppe ifht gode idéer og Inspiration Introduktion til Medier og Kommunikation //