Unit 1 English Summative Assessment, Poem

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Navn på enhed (Indsæt --> Diasnummer) Jacob Thøgersen DGCSS/ LARM, University of Copenhagen Nik-fest 2011.
Advertisements

Ordstilling Ordstilling er bl.a. rækkefølgen af grundled og udsagnsled i en sætning. Hvis grundleddet står før udsagnsleddet, taler vi om ligefrem ordstilling.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Omskrivning med do i spørgende og nægtende sætninger
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Danish local authorities’
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
SPU-modellen (Struktureret ProgramUdvikling)
Camptema 2013 Hvordan kan Henne-området udvikles og kvalitetsudvikles med fokus på børnefamilier ?
Select one of the 3 title pages and delete the others. Please do not create new title pages by using the layouts Title 1 – 3 as these layouts do not contain.
Langmarkskolen 6a. Flag  The name of the Danish flag is :  Dannebrog  The legend says at the Danish flag fell down from heaven.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
The Danish Lesson Center for Second Language Studies August 23, 2011 VMS.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
Magtteori I 7. September 2005.
Sonnet 130 My mistress’ eyes are nothing like the sun; Coral is far more red, than her lips red: If snow be white, why then her breasts are dun; If hairs.
Coming to terms with English in Denmark Jacob Thøgersen Associate professor, University of Iceland PhD student, The Danish Language Counsel / University.
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
Database Normalization without Mathmatics
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
PUMA kursus - ekstern finansiering 2011 Slide 1 For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Vis” > ”Sidehoved / Sidefod”.
And so this is Christmas And what have you done Another year is over And a new one just begun And so this is Christmas I hope you have fun The near and.
Kulturstudier M, KA Art Worlds Hvem skaber kunsten?
”Men hvis aftalen mellem EU og USA kommer i stand, bliver sådan en handel billigere for de danske forbrugere, siger handelsminister Pia Olsen Dyhr. - Jeg.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Delprøve 1, december 2011.
“Cheshire Puss,” she began, …… ”Could you tell me, please, which way I ought to go from here?” “That depends a good deal on where you want to get to,”
Presentation 27: Comparison of technologies Objektorienteret Middleware.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse side 1 Welcome to MA Odense.
Kapitel 4.
Linking international students and Danish businesses.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
LÆR FOR LIVET NORDIC FOSTER CARE ASSOCIATION Rødovre 6. september 2014.
Oh, store Gud, når jeg dit værk beskuer
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
Tryk på F5-tasten for at starte!
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Stilistiske forskelle
Hallo... Jeg ville bare se om du var tilstede... I just wanted to see if you were there...
Litterært makerspace.
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
Mådesudsgagnsord på engelsk (modalverber)
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
THE MENTORING JOURNEY.
Buy Doxycycline Online Us
Completing secondary education
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Software Testing Software testing.
Denitrification in the root zone
Hvor er værdien af intern kommunikation?
. Oh, store Gud med fem vers
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
I Herrens Hænder In the hands of God 4 vers
Meet Asfiya Asfiya is a proud caregiver to her mother Adeela. Her mother lived with her before the stroke. Other than some small aches and pains, Adeela.
Structure and Organization in Interpretation of Literature Essays
The Nested Splat! Series
Præsentationens transcript:

Unit 1 English Summative Assessment, Poem

Poem- Se Den Lille kattekilling Se den lille kattekilling
nej hvor er den sød
den har fine hvide poter
og en pels så blød Den kan sige miav og spinde
ligesom sin mor
den skal snart få lært at finde
hen hvor musen bor Lille mus kom op af hullet
kom og leg tagfat
har du ikke lyst at lege
med den lille kat Nej det må jeg ikke
 for min far og min mor
for de siger at det var dig
der åd min storebror Nej det var det ikke
det var smedens gamle kat
ham der bor i Århusgade
nummer enogtres

In ENGLISH!!! Look at the little kitten It’s so sweet, it has fine white paws and a fur coat so soft It can say meow and purr just like its mother Like it’s mother it will soon learn to find where the mouse lives Small mouse come out of the hole come and play tag don’t you want to play with the little cat No, I may not, is what my father and my mother say, for they say that it was you that ate my brother No it was not it was the smith’s old cat he lives in Århusgade number sixty one

What is the poem about This poem is about a little cute kitten that wants to play with a mouse. The mouse doesn't’t want to play with the cat because it is a cat and mice are afraid of cats. The mouse says that the cat ate its big brother , and the mouse uses this as an excuse for not wanting to play with the cat.

A picture I chose this picture because that when I think of the poem I always think of a picture like this in my mind.

Technique 1: Rhyme Rhyme: Example of Rhyme: Effect on the audience: ”Se den lille kattekilling
nej hvor er den sød
den har fine hvide poter
og en pels så blød Den kan sige miav og spinde
ligesom sin mor
den skal snart få lært at finde
hen hvor musen bor” Effect on the audience: The effect on the audience when using rhyme is that the words are pronaunced harder with more emphasis and it creates a beat. In this poem the words are pronaunced longer because of the Danish letter ø and the Danish soft d. In this particulier rhyme, the words give the reader the idea that it is a perfect, cute, little kitten.

Rhyme Scheme Se den lille kattekilling
nej hvor er den sød
den har fine hvide poter
og en pels så blød Den kan sige miav og spinde
ligesom sin mor
den skal snart få lært at finde
hen hvor musen bor Lille mus kom op af hullet
kom og leg tagfat
har du ikke lyst at lege
med den lille kat The 3rd line in every stanza exept for 2, doesn’t rhyme with anything Nej det må jeg ikke
 for min far og min mor
for de siger at det var dig
der åd min storebror Nej det var det ikke
det var smedens gamle kat ham der bor i Århusgade
 nummer enogtres Rhyme scheme: Stanza 1: Stanza 4: A, B, C, B J, E, K, E Stanza 2: Stanza 5: D, E, D, E L, H, M, H Stanza 3: G, H, I, H

Technique 2: Animals talking Example of: Animals talking ”Lille mus kom op af hullet kom og leg tagfat har du ikke lyst at lege med den lille kat” – cat says this Effect on the audience: It causes the audience to have a better relationship with the animals, and it allows the animals to do humanlike things. Also this is a child song, and the child most likely will be more interested in the song if the animals talk. The effect it has on the song is that it makes it more lively.

Technique 3: Line breaks Example of Line Breaks: “Den kan sige miav og spinde
ligesom sin mor” ”It can say meow and purr just like its mother” Effect on audience: When using line breaks it causes the reader to make a pause before reading the next sentence, this makes the rhythm different. Most likely the poet has made line breaks for a reason, maybe for because he or she wants to make you pronounce the word before the line break for a longer time then usual.

My favorite line from the poem Lille mus kom op af hullet
kom og leg tagfat
har du ikke lyst at lege
med den lille kat Little mouse come here come and play with me don’t you want to play with the little cat I like this line because its kind of ironic, because of course mice don’t want to play with cats

Resources http://festklaveret.dk/da/tekst/173/se+den+lille+kattekilling.htm http://www.lyrika.dk/kattejagt.html http://www.allthingsprivatepractice.com/tag/gratitude/page/2/

By Siw Lund Year 8