Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
NemID har en offentlig digital signatur
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Afsendersystemer.
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
NemID = den nye digitale signatur
Postkasser Sådan sendes post fra Digital Post Lars Sommer –
Tilmelding til ungdomsuddannelser 2010
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt?
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
Convergens / Mads Anker Højlund
Digital Post til borgerne i vejen dertil
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået?
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Din kontakt med det offentlige starter på nettet - hvad betyder det for dig? [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.
Oprettelse af Digital Post
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
video. Fællesoffentlige digitaliseringsstrategi: Alle over 15 år skal have NemID og Digital Postkasse efter november.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
Vil du kontrollere hvilken fuldmagt, en person har?
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening
Digital Post Lovpligtigt for alle over 15 år fra den 1. november 2014.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital fuldmagt. Det kan eksempelvis være, at du skal.
Juridiske overvejelser Juridiske overvejelser Breve sendt til Digital Post får samme retsvirkning som papirbreve Hvem har ansvaret.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 LØN, LÅN OG OPSPARING (Til arbejdshæftet.
OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Unge og digital sikkerhed
Hold dit NemID for dig selv
Det kan ramme os alle Alle kan blive ramt af hacking, også dig.
Unge og digital sikkerhed
Hold dit NemID for dig selv
Præsentationens transcript:

Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]

Oplæggets indhold 1)Hvorfor digitalisering? 2)Hvad betyder Digital Post for jer? 3)Obligatorisk digital selvbetjening – hvad er det?

Digitalisering sparer penge og giver fordele I kan ordne det meste på hjemmesiden borger.dk I slipper for kø på borgerservice eller i telefonen I er i forvejen på nettet Når I kommunikerer digitalt med det offentlige, sparer det offentlige penge på frimærker, papir og at indtaste oplysninger. Det giver flere ressourcer til fx uddannelse og sundhedsydelser.

Jeres liv er fyldt med store forandringer © Copyright 4 Alder Grundskole til 9. klasse Ungdomsuddannelse Videregående uddannelse Videregående uddannelse Flytte hjemmefra Dannelses- rejse Få børn Ophold i udlandet 10. klasse / efterskole Fritidsjob

Borger.dk - forsiden

Digital Post Alle over 15 år skal fra 1. november 2014 være tilmeldt Digital Post I kan modtage og sende sikker Digital Post fra og til det offentlige (SU, skat osv.) Digital Post fra det offentlige sparer dig for mapper på reolen.

Se en film om Digital Post

Hvorfor ikke bare ? En mail har ikke samme sikkerhed som Digital Post Ingen uvedkommende kan læse din digitale post Ingen kan udgive sig for at være en anden og sende Digital Post i en andens navn.

Digital post på borger.dk – sådan ser det ud [Navn…]

Tilmeld jer Digital Post Tilmeld jer på borger.dk ved at klikke på ”Digital Post” Hvis I allerede bruger e-Boks: I kan vælge at logge på e- Boks og tilmelde jer Digital Post fra det offentlige der Det skal I også gøre, selvom I i e-Boks allerede modtager post fra enkelte offentlige myndigheder.

Tilmeld jer allerede nu… Hvis I er 15 år eller derover, bliver I 1. november 2014 automatisk tilmeldt Digital Post Hvis I tilmelder jer allerede nu, vænner I jer til jævnligt at tjekke, om I har modtaget ny Digital Post Så undgår I at gå glip af vigtigt breve

Husk at tjekke Digital Post Digital Post fra det offentlige har samme retsvirkning som papirbreve fra det offentlige Derfor skal I huske at tjekke, om I har modtaget ny Digital Post. Ellers kan I gå glip af tidsfrister, penge osv. Under ‘Indstillinger’ kan I oplyse jeres adresse. Så får I besked, når der er ny Digital Post til jer Fra august 2014 kan man også få en SMS, når man har fået ny Digital Post fra det offentlige. Husk at oplyse jeres mobilnummer under ‘Indstillinger’.

Digital selvbetjening – vidste I, at… …hvis jeres cykel bliver stjålet, skal I anmelde det digitalt på borger.dk?

Digital selvbetjening – vidste I, at… …hvis I skal bo i udlandet mere end 6 måneder, skal I melde udrejse på borger.dk?

Digital selvbetjening – vidste I, at… …hvis I skal giftes, skal I ansøge om vielse på borger.dk

Hvis I skal noget med det offentlige, starter I på nettet!

Hjælp at hente Få hjælp på borgerservice Bibliotekerne kan også hjælpe Telefonsupporten ”1881” / kan svare på spørgsmål om brugen af borger.dk Hjælpeunivers på borger.dk: spørgsmål/svar (FAQ), trin for trin vejledninger og video, ”Er du klar”-funktion

Hvad med dem, der ikke kan? Man kan blive fritaget fra Digital Post, hvis man ikke kan anvende det Man kan blive undtaget fra at bruge digital selvbetjening, hvis man ikke kan anvende det.

Kan man bruge sin smartphone, Ipad eller tablet?

HUSK! Dem, der kan, skal kommunikere digitalt – og det er meget nemmere for jer selv.

Spørgsmål?