Brobygning 9. og 10.klasse Efteråret 2012 UU Lolland-Falster.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

Skolebladet Interview med Jakob J- Afstemning- Interview med Rose-Elevernes mening om skolen- Landsbyhuset-Vitser-Gåder-Tegning.
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Hej Jeg hedder Rando og er fra kennel Scharmark. Jeg er født den 19. maj 2007, og de første 3 uger af mit liv.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
F Forældremøder…. Forældremøder v. Birgitte Ravn Olesen.
Erfa- og evalueringsmøde
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
FORSTÅ DIN NABO! VI ER FORSKELLIGE.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Hvordan har du det? 2010 | Unge Disposition • Datagrundlag for HHDD2010 – unge • Fysisk helbred/trivsel - Selvvurderet helbred • Psykisk.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Vest Region Hovedstaden
Uddannelsesvalg i 8. klasse. Dagsorden  Formål:  Formålet for de næste to lektioner er, at vi kigger på, om det, I tror om jeres klassekammerater, påvirker.
i Ungdomsuddannelserne
Midtvejsseminar Læringsmiljø på hhx
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Informationsaften for forældre og elever
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
Evaluering af introkurser Hvilken uddannelse har du besøgt? AntalProcent STX19125,0 HHX8310,9 HF111,4 HTX10113,2 Sundhed, omsorg og pædagogik547,1.
CAMPUSSKOLEN.
før Uddannelsesmessen
Forældremøde 8.klasse.
Brobygning 9. og 10.klasse Efteråret 2011 UU Lolland-Falster.
Præsenterer for 8. klasse. Præsenterer for 8. klasse.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Tradition og Fornyelse
Dansk 1. klasse.
Sket er sket … Og står sjældent til at ændre
En rejse gennem det danske uddannelsessystem
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Til 8. klasse før Uddannelsesmessen Ungdommens Uddannelsesvejledning UUVest Region Hovedstaden
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Det Danske Uddannelsessystem
Ud af skolen – og hva’ så? UU Ringkøbing Fjord
Fortællinger fra kanten
Hvad betyder ventetid for det enkelte menneske?
Amy følte sig ikke rask, da hun gik i skole
Hanne og Marianne siger tak for et par gode uger. Vi glæder os til resten af året sammen med jer! Opstartsugerne på Sønderholm Skole På de følgende sider.
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Orientering forældremøde 10. klasse
Orientering forældremøde 9. klasse

Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Grøn stues skovtur Alle børnene var på Grøn stue kl. 09. Vi tog vores overtøj og tasker på og gik op mod stationen. Kl. 11 var vi på Klampenborg st. og.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Forældremøde 8. kl. UEA-undervisning
Evaluering af introkurser Hvilken uddannelse har du besøgt? ValgmulighedTalProcent STX24824,8 HHX10010,0 HF90,9 HTX10310,3 Sundhed, omsorg og.
Oversigt over mulighederne efter 9. klasse
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
UU Ringkøbing Fjord Ungdommens Uddannelsesvejledning
Uddannelsesvejledning MF10.kl. 2011/12 1/8 2010: UU MariagerFjord U-plan, 10. klasse Brobygning Uddannelsessystemets opbygning 1. marts 2012 Gode
Gruppevejledning på tæt hold
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Spørgeundersøgelse - Besøgsdag 2015
Netværksmøde Oplevelser på åbne biblioteker. Kaffe Erfaringsudveksling, hvordan er det gået i efteråret? Evt. sparringsøvelse Planer for foråret Planlægning.
7. klasse.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
handel, event og mediegrafik
Stxstudentereksamen.
STX Uddannelse.
Hvorfor valgte jeg SOSU skolen?
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

Brobygning 9. og 10.klasse Efteråret 2012 UU Lolland-Falster

Hvilken uddannelse har du besøgt? TalProcent STX8627,30 HHX6119,37 HF3410,79 HTX196,03 Sundhed, omsorg og pædagogik237,30 Strøm, styring og it103,17 Mad til mennesker257,93 Bygge og anlæg185,71 Merkantil82,53 Dyr, planter og natur134,13 Bil, fly og andre transportmidler123,81 Produktion og udvikling61,90 Total:315100,0

Hvis ja - hvorfor? Skriv også hvilket ønske, du havde, og hvad du har ændret det til. (83 Svar) • jeg ville gerne på HF men nu vil jeg gerne på SOSU. Jeg har fundet ud af at gymnasiet slet ikke var noget for mig, og det var meget interessant på SOSU. • Jeg troede ikke, samfundsfag kunne være spændende. Før ville jeg kun have sproglig, nu vil jeg måske have samfundsfag. • Jeg har ændret det STX, da HHX blev lidt for kedeligt til mig. Der var for meget økonomi og handel, og jeg manglede kreative fag. • jeg var ikke helt afklaret før forløbet. jeg overvejede dyrepasser og salgsassistent. nu har jeg kok og bager med på listen.nu har jeg rigtigt mange at vægle imellem jeg skal først i 10 klasse på efterskole. • Jeg har aldrig været sikker på hvad jeg ville, men da jeg var på CELF blev jeg mere sikker på hvad jeg ville. Tømrer

 Jeg er nu blevet klar over at det ikke skal være HF jeg skal på efter 10. klasse, men i stedet for skal jeg på STX. Grunden til det er, det virkede som den nemme udvej at tage HF og jeg har ikke travlt, da jeg ikke er sikker på hvad jeg skal efter. Og på HF skal man til eksamen i alle fag, hvilket jeg ikke tror jeg vil kunne klare.  før forløbet havde jeg ellers et ønske om at tage på CELF i nykøbing men efter HF forløbet blev jeg klar over at det var det jeg ville pga. det var et godt forløb og nogle af fagene tiltalte mig  Hf var alt for muntligt. Jeg er meget dårlig når det gælder muntligt. Jeg tager i stedet for Hg  ville på hhx men har ændret det til tømre. da jeg syntes grundforløbet på hhx er lidt kedeligt, da jeg skal side for meget ned og ikke være aktiv.

 Jeg har været meget i tvivl om jeg skulle vælge STX eller HTX. Men efter brobygnings forløbet har jeg dannet mig et bedre indtryk af det sociale og faglige, og er derfor blevet afklaret med hvad jeg skal.  Jeg ville vælge imellem HF eller dyrepasser. Nu er jeg helt sikekr på jeg vil på HF.  Jeg følte mig godt tilpas på Hhx, og alt det matematik kunne jeg godt lide.  Fra htx til stx, da jeg går meget op i Historie og Oldtid..  Havde også STX i tankerne, men føler mig bedre tilpas på HHX

• Da vi var på stx var det fedt at de havde opdelt skemaet, så vi fik afprøvet en masse forskellige fag. • Da jeg var på HF var der enten for få lærer så vi sad flere gange alene i et klasselokale, eller også var lærerne ikke så gode. Da de enten behandlede os som små børn eller snakkede grimt til os. • Jeg troede det var en overdrivelse hvor mange lektier man ville få for, men det var det ikke.Derfor har jeg svarede at "det var næsten nok". Ved om jeg var infomerede før brobygningen. • Jeg brød mig ikke rigtigt om skolen, jeg syntes ikke at man blev særligt godt modtaget af de andre elever der gik der Har du andre kommentarer til dit brobygningsforløb? Skriv hvilken uddannelse det drejer sig om. (65 Svar)

• det der var mest irretende ved dyr, planter og natur, det var at de fleste ting vi fik lov til at bruge var i stykker og vi havde heller ikke nogle lærere de forsvandt hele tiden, så vi måtte selv sidde og lave opgaverne vi fik, for vi skulle bruge de ødelagte ting. vi brugte fire timer på at lave en oplukker, af en møtrik, fordi læren gik hele tiden. • Jeg synes det var rigtig godt, fordi lærerne var søde og rare. Det får mig til at vælge HHX, fordi jeg har ikke lyst til at komme ud på en skole, som man ikke kan føle sig tryg. • Nogen pratiske arbejdsopgaver var for hurtig færdig, så vi sad og kiggede i for lang tid. Jeg manglede nogen faglige krav. Bygge og Anlæg. • CELF - MTM. Vi hørte ikke rigtig noget om, hvad og hvordan uddannelsesforløbet var, vi gik bare igang med at lave mad.

• HHX. Det var en rigtig god uge, vi blev introduceret for de opgaver som eleverne laver derude hver dag. Lærerne snakkede lidt meget, men ellers var det fint. Man blev fint introduceret for hvad man går i møde derude. • Jeg fandt denne uges brobygning meget kedeligt, da man var der i 6 timer ca. Og lavede kun noget i de 2. • Der gik for meget børnehave i den.. istedet for at vi skulle lave noget, som faktisk havde noget med HTX af gøre. Der var for lidt opgaver derude. • HF Nykøbing F Katedralskolen, lærerne gav ikke det fulde overblik over forløbet på HF. Man kunne godt indrage flere faste elever fra skolen til at fortælle lidt om hvordan de trives på skolen. De kunne også godt gøre det lidt mindre ensformet, eftersom de fleste gerne vil have et realistisk indblik på uddannelsens forløb.

• Dyr, Planter og Natur. Det var utrolig sjovt at prøve, og jeg er blevet mere sikker på mit uddannelsesvalg. Jeg vil gerne være arkitekt, og så fandt jeg ud af at man kan blande D.P.N. og arkitektur sammen. • Der var mange af lærerne som virkede gode og det virkede som et godt miljø. Jeg syntes at kulturforståelse var et spændende fag. • Jeg synes jeg blev præsenteret for en masse gode fag, men jeg må også meddele, at der var nogle elever som ikke burde være til stede, hvis de ikke har lyst/ ikke kan finde ud af det. • bil, fly og andre tog ikke godt imod folk