IndustriFarmaceutForeningen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

Generalforsamling den 18. marts Valg af dirigent. Bestyrelsen foreslår ”Aage Larsen ”
Hvalpsund Kraftvarmeværk A.M.B.A
LAG Struer Generalforsamling 29. april Program •Afholdelse af årlig generalforsamling •Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling.
Regnskab for 2013 for ÆldreSagen i Skive
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Årsmøde Ordblinde/Dysleksiforeningen i Danmark Referat 7. maj 2011 Ordblinde / Dysleksiforeningen i Danmark.
Velkommen til den årlige generalforsamling 16. april 2009.
1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere 2.Formandens beretning for Kassereren fremlægger revideret regnskab for 2008 (udsendt!) 4.Forslag fra bestyrelse.
LAG Silkeborg Generalforsamling 28. april Generalforsamling, 28. april 2009 Dagsorden •Valg af dirigent •Forelæggelse af bestyrelsens.
Side 1 Generalforsamling Grenaa & Anholt Vandforsyning 25. marts 2010.
Velkommen til Generalforsamling
Danish Offshore Industry Generalforsamling Danish Offshore Industry Danish Offshore Industry Velkomst ved formanden, Sales and Marketing Director Kai.
vlp1 Velkommen til Generalforsamling Foerlev vandværk Tirsdag kl Kulturhuset.
Regnskabet 2007 KontoRegnskab 2007Budget 2007 UdIndUdInd Kontingent Administration D & V – andet D & V – belysning
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Generalforsamling 2006 IndustriFarmaceutForeningen.
Foreningen for Ataksi / HSP Generalforsamling 2014
Generalforsamling 2013 Den 28. maj 2013 i Symbion.
Referat for generalforsamling i Grundejerforeningen Hybenhaven
NYHEDSBREV Årgang 10 Nummer 1, marts 2013 Praktiske forhold Tilmelding og betaling til middag. Deltagelse i middag koster 155,- kr. per person. Tilmelding.
Byens Netværk Regnskab / budget 2004/2005. Budget 2005 Medlemsindtægter : Medlemsindtægter 2005 Personlige 10 a 580 kr 5800 Kampagne 9 a 3800 kr
GF & Brødeskovparken Velkommen Generalforsamling 2009.
Velkommen til generalforsamling i Sønderholm Varmeværk Agenda: 1.Valg af dirigent 2.Beretning for det forløbne regnsskabsår v/formanden 3.Det reviderede.
GF Brødeskovparken Generalforsamling 2010 Brødeskovparken 18. marts 2010.
GF Brødeskovparken Generalforsamling 2011 Brødeskovparken 10. marts 2011.
ORDINÆR GENERALFORSAMLING Dagsorden 1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere.
Regnskab og budget  Ved Keld Nomanni. Regnskab Regnskab.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Februar 2007 GENERALFORSAMLING 2007 side 1 af 4 Vi har igen i år fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år.
Se værker til udlodning
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2005 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2004/2005 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2004 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2003/2004 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
NatPHD Generalforsamling 2010 Ph.d.-foreningen ved Naturvidenskabeligt Fakultet.
NYHEDSBREV Årgang 8 Nummer 1, marts 2011 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,,
Risø National Laboratory, OFD Generalforsamling for DFS den 23. juni 2010 kl – på Nyborg Strand 1) Valg af dirigent 2) Formandens beretning.
Passivhus Nordvest Generalforsamling 28. september 2011.
Danish Water Forum Generalforsamling 21. april 2010 Regnskab og budget.
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Lederne Midt-Vest Velkommen! Ordinær generalforsamling Torsdag den 11. marts 2010, kl Lederne Midt-Vest Skarrildhus Sdr.Ommevej Kibæk.
Indtægter RegnskabBudget 1120 Kontingent og gebyrer IFF-nyt abonnement Arrangementer IFF-nyt annoncer
Indtægter RegnskabBudget 1120 Kontingent 698, IFF-nyt abonnement Arrangementer IFF-nyt annoncer Indtægter.
8. maj Folkeskolens nationale tests Karl-Åge Andreasen 2.
Dagsorden · Valg af dirigent · Beretning v. formanden · Regnskab v. kassereren · Budget og fastsættelse af kontingent · Indkomne forslag · Valg til bestyrelse.
Matematik B 1.
Grundejerforeningen Stangkjær
Grupperådsmøde 2015 Rødovrespejderne
Grunde til at jeg elsker dig
Velkommen til Vandrådet i Favrskovs Generalforsamling 2012 Lyngå d. 12/ A.Vi starter med spisning ! B.Christian Chr. Fra PC brødboring fortæller.
NYHEDSBREV Årgang 6, Nummer 1, marts 2009 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,
NYHEDSBREV Årgang 7 Nummer 1, marts 2010 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,,
vlp1 Velkommen til Generalforsamling Foerlev vandværk Tirsdag kl Kulturhuset.
Indtægter RegnskabBudget 1120 Kontingent og gebyrer IFF-nyt abonnement Arrangementer IFF-nyt annoncer
Indtægter RegnskabBudget 1120 Kontingent og gebyrer IFF-nyt abonnement Arrangementer IFF-nyt annoncer
Generalforsamling Budget for 2006 Konto oversigtBudget 2006 Porto3500 Bestyrelsesmøder1200 Generalforsamling4500 Kopier3000 Telefon formand1200.
GENERALFORSAMLING Valg af dirigent 2.Formandens beretning 3.Kassererens fremlæggelse af regnskab 4.Behandling af evt. indkomne forslag 5.Valg.
Generalforsamling Valg af dirigent 2. Valg af referent 3. Bestyrelsens beretning v/Bjarne Ø. Olesen 4. Aflæggelse af regnskab v/kasserer Johan.
Velkommen til generalforsamling i Haderslev Fodbold Klub.
GENERALFORSAMLING Valg af dirigent 2.Formandens beretning 3.Kassererens fremlæggelse af regnskab 4.Behandling af evt. indkomne forslag 5.Valg.
Københavns Kogræsserlaug
Generalforsamling 13. Marts 2017.
IFF GENERALFORSAMLING 16. maj 2017
Regnskab 2016/2017.
Økonomi- gennemgang 14. Oktober :00-10:30, Gadsbølle.
GGK-MS Generalforsamling 2017
Generalforsamling 2016.
Generalforsamling 2019 Rødovrespejderne
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Præsentationens transcript:

IndustriFarmaceutForeningen Generalforsamling 2007 IndustriFarmaceutForeningen

Dagsorden Valg af dirigent Formandens beretning Kassererens fremlæggelse af regnskab Behandling af evt. indkomne forslag Valg af bestyrelse Fremlæggelse af budget og fastsættelse af kontingent Eventuelt

Formandens beretning

FOKUS OMRÅDER 2006/2007 Sikre, at der stadig kommer nye spændene arrangementer Networking Support til styregrupperne Et spændende IFF-nyt Fastholde medlemsskaren Arrangementer for studerende Strategi for bestyrelsens arbejde

Arrangementer for studerende Medicinalindustriens Dag med 120 studerende, 9 virksomheder. Interessen er ikke så stor blandt de studerende. Der er flere større medicinalvirksomheder der selv afholder jobdag for de studerende. Stadig tilfredshed hos virksomhederne, men der er enighed om at der ikke er så mange studerende. Der indmelder sig ca. 30 nye studerende i forbindelse med dagen Som afsluttende foredrag: ”Globalisering i den farmaceutiske industri” af Peter Høngaard AndersenM.D., M.Sc. Scient, Direktør for forskning og udvikling i H. Lundbeck Susie Belinda Kimbye skrev lidt om Medicinalindustriens Dag og med små interviews af det studerende. Artiklen udkom I IFF-nyt marts Medicinalindustriens Dag førte til, at 45 studerende meldte sig ind.

Et spændende IFF-nyt IFF’s bestyrelse indgår i redaktionen Sekretariatet i samarbejde med Susie Belinda Kimby står for indhold og opsætningen af IFF-nyt Professionel journalist Ole Terney skriver næsten fast til IFF-nyt og som løs skribent, Natascha Helena Beyer Diverse artikler, nyheder, konkurrencer, arrangementer. Job annoncer, Pharmakons kursus kalender, o.s.v . 39 medlemmer modtager IFF-nyt som blad, 875 via mail, 9 får bagsiden

Sekretariatsfunktion i årets løb Lars Vinther Schmidt er stoppet hos IFF og Benedicte er nu alene på sekretariatet. Regnskabet er overdraget til Peter Gjerding fra Matin Partner som I samarbejde med IFF’s revisorer styrre bogholderiet Benedicte og Susie står for IFF-nyt. Benedicte sørge stadigvæk for, Medlemskontakt, arrangementer, inklusiv, planlægning, markedsføring og afvikling af Medicinalindustriens Dag IFF’s officielle adresse fortsætter i Symbion. Daglige arbejdsopgaver i sekretariatet: IFF-nyt, Medlemskontakt, Koordinering af IFF-arrangementer, Hjemmesiden, Referater af bestyrelsesmøder, Medicinalindustriens Dag, Regnskab og kontingentopkrævning

Medlemsstatus 2006  2007 79 udmeldelser 82 nye medlemmer Fremgang på 3 medlemmer

Medlemmer fordelt efter typer IFF 2006 IFF 2007 929 medlemmer i alt 931 medlemmer i alt

Medlemsarrangementer 2005 - 2006 2006 - 2007 Arrangementer i alt 19 21 Deltagere i alt 748 749 FU-gruppen 1 nedlagt Klinisk lægemiddeludvikling (ny gruppe) 2 Mikrobiologi 3 QM-gruppen 7 4 Registrering Seniorgruppen Bestyrelsen 6 Sekretariatet (+ Med. Dag) Hvis Part 11 tages ud af sammentællingen for 2001-2002, giver det 20 arrangementer med i alt 531 deltagere. (Part 11 havde 250 deltagere, heraf var kun omkring 1/5 IFF-medlemmer. Agilent afholdt alle udgifter og indtægter ved mødet). 2 af de 21 møder i 2001-2002 blev aflyst (registreringsgruppen julemøde og sekretariatets webkurser). I 2002-2003 er ingen møder blevet aflyst.

Bestyrelsens arbejde 8 bestyrelsesmøder 1 generalforsamling 1 fællesmøde med styregrupperne Medicinalindustriens Dag 2 Medlemsarrangementer Whiskysmagning og issmagning med Marcus Grigo

EIPG Danmark er bestyrelsesmedlem Birgitte La Cour trækker sig efter 4 år, som repræsentant for IFF i EIPG. IFF’s fremtid i IEPG skal diskuteres i bestyr. Code of Practice for Qualified Persons. Dette lille hæfte blev udsendt til alle ordinære medlemmer sammen med kontingentopkrævningen. Klik på den hjemmeside www.farmacevtforbundet.se/EIGP

EIPG Michiel Ringkjøbing Elema er ny kontaktperson for EIPG EIPG generalforsamling i Prag (april 2006) Samarbejde med Pharmadanmark om EIPG er etableret Ny hjemmeside: www.eipg.eu

Activities Meetings A total of 19 member meetings were held in the period 2005/2006 (April 2005 – April 2006). A total of 748 participants were registered at these meetings with topics ranging from pharmaceutical development, microbiology, quality management to registration Magazine Our Magazine (IFF nyt) has further improved and includes articles on scientific topics and presentations of various smaller companies. The magazine is published 10 times per year and is mainly distributed electronically to our members

Indtægter Saldo Budget 1120 Kontingent ordinære 602.230 631.000 1210 IFF-nyt abonnement 8.400 10.000 1310 Arrangementer 57.300 50.000 1410 IFF-nyt annoncer 26.126 20.000 1510 Medicinalindustriens Dag 72.000 80.000 Indtægter i alt 766.056 791.000

Udgifter Administration Saldo Budget 2110 Sekretariatsbistand 11.200 2120-2129 Løn-udgifter 292.307 361.000 2130 Kontorleje 47.610 46.000 2131 Kontormaterialer 15.501 49.000 2132 Telefon og IP 13.249 - 2133 Porto til administration 2.211 2140 Hjemmeside 19.950 11.000 2150 Repræsentation 7.637 19.000 2160 Abonnementer 4.000 2175 Regnskabsassistance 35.560 2185 Revisorbistand 11.567 7.000 Andre omkostninger (gebyrer mm.) 6.580 8.000 Administration i alt 467.372 501.000

Udgifter Bestyrelsen, styregrupperne og medlemsaktiviteter Saldo Budget 2210 Bestyrelsen 16.850 2220-2290 Styregruppe-møder 11.225 Bestyrelsen + styregrupperne 28.075 45.000 2310 Lokaleleje t/medlemsakt. 52.575 30.000 2320 Fortæring t/medlemsakt. 75.372 60.000 2390 Andre udgifter t/medlemsakt. 99.330 70.000 Medlemsaktiviteter i alt 227.277 160.000

Udgifter IFFnyt og EIPG Saldo Budget 2410 Honorar for artikler 22.306 2420 Tryk af IFF-nyt 9.240 2430 Porto for IFF-nyt 5.315 2490 Andre udgifter ved IFF-nyt 3.310 IFF nyt i alt 40.171 40.000 2510 EIPG 3.013 15.000 EIPG i alt

Medicinalindustriens Dag Saldo Budget 2610 Leje af lokaler og IT 12.373 2620 Fortæring 29.648 2640 Diverse udgifter 2.070 Medicinalindustriens Dag i alt 44.091 70.000

Renter, kursregulering og afskrivninger Saldo Budget 3110 Renteindtægter 27.044 25.000 3120 Renteudgifter -654 Kurstab + Kursregulering -1.422 Finansielle poster i alt 24.968 2910 Afskrivninger driftsmidler (pc mv.) 14.999 Afskrivninger i alt

Drift – i alt Saldo Budget Indtægter 766.056 791.000 - Administration 467.372 501.000 - Bestyrelsen + styregrupper 28.075 45.000 - Medlemsakt. 227.277 160.000 - IFF-nyt 40.171 40.000 - EIPG 3.013 15.000 - Med.ind. Dag 44.091 70.000 Udgifter i alt 809.999 816.000 Renteindtægter 26.390 25.000 Afskrivninger -14.999 Kursregulering og Kurstab -1.422 Årets resultat -33.974

Balance Aktiver Saldo 7110 Bank 294.022 7212 Jysk Invest Korte obligationer 677.714 7260 Driftmidler 15.149 7270 Depositum Symbion-kontor 11.274 Skyldige debitorer/kont. 70.000 Aktiver i alt 1.068.159 Passiver 8112 Mellemregning med Symbion 8120 Kapitalkonto – primo 943.570 Året resultat - 33.974 8120 Kapitalkonto – ultimo 909.596 Skyldige afgifter 158.563 Passiver i alt

Skattepligtig indkomst Erhvervsmæssige indtægter IFF-nyt abonnement 8.400 IFF-nyt annoncer 23.125 Medicinalindustriens Dag 72.000 Erhvervsmæssige udgifter IFF-nyt i alt - 31.689 Medicinalindustriens Dag i alt -44.090 Administration (skøn) -63.161 Skattepligtig indkomst -35.415 Underskud tidligere år -115.395 Underskud til brug næste år -150.810

Valg af bestyrelse 2 bestyrelsesmedlemmer for en periode af 2 år 2 suppleanter for en periode af 1 år Revisor og revisorsuppleant for en periode af 1 år

Kandidaterne er Formand Marianne Schwarz Genopstiller Bestyrelsesmedlem: Lone Rahbek Genopstiller Suppleanter: Gina Fischer Genopstiller ikke Birgit Aarup Hansen Genopstiller Revisorer: Thorstein Byrialsen Revisor Genopstiller In-revision Revisorer Genopstiller Michiel Ringkjøbing Elema Revisorsuppleant Genopstiller

Fremlæggelse af budget og fastsættelse af kontingent

BUDGET 2006-2007 Indtægter Budget 07-08 Regnskab 06-07 Kontingent + gebyrer 610.000 602.230 Arrangementer 200.000 57.300 Medicinalindustriens Dag 72.000 IFF-nyt abonnement 5.000 8.400 IFF-nyt annoncer 25.000 26.126 Renteindtægter 27.044 Indtægter i alt 865.000 793.100

BUDGET 2007-2008 Udgifter Budget 07-08 Regnskab 06-07 Sekretariat 11.200 Lønninger og feriepenge 200.000 292.307 Kontorleje 50.000 47.610 2 bærbare computere, afskrivning 15.000 14.999 Kontormaterialer, porto & telefon + IP 30.000 30.961 Repræsentation, abonnementer 20.000 11.637 Andre adm. omkostninger, gebyrer m.v. 10..000 6.580 Hjemmeside vedligehold 19.950 Ekstern revision 10.000 11.567 Regnskabsassistance 60.000 35.560 Bestyrelsen + styregrupperne 28.075 Medlemsaktiviteter, lokaler 100.000 52.575 Medlemsaktiviteter, forplejning 75.372 Medlemsaktiviteter, diverse 99.330 Medicinalindustriens Dag 44.091 IFF-nyt generelt 70.000 40.171 EIPG 3.013 Kursregulering /kurstab/Renteud. 5.000 -2.076 Udgifter i alt 880.000 822.922

BUDGET 2007-2008 Kontingentet foreslås uændret i 2005-2006 Indtægter 865.000 Udgifter 880.000 Forventet resultat -15.000 Kontingentet foreslås uændret i 2005-2006

Eventuelt

Middag Røget laks og lakserogn creme, med krydderurter hertil cherrytomatsalsa og grønne asparges Helstegt kalvemørbrad samt jordskok og svampe saute med persille, serveret med morkelsky og gratin dauphinois Kompot af karmaelliseret frugter på ladyfinger bund, serveret med frisk rørt vanille is.