Særlige krav til foreninger i svømmehaller …. Sikkerhed Aktiviteter i svømmehallerne sker på foreningens eget ansvar I har det fulde ansvar for Jeres medlemmers.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Putting it into Practice Få det omsat i praksis. Putting it into Practice Få det omsat i praksis Arrangementer Modificerede spil.
PR KAMPAGNE.
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
VALG TIL SKOLEBESTYRELSEN VELKOMMENtil Orienteringsmøde, den 26. Januar 2006.
Hvordan håndterer vi frikvartererne?
Velkommen Ansættelse af trænere i en klub. KVIK i tal År 2000 ca. 900 medlemmer År 2008 ca medlemmer Babysvømca. 300 medlemmer Svømmeskolen ca.
Nyborg Kajakklub. Nyborg Kajakklub dage  Stiftende generalforsamling  Fra 25 til 40 medlemmer  Målsætning for det første år  Samarbejdsparter.
Forældremøde i svømmeskolen Hørsholm Svømmeforening
DTaF’s Lovmappe Afsnit 3 DTaF’s Lovmappe Undervisning DAN-fortræning.
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
FægteKlubben Trekanten Vordingborg. Det vil vi kunne tilbyde : • Fægtetræning for - B&U, bredde, talent og elite. ( mindst 2 træningspas om ugen for alle.
Fra Hal til Hav.
Frivillighed i SheZone
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Nyborg Kajakklub. Nyborg Kajakklub dage  Stiftende generalforsamling  Fra 25 til 40 medlemmer  Målsætning for det første år  Samarbejdsparter.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
SPØRGESKEMA-UNDERSØGELSE FTK (KUN SENDT TIL SENIORER) 36 besvarelser 29 seniorer 6 junior forældre 1 junior.
Dansk Svømmeunions politiske program
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Forældremøde Årgang /3-09  Oversigt over trænere/ledere forår 2009  Generelle informationer om træning og kampe  Forårssæson 2009 – Kampe og.
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Svømning er ikke en videnskab, men en kunst og passion.
Velkommen til sæsonen 2011/2012 Forældremøde for Hils4.
DCU's træneruddannelse - Klubtræner 1
YDERLIGERE OPLYSNINGER Er der spørgsmål vedr. stævnet – se hjemmesiden
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Fordelingsnøglen Oversigt Opdateret september 2011.
Hvordan søger man om optagelse?
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
SportHouse Værdier og leveregler i Judoklubben Mitani.
Økonomi i 2014 Drift af fodboldbaner og lysanlæg Vedtaget budget 2014
Svømmer-møde 5. september 2014
1 Arbejdet med frednings-, planlægnings- og miljøopgaverne.
TPI U /2015.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.
Vordingborg Idrætsråd
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Krav til tillidsrepræsentanten Modul 2 Forventninger Når man repræsenterer DSI i råd, nævn eller udvalg - er det vigtigt, at man fremfører DSI’s synspunkter.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
5. februar 2008Idrætsrådet1 Medlemstilskud  Til folkeoplysende foreninger (aktiviteter for kontingentbetalende børn og unge.  Alle medlemmer til og med.
Vandpolo seminar 18. september Velkommen Formålet med i dag er: –at I alle tænker over, hvordan vi udvikler dansk vandpolo I den rigtige retning.
Skolebestyrelsesvalg 2014 Bekendtgørelse nr. 28 af Kommunale regler for valgprocedure.
Hvad skal vi tænke igennem og beslutte ? Strategi for Højbjerg Badmintonklub frem mod 2010 Opgave.
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
Teknisk Råd Region Nord
Vedtægter for GOLDWING CLUB DENMARK §1:Formål. §2:Optagelse, udmeldelse og eksklusion §3:Kontingent. §4:Generalforsamling. §5:Bestyrelsen. §6:Tegningsregler.
Velkommen til Gjern Rideklub! Kære forældre og børn Hjertelig velkommen i Gjern rideklub. Vi håber, at du og Jeres barn/børn bliver glade for at færdes.
Sanktioner – manglende medvirken LAS §§ 69 a-69I Fradrag i, nedsættelse af, eller ophør af ressourceforløbsydelsen er betinget af, at kommunen samtidig.
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
Til et badmintonbarn. Forældre – til et badmintonbarn Citat fra en ungdomstræner: Man skal have i baghovedet, at det hurtigt kommer til at fylde en stor.
Økonomiudvalgets møde den 12. august 2013 Formandens præsentation af driftsbudgettet for for Udvalget for Kultur og Fritid Økonomiudvalget 12.
Velkommen til informationsmøde om Eliteidrætsklassen og Idrætslinjen på kommende 7. årgang Østre Skole januar 2016.
Indendørsturneringen
Praksiskøb - specialeuddannelsen
DGI svømmekonference 2012 i DGI-huset Herning
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Kommuneplan Evaluering af kommuneplanprocessen
Skole-reform Skolesamarbejdet Motion og bevægelse.
Bestilling og ordrebekræftelse
Bestilling og ordrebekræftelse
Aftalt uddannelse via Industriens overenskomst
Få mere at vide - LYT - SPØRG
Fra anledning til udvikling
v/Fritidskonsulent Hanne Bjerg
Præsentationens transcript:

Særlige krav til foreninger i svømmehaller …. Sikkerhed Aktiviteter i svømmehallerne sker på foreningens eget ansvar I har det fulde ansvar for Jeres medlemmers sikkerhed. Det betyder, at der skal være mindst et livredderkvalificeret opsyn på bassinkanten med kendskab til lokale forhold og med gyldig bassinprøve. Hvis dette ikke er tilfældet kan anlægget ikke benyttes, og personalet har ret til at afvise foreningen. I starten af sæsonen afholder Team Bade bassinprøver lokalt på anlæggene. Der vil være mulighed for løbende at erhverve bassinprøven. En bassinprøve er gyldig i 18 måneder, og det bevis der udstedes skal bæres synligt i svømmehallen. Livredningsudstyr ”Opsynet” har pligt til at orientere sig om hvor udstyret er placeret i den pågældende hal, samt hvorledes det anvendes. Alarmeringsplan ”Opsynet” skal vide hvorfra og hvordan der skal alarmeres i tilfælde af ulykker, og hvordan redningsfolkene kan dirigeres til ulykkesstedet. Adgang til svømmehallen 15 minutter før træningspassets begyndelse ifølge med ansvarlig træner/opsyn. Umiddelbart efter træningspassets ophør skal hallen forlades. Træneren/opsynet er den sidste der forlader svømmehallen. Kursus i svømmehalsopsyn/bassinprøve Aftale om uddannelse – bassinprøve - kan træffes med Team Bade, kontakt venligst Lya Dvoracek på mail: Brug af sauna Såfremt det er praktisk muligt at stille saunaen til rådighed i forbindelse med klubbers og foreningers brug af svømmeanlæggene:  Tidligst 15 min. før bassintid  Indtil 15 min efter bassintid  Sidste hold kan ikke forvente adgang til sauna.  Husk der må ikke kastes vand på saunaovnen Sæson Sæsonen løber fra 1. september til 31. maj Ansøgning Ansøgninger om facilitetstid (træning, stævne- og turneringstid og øvrige arrangementer) skal være Fritid & Idræt i hænde senest 1. februar. Ansøgninger efter denne dato behandles og fordeles af Team Bade. Team Bade og Badenes Fordelingsudvalg placerer primært stævne/turneringsønsker i weekender efter offentlig åbningstid. Ansøgninger, der i sæsonen modtages senere end 5 uger før stævnets/turnerings eller arrangementets afholdelse, vil ikke kunne imødekommes i henhold til vagtplanlægning og bemanding. Udeblivelser i forbindelse med stævneaktiviteter, træningssamlinger mv. Ved udeblivelse eller afmelding fra minimum 3 sammenhængende timer, hvor skriftligt afbud ikke er svømmehallens daglige leder i hænde - senest 19 dage før det pågældende arrangement - vil den pågældende union/forbund blive faktureret kr. 300,- pr. ikke benyttet time. Hvis der har været personaleomkostninger udover sædvanlig bemanding i forbindelse med udeblivelse, vil de faktiske udgifter blive faktureret.

Velkommen til foreninger i Team Bade Ordensregler •Klubberne skal sørge for oprydning efter træning •Medlemskort skal forevises på forlangende •Der må ikke kastes vand på saunaovnen •Anvisninger givet af personalet skal efterkommes   Minimumskrav til deltagerantal pr. time Svømning – 25m bassiner:4 pr. bane (elite- svømmere = 3 pr. bane) Svømning – 50m bassin8 pr. bane Svømning – undervisnings-bassin: Sundby og Emdrup14 i helt og 7 i ½ bassin Frankrigsgade og Øbro-Hallen:8 i helt og 4 i ½ bassin Livredning: 4 pr. bane Finne- og apparatsvømning: 3 pr. bane (elite- svømmere = 2 pr. bane) Vandpolo: 14 pr. bassin Undervandsrugby: 14 pr. bassin Sportsdykning: 14 pr. bassin Fridykning: 14 pr. bassin Handicapsvømning: 12 pr. bassin Udspring: 12 pr. bassin Kajakpolo: 12 pr. bassin Synkronsvømning: 10 pr. bassin (elite 7 pr. bassin)