”Hvad laver du her?” ”Jeg spiller da golf” ”Dig?”
Myter og virkelighed.
De rige svin? Indkomst Andel, der er medlemmer af en golfklub
De rige svin? Indkomst medlemmer tjener over medlemmer tjener under Andel, der er medlemmer af en golfklub
Det grå guld? Alle12-18-år19-64 år65 år+ 3,1%2,1%2,5%5,5%
Familieliv Familie- afhængig 0,5 million Familie- afhængig 0,5 million Før familie 0,6 million Før familie 0,6 million Ung familie 0,4 million Ung familie 0,4 million Voksen familie 1,1 million Voksen familie 1,1 million Post voksen familie 0,5 million Post voksen familie 0,5 million Pensionister 1,5 million Pensionister 1,5 million 2,1% 2,5%5,5%
- fritid+ fritid Tid er penge
- fritid+ fritid + indkomst - indkomst Tid er penge
- fritid+ fritid + indkomst - indkomst Tid er penge Familie- afhængig 0,5 million Familie- afhængig 0,5 million Før familie 0,6 million Før familie 0,6 million Ung familie 0,4 million Ung familie 0,4 million Voksen familie 1,1 million Voksen familie 1,1 million Post voksen familie 0,5 million Post voksen familie 0,5 million Pensionister 1,5 million Pensionister 1,5 million
- fritid+ fritid + indkomst - indkomst Tid er penge Familie- afhængig 0,5 million Familie- afhængig 0,5 million Før familie 0,6 million Før familie 0,6 million Ung familie 0,4 million Ung familie 0,4 million Voksen familie 1,1 million Voksen familie 1,1 million Post voksen familie 0,5 million Post voksen familie 0,5 million Pensionister 1,5 million Pensionister 1,5 million
Tid er vigtigere end penge.
Hvis de fleste danskere skal have and juleaften, hvorfor har alle supermarkeder så and på tilbud? Hvem har gavn af det? Pas på med discountpriser Selvom unge og børnefamilier får smidt enhver morgenavis i hovedet til 1 krone pr. dag, bliver de alligevel ikke abonnenter. Hvad koster en flytur til London?
Nogle specielle typer?
Det moderne liv Det traditionelle liv STEGEMARGARINEGRÆNSEN Nogle specielle typer?
STEGEMARGARINEGRÆNSEN Folket Eliten
3,1% Kilde: Index Danmark 2009
3,8% 2,1% STEGEMARGARINEGRÆNSEN Golf er for de ”moderne” Kilde: Index Danmark 2009
Storby kontra yderområder 3,3% 2,7% Kilde: Index Danmark 2009
STEGEMARGARINEGRÆNSEN Nogle specielle typer?
STEGEMARGARINEGRÆNSEN Nogle specielle typer?
5,5% 0,3% STEGEMARGARINEGRÆNSEN 2,2% 4,1% Kilde: Index Danmark 2009 Nogle specielle typer?
5,5% 0,3% STEGEMARGARINEGRÆNSEN 2,2% 4,1% Hvorfor? Kilde: Index Danmark 2009 Samvær+ Konkurrence Konkurrence + Samvær
5,5% 0,3% STEGEMARGARINEGRÆNSEN 2,2% 4,1% Hvorfor ikke? Kilde: Index Danmark 2009 Hellere deltage end vinde. Myter om samvær Pris
Kan vi holde ud at være sammen? STEGEMARGARINEGRÆNSEN
Motiver Deltage VindeNetværkSamvær
Motiver Vinde Alle vil helst vinde – uanset hvad de siger til venner og familie
Motiver Vinde Deltage Gælder kun, når man har tabt eller endt en runde med 14 stableford- point. Gælder kun, når man har tabt eller endt en runde med 14 stableford- point.
Samvær Man skal ikke være mange minutter i en golfklub før man ser, at samvær er et ekstremt vigtigt motiv. Handicapsystemet er i sig selv stærkt venskabsfremmende. Motiver
Netværk Motivet er der givetvis, men det er bestemt ikke alment udbredt. Motiver Samvær
Motiver Konkurrence-genSocialt gen Vinde Samvær
Golftyper Konkurrence-genSocialt gen Vinde Bridge bagefter Regelrytteren Handicap 37, inkl. puttelinje Handicap 37, inkl. puttelinje Snobben Teknologi- freaken 24-7’eren Naturelskeren Minimalisten Selskabsløven Anarkisten Samvær Vi skal da ha’ det hyggeligt
Golf er en social sport, der hverken kræver så megen tid eller er så dyr, som du måske tror. Unique selling proposition
Den fleksible fremtid. (En tur i maskinrummet) TidPengeAt vindeSamvær • Lad være med at gå efter målgrupper, der notorisk ikke har tid (f.eks. småbørns- familier). • Find spilleformer, der tager kortere tid. • Indfør faste spilletider til de, der har behov • etc, etc • Lav meget mere fleksible medlemskaber og green fee ordninger. • Tænk meget mere på døgn-, uge- og sæson- rytmer. • Familemedlemskaber, firmamedlemskaber, etc. • Spare-op-til-når-jeg-får- tid-til-at-spille-ordninger. • Langtidsrabatter og loyalitetsordninger. • Sponsorturneringer • Prøvemedlemskaber • Promovere alle, der vinder. • Præmier • Klubber-i-klubben mod andre klubber-i-klubben • ”Pro”-Am turneringer • PR • Generationsturneringer • Finde på nye slags klubber i klubben • Venskabsklubber mere aktivt • Ture og udflugter • Fanklubber • Restauranten er ekstrem vigtig • Foredrag, arrangementer • Ambassadører
”Hvad laver du her?” ”Jeg er sammen med vennerne” ”Vinder du?” ”Det satser jeg kraftigt på” ”Velkommen i klubben”