Hvad skal en test på basis af referencerammen kunne? Testen kan ses på Give et realistisk billede.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Information om tysk/fransk
Advertisements

Handelsgymnasium Rønde
Velkommen til orienteringsmøde Odense Katedralskole.
Rungsted Gymnasium.
Hvordan kommer jeg ind på hg?
Dansk Prøve 3 maj/juni 2012 Tilmelding til PD3 på IA vil ske i marts
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
1 Europæisk Sammenslutning for Sprogtestning og Evaluering
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
2. fremmedsprog i gymnasiet
Skolereformen Overordnede mål:
Roskilde Katedralskole stx – det almene gymnasium
Velkommen til Handelsgymnasiet hhx
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
Hvorfor vælge fransk? Sprog åbner døre til verden - og andre latinske sprog (spansk, italiensk…) Hverdagssprog i 32 lande Tales af 220 millioner mennesker.
Handelsgymnasiet JTP Idrætslinjen
Studieretningen Engelsk A – Spansk A med Samfundsfag B Falkos sproglige studieretning.
Vi byder dig velkommen på Handelsskolen Nordsjælland
Falkos sproglige studieretning
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
Nogle udgangspunkter, begreber og principper for at anerkende realkompetencer.
Spansk Hvad skal eleverne lære? Faglige mål Eleverne skal kunne: – forstå et tydeligt talt spansk – tale et klart og nogenlunde flydende spansk,
Studieretningen Engelsk A –Spansk A Med Samfundsfag B Falkos sproglige studieretning.
Sprogene i Europa Lidt sprogstatistik: Der er pt. 20 officielle EU-spog for 25 lande: Dansk, engelsk, estisk, finsk, fransk, græsk, italiensk, lettisk,
  Anne Holmen Center for internationalisering og parallelsproglighed Engelsksproget undervisning Hvor parallelsproglige.
  Hvilken rolle spiller dansk i KUs parallelsproglige sprogpolitik? Center for Internationalisering og Parallelsproglighed.
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Falkos sproglige studieretning
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Folkeskolereform 2014.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Valgfagsorientering 21. November 2011
INSTITUT FOR SPROG OG KULTUR
TESTERROLLEN OG SPØRGSMÅLSTYPER. Testerrollen  Testeren bør Tilpasse taletempo, ordvalg og struktur til niveauet for det givne modul Tilpasse spørgsmål.
Eksamen.
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
Orienteringsaften Brøndby Gymnasium. Program Kl Velkomst ved borgmester Kjeld Rasmussen Adm.dir. i Brøndby IF, Per Bjerregaard/bestyrelsesmedl.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
1. årsprøver og eksamensregler
November 2014 Business and Social Sciences AARHUS UNIVERSITET 1. årsprøver og eksamensregler Ved Studievejledningen.
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
Introduktion til. Eksempler på anvendelse Jeg skal bruge avisartikler på fransk til min gymnasieopgave Jeg vil gerne se avisen fra mit hjemland Libanon.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Jens KirkDept. of Languages and Culture Cool Britannia and After British Literature, Culture, and Society from the 1990s to the Present: Session One.
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på Sådan – gør vi… Sådan gør vi med modtageunge i Aarhus Kommune. Samarbejdet mellem Børn.
REJS UD MED ERASMUS+ STUDIE- ELLER PRAKTIKOPHOLD INTERNATIONALT KONTOR 2015.
FoU projekt Synliggørelse af fremmedsprogene via fagligt sammenspil i et anvendelsesorienteret perspektiv.
Projektet Projektets titel: ”Profil, faglig identitet og anvendelsesorientering” Projektets primære formål: Øge elevernes aktivitet og autonomi Projektsdeltagere.
DE KLASSISKE SPROG SOM BASIS FOR ANVENDELSESORIENTERET SPROGINDLÆRING.
Erasmus+ Predeparture møde
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
KNÆK KODEN.
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
EU-Career Ambassadors
Falkos sproglige studieretning
Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog (CEFR)
Erasmus+ Predeparture møde
Dansk på GF2.
KNÆK KODEN.
Velkommen til webinar: Brug de digitale ressourcer i børnebiblioteket.
Velkommen til webinar: Brug de digitale ressourcer i børnebiblioteket.
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Organisering Sproglærerforeningen er en faglig forening under Danmarks Lærerforening Hovedstyrelsen Fagudvalg: Engelsk Fagudvalg Tysk Fagudvalg Fransk.
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 10
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Erasmus+ Predeparture møde
Erasmus+ Predeparture møde
Præsentationens transcript:

Hvad skal en test på basis af referencerammen kunne? Testen kan ses på Give et realistisk billede

Hvad skal en test på basis af referencerammen kunne? Teste alle 5 kompetencer læse lytte samtale tale skrive

Hvad skal en test på basis af referencerammen kunne? Vise vej Beskrive positiv Involvere deltageren algoritmisk differentieret

Og resultatet

Men kan testen bruges som dokumentation? Et forsøg • Åben test på den europæiske sprogdag 2011 – engelsk, fransk, italiensk, spansk og tysk – i alt 80 deltagere – først testen, så 15 minutters mundtlig prøve på basis af resultatskema

Hvad siger deltagerne • Enkel procedure • Forståeligt og kompatibelt system • Pålideligt resultat

Hvad siger eksaminatorerne • Enkel at bruge • Pålideligt resultat

Fremtiden • Fortsat kvalitetssikring • Udvidelse af forsøgsordningen • Internationalt samarbejde • Flere sprog?

… og så? Åben realkompetence- dokumentation Prætestning som niveaumåling inden en realkompetencevurdering Andet fremmedsprog: test i indvandrersprogene