DGI Quality Project status... Our Challenges.. •Quality reform in the Danish public sector to ensure a higher level of quality in the public sector (Danish.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Advertisements

Akkrediteringsrådet i Danmark Velkommen til UHR.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Danish National Adaptation.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto New production system.
Brødtekst her Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Overskrift.
Vejledning om videregående uddannelser Studievalg.
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
Danmarks Ishockey Union Idrættens Hus Brøndby Stadion 20 DK-2605 Brøndby Phone: Fax: website:
Head Project Management-gruppe. Stakeholder contracting & Gode rapporteringsformer.
Hvorfor porteføljestyring – Muligheder og udfordringer
Lone Møller Sørensen Director, SBi, Aalborg University ECTP- Denmark A national platform for Denmark
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Forside Titel Navn, sted eller begivenhed, dato. CHALLENGES FOR THE BANKING SECTOR - IN THE AFTERMATH OF THE CRISIS Louise C. Mogensen Deputy Chief Executive.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Department meeting 6 October 2009 Welcome!. Department meeting 6 October 2009Dias 2 Agenda Coffee ASB Management visiting LBC 11.00–11.05.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
MARKETING Forretning og Ledelse – Lektion 10 Men først forandringsledelse …. Marketing Management.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Self-Organizing Criticality. Definition of Innovation In an abstract, systems-theoretical approach, innovation can be understood as a critical event which.
Centre of Research in Childhood Health Syddansk Universitet1 Is sports participation protective of back pain in childhood? An interim analysis from a prospective.
Database Normalization without Mathmatics
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Expert Meeting on Accreditation Hans Monrad Graunbøl Glasgow, the 9th of February 2012 Danish experiences on accreditation.
Fortalervirksomhed for Uddannelse – lær at læse statistikker Uddannelsesnetværket Marianne Victor Hansen MVHConsult Aps. IDA-arrangement d. 26.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Litteratursiden / forfattere / anmeldelser / analyser / lister / temaer / læseklubber / video / brugere Digital communication of performance literature.
The Rethinking Resource Sharing Initiative Poul Erlandsen National Library of Education Copenhagen, Denmark.
Statistics Denmark DISCO Kenneth Christensen Labour Market responsibility: DISCO Birgitte Brondum Income and Registers responsibility: SOCIO DISCO = Danish.
Welcome to MA Aalborg.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 30 SEPTEMBER 2014 DEIC CONFERENCE 2014 PHD STUDENT MATTEO PILATI AARHUS UNIVERSITY DEPARTMENT OF CULTURE.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse side 1 Welcome to MA Odense.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Tekst her 1 9. marts 2011 Chairman Vagn Sørensen Presentation.
Enterprise Strategy Program
Linking international students and Danish businesses.
LÆR FOR LIVET NORDIC FOSTER CARE ASSOCIATION Rødovre 6. september 2014.
Velkommen til Datamatikkeruddannelsen Roskilde Handelsskole Advanced Computer Study.
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Business case - Gevinstoverblik Forsikring eksempel
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Perspectives for the organisation of Danish Consulting engineers Lars Goldschmidt Danish Confederation of Consulting Engineers FRI.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
AAALAC-akkreditering Afdeling for Eksperimentel Medicin.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
IT-Universitetet i København Rued Langgaardsvej 7 DK-2300 København S ESP-Net The ESP Company Network Yvonne Dittrich IT-University in Copenhagen Software.
1 Pulse check Project Half Double. 2 Pulse Check – let’s start with the baseline 1.Are you confident that your current work is creating impact for the.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
Underoverskrift 17 pkt bold hvid Maks. 2 linjer med respekt for evt logo Indsæt billede >Klik på billedikonet og indsæt billede Efter indsættelse >Højreklik.
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Completing secondary education
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Software Testing Software testing.
Description of career Geochemists study the amount and distribution of chemical elements in rocks and minerals Study elements in soil and water They help.
AB295 Sexuality Education Expansion Bill
Item 13: Organisation of the project and the processes to do that (Steering Group, Operational Management Group) including roles, responsibilities and.
CS 3800 Switch/Router Lab Project Introduction
Maynooth University Placement
Præsentationens transcript:

DGI Quality Project status..

Our Challenges.. •Quality reform in the Danish public sector to ensure a higher level of quality in the public sector (Danish Confederation of Trade Unions, DA, Government) The results are published in June 2007 •A recently published fitness sector survey (consumer agency) shows lack of quality in a main part of the training centres (competencies, prices, subscription terms etc) •A new independent organisation – Danish Fitness- and health organisation has been established

The purpose of the Quality Project The purpose is to improve the quality level for the benefit of the members, instructors and management. The Quality process must: •lead to continued improvement of performance – staying competitive •Lead to knowledge sharing among the training centres •document Quality assurance •support the preparation of certification

Basis Principles •Certificate – ‘guarantiee for quality assurance’ •Indenpendent assesment •Distinctive features – maintain variety and diversity •Free selection of method – but areas that must be fulfilled •Network based development among the training centres •Inspiration and process management from DGI consultants •Focus on building in quality in the daily process and not ’rely’ on quality control as the goal

Certification in practice •The management must be in charge of the process and the documentation of the quality in the centre •The team of instructors must be involved in the description and the policy and procedures of the training centre •The process must not be experienced as bureaucratic – but as an exiting development project

….. to the 4 quality areas Equipment & facilities Organisation & operation Instructors Members

Quality Standard 1: Members Goal That the members are satisfied That the members gets increased knowledge and are motivated to develop their training efforts Areas that should be described a.Reception of new members, guidance and instruction of new members b.Strategies for motivating and retention of members c.Member participation and handling of member request d.Target groups (eg. broadness, offers) Areas that must be obtained All members must have individual instruction and training program Follow up shall be offered no later than 3 months after the first instruction Questionnaire survey – general satisfaction (each 1 year) Participants • Members, instructors, management Assesment Interview with members, instructors, management Description areas (a-d) Checking up training programs and follow up programs

Mål at udstyr og faciliteter altid er funktionelt, vedligeholdt og sikkert at anvende at udstyr tilgodeser medlemmernes behov for bredde og udvikling i træningen at indretning, pladsforhold og indeklima er i overensstemmelse med medlemmernes og instruktørernes krav. Områder der bør beskrives a.Rutiner for rengøring, orden/oprydning, vedligehold og reparation b.Sikring af muligheder for ’bredde’ i træningen (kondition, styrke i maskiner, frie vægte) og at udstyr er funktionelt c.Pladsforhold og indeklima, herunder ventilation, belysning, akustik-lydisolering, badeforhold samt plan for max. antal medlemmer Områder der skal opfyldes Equipment and facilities are in function Equipment and facilities are in a good state of maintanance Log book Minimum package of exercise equipment (DGI reccomendation) Involverede • Instruktører, medlemmer og ledelse Vurdering af mål opfyldelse Interview af medlemmer, instruktører og ledelse Beskrevne områder (a-c) Kontrol af udstyr og faciliteter Kontrol af logbog Tilfredshedsundersøgelse Quality Standard 2: Equipment and Facilities

Quality Standard 3: Instructors Mål • At instruktører trives og er kompetente Områder der bør beskrives a.Krav til instruktør sammensætning og kompetencer (sociale og faglige) og faglig/personlig udvikling b.Introduktionsforløb for nye instruktører c.Instruktørrollen/-opgaver i dagligdagen, synlighed d.Instruktørtrivsel (Samarbejde, information, indflydelse, anerkendelse) Områder der skal opfyldes 80% of all instructors must have a DGI Fitness certification. Up to 20% must have a level of education similar to the DGI level. Education plan for each instructor each year Involverede • Instruktører og ledelse Vurdering af mål opfyldelse Der skal ligge dokumentation for uddannelse Interview af instruktører og ledelse Beskrevne områder foreligger (a-d)

Quality Standard 4: Organisation and operation Mål At foreningen er synlig og åben for alle der ønsker medlemskab At ejerskab, fællesskab, engagement, åbenhed og respekt er bærende værdier i foreningen At der er klare regler for samvær og sikkerhed i foreningen At foreningen tjener penge til drift og udvikling i overensstemmelse med medlemmernes, instruktørernes og ledelsens behov Områder der bør beskrives a.Udviklingsplaner og budget b.Bestyrelses- og ledelseskompetencer, vilkår/pleje c.Kultur/værdigrundlag/regler d.Foreningens synlighed (hjemmeside, foldere elign.) samt målgrupper Områder der skal opfyldes Independence (non profit and a budget allowing development and improvement of the center) Member rules and handling of rules (eg. Doping prevention) Involverede • Instruktører, medlemmer og ledelse Vurdering af mål opfyldelse Interview af medlemmer, instruktører og ledelse Vedtægter Budget Beskrevne områder (a-d) Regelsæt for etik og sikkerhed i centret Foranstaltninger mod doping

The Quality Process No later than 6 month after startup the centres must initiate the Quality process. No later than 1 year efter startup the centres must have completed the quality process and certification must have been testet. The process (6-12 months – hours of DGI consultancy/assesment): 1. Workshop for management and instructors – start up Duration: 3-4 hours Working phase in the training centre Duration: 2-3 months 2. Workshop – approval and implementation Duration: 3-4 hours Implementering Duration: 2-3 months Certification – DGI Quality mark Reasessment within 2 years – reporting after 1 year (areas of improvements/interest)

It is important that the Quality Process involves management and instructors… The priority phase Areas of improvement and documentation plan The implementation phase Approval, description, time and responsibility Implementation Kick off meeting Presentation of the Quality process and the 4 Quality standards (Scope, planning, setting up priorities and areas of improvement Management and instructors Certification Self test Application/ documentation Assesment Quality Mark 