Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

MARKETING Forretning og Ledelse – Lektion 10 Men først forandringsledelse …. Marketing Management.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "MARKETING Forretning og Ledelse – Lektion 10 Men først forandringsledelse …. Marketing Management."— Præsentationens transcript:

1 MARKETING Forretning og Ledelse – Lektion 10 Men først forandringsledelse …. Marketing Management

2 Target market and segmentation Market place Market Space Meta Market Forretning og Ledelse – Lektion 10 Nogle Marketing Begreber: Needs Wants Demands Product Offering Brand Value – QSP: Quality, Service and Price Satisfaction

3 Forretning og Ledelse – Lektion 10 Communication Channels (ex. Viral Marketing) Distribution Channels Service Channels Marketing Channels

4 Forretning og Ledelse – Lektion 10 Construction Co. want list 1.High quality, durable equipment 2.Fair price 3.On-time delivery of equipment 4.Good financing terms 5.Good parts and service Caterpillar want list 1.Good price for equipment 2.On-time payment 3.Good word of mouth Caterpillar (marketer) Construction Co. (prospect)

5 MARKETING MIX Forretning og Ledelse – Lektion 10 Marketing Mix Product Product Variety Quality Design Features Brand Name Packaging Sizes Services Warranties Returns Price List Prices Discounts Allowances Payment Period Credit Terms Promotion Sales Promotion Advertising Sales Force Public Relations Direct Marketing Place Channels Coverage Assortments Locations Inventory Transport

6 MARKETING MIX STRATEGY Forretning og Ledelse – Lektion 10 Sales Promotion Advertising Sales Force Public Relations Direct mail telemarketing Internet Company Product Services Prices Distribution channels Target Customers

7 Positioning Forretning og Ledelse – Lektion 10 Positioning is the act of designing the company's offering and image to occupy a distinct place in the mind of the target markets. The result is a customer focused value proposition Three strategic alternatives: Strengthen own proposition in customers mind Grab an uoccupied position De-position the competitor (FUD)

8 Positioning Forretning og Ledelse – Lektion 10

9 Positioning Forretning og Ledelse – Lektion 10 Underpositioning, Overpositioning, Confused positioning, Doubtful positioning Attribute Positioning Benefit Positioning Use or application positioning User Positioning Competitive Positioning Product Category Positioning Quality and Price Positioning

10 Differentiation Variables Forretning og Ledelse – Lektion 10 Product Form Features Performance Conformance Durability Reliability Repairability Style Design Services Ordering ease Delivery Installation Customer training Customer consulting Maintenance and repair Personnel Competence Courtesy Credibility Reliability Responsiveness Communication Channel Coverage Expertise Performance Image Symbols Media Atmosphere Events

11 Product Life Cycle (PLC) Forretning og Ledelse – Lektion 10 Sales Profit Sales/Profit Decline MaturityIntroductionGrowth

12 Offentlig kommunikation og marketing - case om markedsføring af borger.dk og digital selvbetjening Forretning og Ledelse – Lektion 10

13 Det digitale udgangspunkt

14 Side 14 N: 1.000 The attitude: What is your attitude to use e-Government services? 83% er positive Det digitale udgangspunkt

15 74 % 70 % 60 % Det digitale udgangspunkt

16 Gør 10% 20% 50% Prioritet: 1.Motivation 2.Øget brugervenlighed 3.Markedsføring Prioritet: 1.Øget brugervenlighed 2.Medbetjening 3.Uddannelsestræning  Forskellige borgere - forskellige udfordringer De digitale udfordringer

17 Et paradoks Forståelse for den offentlige sektor – sprog og indretning It-færdigheder Et paradoks De digitale udfordringer

18 Indbyrdes afhængige indsatser 80 pct. digital kommunikation Hjælpeplan for overgang til fuld digital kommunikation Fælles kommunikationsplan Forpligtende udviklingsplan Indsatser for at opnå fuld digital kommunikation Sammen får vi mest effekt

19 Fælles kommunikationsplan 1.Fælles indsats fra relevante myndigheder 2.Betjening på anden vis på grund af særlige behov 3.Kompetenceudvikling af særlige målgrupper 4.Hjælp over telefonen (pilotprojekt med fællesoffentligt call-center, mv.) 5.Bedre hjælp og løsninger online (digital fuldmagt, læseadgang til digital post, NemID, mv.) Fem konkrete indsatsområder Sammen får vi mest effekt

20 Kommunikation Kommunikation til borgerne Vi har en stor opgave med at kommunikere Digitaliseringsstrategiens indflydelse på borgernes hverdag Vi skal kommunikere at der sker et skift i kommunikationen med det offentlige Kommunikationen skal bidrage til at det føles nemt, trygt og sikkert Kommunikationen skal bidrage til at flytte borgerne fra analog til digital kommunikation med det offentlige. Myndighederne er ansvarlige for kommunikation til borgerne, men der kan opnås en merværdi ved tæt samarbejde Sammen får vi mest effekt

21 Borgerservicecentrenes rolle i kampagner: Sikre kampagnen den nære kontakt med borgerne Sikre noget rart og velkendt – den personlige kontakt Skal bl.a. udfylde det hul, som annoncering og pressehistorier ikke kan Ambassadører for kampagnens budskaber – distributionskanal. Sammen får vi mest effekt

22 Hvad gjorde I i borgerservicecentrene i borger.dk-ugen sidste gang? Aktiviteter inspireret af aktivitetsskatalog og kampagneguide på Partnerforum på borger.dk Vejledning og medbetjening af borgere Test på borger.dk –”Find Folmer – og se hvad du kan på borger.dk” Presseaktiviteter Ophængning af plakater i lægekonsultationer, på skoler og institutioner Sammen får vi mest effekt

23

24

25 Forretning og Ledelse – Lektion 10 SAS Plus og SAS Go skal markedsføres: Tag afsæt i marketing mix modellen, dvs. de 4 P’er og forklar hvad I vil gøre i forhold til de enkelte (relevante) elementer. Øvelsesopgave:


Download ppt "MARKETING Forretning og Ledelse – Lektion 10 Men først forandringsledelse …. Marketing Management."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google