LS-10 t. Hvorfor skifte LS-6 ud ? •Flyet er fra 1991 – altså 16 år gammelt •Overfladen skal renoveres •Tvivlsom leverance af reservedele •Værdien er endnu.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jeopardy af 7.b Sct. Jørgens Skole
Advertisements

VE-anlæg Solceller (Case og opgave).
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Konkurrence i grupperne Hvem får først bolden…..
Home v/ Anne Crone.
Burundi Kirkebyggeri i Burundi Kirkebyggerierne i Burundi går hurtigt. Der er rigtig mange, der har bygget kirker i 2012, og det har være godt.
Forretningsudvikling og Urmennesker
1 Strategiske mål 2011/2012 April Medarbejderresultater 2006 Real 2007 Real 2008 Real 2009 Real 2010 Real 2011 Mål 2011 Real 2012 Mål 2013 Mål.
Skal forbrugernes adfærd eller luftfartens regulering ændres? Jacob Sørensen, NOAH Bæredygtighed DGI-byen, 23. november 2011.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
Kan der spares på lyset?. 450 lamper  Der er ca. 450 lamper på hele skolen og ca. 300 er lysstofrør.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Technical and Spare Parts Information
Visualisering 0 – Dagslys. Introduktion til visualiseringerne Skal foretages i et mørkt rum. Tilvæn øjet til mørket i minutter. Find det rigtige.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Rejsen går til… CANADA .
En erhvervsuddannelse er også en karrierevej
Vedvarende energi til husstande
BESKYTTET MOBILITET: DEN GODE, DEN ONDE OG DEN GRUSOMME KILDE: TOSHIBA EUROPE GMBH.
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
WAVE-BONUS DET ER IKKE KUN ET SPØRGSMÅL OM, HVOR MANGE PENGE DU VIL TJENE! DET ER ET SPØRGSMÅL OM, HVOR HURTIGT DU VIL TJENE DEM! 1.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Oplevelser i effektiv kvalitet
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Dansk Selskab for Medicinsk Prioritering, 6-7 maj 2009 Privathospitalerne i fremtidens sygehusvæsen ved Nis Alstrup, formand for Brancheforeningen for.
Koordinatsystemet Y-aksen 2. aksen X-aksen 1. aksen.
1 Effektiv forrentning Kjeld Tyllesen PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Fik han en regning der så således ud: Regning: 1 ko (standard version) basispriskr Special udstyr: 2 farvet (Sort/Hvid)kr Læder polstringkr.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
1 Lektion 18: Priser i en åben økonomi 1.Økonomiske nyheder 2.Repetition 3.Dagens pensum 4.Hvad kan I få eksamensspørgsmål i? 5.Næste lektion 6.Tilbagemelding.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Aarhus Uni versitet STEFFEN LONGFORS OMRÅDELEDER AARHUS UNIVERSITET PURE INFORMATIONSMØDE med fokus på indikatorprojektet.
VE-anlæg Valg af vedvarende energikilder (case).
Berlingske Avistryk A/S Kan vi bruge Klimakompasset til navigation i vores verden? 28 april 2010 John Lundsgaard HSEQ-chef Berlingske Avistryk.
Egå Sejlklub optimist og jolleafdeling har brug for din hjælp ! I weekenden august Bare et par timer Til alles fælles bedste ! Skriv dig på listen.
Økonomiseminar maj måned 2009 Mål: Langtidssikret fornuftig økonomi i SVØM. Skaffe nye indtægter i form af frie midler, som samlet set ikke belaster SVØMs.
Jeopardy Ikast Vestre Skole
Håndklæder. Håndklæder  Der er 19 håndvaske i alt på skolen  En af dem har håndklæder  18 har papir.
Prisudviklingen på kort sigt Future markedet.
Velkommen til workshop om EASY-P
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Hvor mange traktorer er nødvendige? - en tommelfingerregel !
MMP Model og Metode til Programudvikling – MMP 1 Kursusindhold: Modellering af postkontor Objekt Orienteret Programudvikling - OO* Unified Modelling.
Fra værdiafgifter til miljøafgifter for motorkøretøjer Kan en omlægning af afgiftspolitikken skabe en mindre forurenende bilpark?
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Hidtil har det været besværligt og tidskrævende at oprette værktøjer og tilhørende reservedele. Man kunne ikke gennem værktøjets navn/nummer se hvilke.
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
ALBERTSLUND KOMMUNE Klima, Energibesparelser & Samarbejder Direktør Niels Carsten Bluhme Miljø- og teknikforvaltningen Front House Workshop 16. juni 2011.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Grunde til at jeg elsker dig
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
Af Josephine 5z PROCENT% HVAD ER PROCENT? Procent = 100 dele fx 67% af x 9 = 603 =9,00%
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 2 varer på 2 markeder – med fælles MC- funktion Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Velkommen til informationsmøde om kommende 8. klasser Tingstrup Skole Hvem er vi – lidt fakta 2.Karakterer 3.Valgfag! 4.Hvordan er det at gå på.
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 Knap kapacitet, 2 varer Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Af Hani Al-Kerdi Klasse 1.3t RTG.  Hvad i skal høre om i min fremlæggelse  Isolering af huse  Forskellige slags materialer  Det bedste materiale til.
Top 5 GPS værktøjer til børn Sikkerhed
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Præsentationens transcript:

LS-10 t

Hvorfor skifte LS-6 ud ? •Flyet er fra 1991 – altså 16 år gammelt •Overfladen skal renoveres •Tvivlsom leverance af reservedele •Værdien er endnu høj for en brugt LS-6 •Endnu konkurrencedygtig – hvor mange år endnu ? •Ingen turbo

Hvorfor have 18-meter turbo-fly ? •Erfaringer med LS-6 – oftest det fly der flyver mest i klubben •Turbo giver mere strækflyvning/”jogging”-flyvning •Handling som 15-meter fly – præstationer som åben klasse (næsten!) •Gode erfaringer med flaps-fly i klubben •Tiltrækker medlemmer udefra •Fastholder medlemmerne at der er en attraktiv flyflåde •Det er sjovt at flyve i denne type fly 

Hvorfor LS-10t ? •Nyeste udvikling •God support og leverance af reservedele (fra DG) •Turbo med DG-betjening (1 knap) •God finish – meget bedre end LS-fly fra Rolladen- Schneider •Konkurrencedygtig i mange år •Optimeret til 18-meter klassen

Alternativer ? •Ventus 2cxT •ASG-29 •JS-1 •LAK-17t •DG-808 •HpH 304S

Hvorfor så lige LS-10t? •Eksoter bør udelukkes på forhånd – vi risikerer at ”brænde inde” med den •ASG-29 og Ventus 2cxT er de eneste reelle alternativer •LS-10 er billigere end disse 2 •Enklere motorbetjening (DG-system / 1 knap) •Allerede betalt depositum til LS vil være spildt hvis vi vælger andet fly •Vi kan få den leveret i 2008 (serienummer 10 – de bygger p.t. nummer 4 og 5)

Hvilken konfiguration ? •Kun 18-meter tipper •Turbo-motor installeret fra starten •Samme instrumentering som LS-6 •”Standard ekstraudstyr” : Tonet hood, TE-dyse, næsekobling, konkurrencebogstaver, haledolly osv. •Cobra-vogn m. glasfiber-top, SL-pakke (hydraulisk rampe, køreskinner, støddæmper,vingebuk), holder 18- meter tippe, solcelle-udluftning, halestrop, ekstra lys, slingrebremse, trækstand, vingehjul •Alt i alt : Komplet-pakke med alt tilbehør

Hvad koster den ? •Grundpris EUR •Hvad betyder det så i DKK med moms ? –Grundpris –Instrumenter –Ekstraudstyr –Cobra-trailer –Registrering, hjemhentning –I alt

! – Det var mange penge. Hvor får vi alle de penge fra ? •Financiering –Salg LS –Likvide midler ( ) –Salg SF –Betalt depositum (LS og DG) –I alt til rådighed •Investeringer –LS –Spil –Lakering LS –I alt •Konklusion : Vi har pengene! (og endda lidt tilovers)

GOD TUR !