Artikler om annoncehajer Hvad kendetegner en annoncehaj ? Markedet Etiske retningslinier. Nyt initiativ fra FDIM Sådan undgår du falske fakturaer. Løsblad.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Et samarbejde med AL Finans Factoring giver dig mange fordele
Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
Aftalelov, købelov og CISG
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Sådan kommer I i gang med digital signatur
LinkedIn Intro.
Breve og mails mvni-selandia.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Trin 1: Find kvitteringer
KDA-huset Direkte telefon til DHPU
Gør kasserens arbejde lettere
TEST 1 modul 1 20 spørgsmål. Du skal klikke med musen på det rigtige svar, så kommer du automatisk til næste spørgsmål Klik for start.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Information / vejledning om nye muligheder for: Version Copyright DKVS -THEMCOM 1) Online adgang til Militært Tidsskrift. 2) Behandling af egne.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
UDBUD.
Vejret Datalogger og database. Forsøg i Natur/Teknik
Junior til Junior Konceptet
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Videregående pc-vejledning
Virksomhedens informationsbehandling
Synlig ledelse i krisetid
Backoffice præsentation
Oplevelses Booking Alle Fyns turistoplevelser samlet i én butik Oplevfyn.dk Vi giver vores gæster mulighed for at planlægge, booke og købe en komplet ferie.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
Elektronisk fakturering og pengeinstitutterne
Coop Bank.
Lav jeres egen forretning
Virksomheder - definition
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Backoffice præsentation
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Fjernvarme i Nr. Dalby Grøn og vedvarende energi Forudsætninger for tilbud: * Skønnet udgift kr. * Besparelse ift. nuværende udgift ca
Vi er, hvor kunden er… E-Handel. Vi er, hvor kunden er… Sækkos filosofi Vi er, hvor kunden er… Vi går sammen omkring løsningen…
NemHandel, OIOUBL og lovgivning
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
1 Webdesign - De første trin Grundliggende begreber Internettet (1969-): En fællesbetegnelse for netværk eller tjenester der benytter samme.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Plantekongres 10. januar 2006 Session 93 Planteavlskonsulent Carsten Fabricius Vesthimmerlands Landboforening Hvad tilbyder vi landmanden af praktiske.
Dokumentation af opgaver
Målgrupper og netværk Målet er at få børnene ud og få sat en dagsorden om børns brug af naturen. Målgruppen er de voksne, der tager børnene i hånden eller.
Regnskab & økonomistyring - Lektion 5 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
© due & partners Tilmelding FrameldingLykkedes ikke Lykkedes Template 3: Tilmelding på website Sammenhængen mellem de 4 websider.
15 min. coaching One-liner 1.Dit Mindset 2.Modtagers forventning 3.One-liner konceptet 4.Din One-liner 5.Reaktioner 6.Afslutning.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Statens Indkøbsprogram 9. fase Orienteringsmøde for hotelaftalen Torsdag d. 15. januar 2015 kl. 10:30 ved Rebecca Preisler.
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
Ophavsret på nettet  Denne PP gør rede for danske regler  Internationale regler er anderledes og ofte mere kompliceret  Er cyberspace = ”det vilde vesten”
Værdikæden og kommunikation Porters værdikæde består af 2 ting; De primære processer handler om de ting som virksomheden først og fremmest skal udføre.
Konkurrenceforhold afsætning.
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Evt. information vedr. check
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
Foreningsliv & Persondataforordning
Introduktion til virksomhedsdelen
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
Ophavsret på nettet Denne PP gør rede for danske regler
Din firmabrochure Dette er et godt sted at placere et idegrundlag
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Præsentationens transcript:

Artikler om annoncehajer Hvad kendetegner en annoncehaj ? Markedet Etiske retningslinier. Nyt initiativ fra FDIM Sådan undgår du falske fakturaer. Løsblad med FDIM Etik som afsender. Standardforslag til brevtekst ved afvisning af faktura og ordrebekræftelse Oprettelse af hotline Nyttige links og telefonnumre Agenda

(Scannede artikler om annoncehajer indsættes her som en collage) Artikler

En annoncehajs hjemmeside har typisk næsten ingen besøgende En annoncehaj prøver ofte at få det til at lyde som om de ringer fra kendte, etablerede organisationer eller virksomheder Annoncehajer forsøger typisk at få kunden til at betale selv om kunden i virkeligheden ikke har accepteret tilbuddet. Annoncehajer forvirrer typisk kunderne ved at have en masse forskellige priser som er svære at gennemskue Annoncehajer har tit mange forskellige typer annoncer, der i virkelighe- den er meget ens, men koster meget forskelligt. Annoncehajer lader typisk som om en optagelse forlænges mere eller mindre automatisk Hvad kendetegner en annoncehaj?

Det skønnes at annoncehajer omsætter for mellem 100 og 150 mill. kroner pr år. De opererer oftest via tilbud på sider på internettet, men også ved at tilbyde produkter i tvivlsomme kataloger. De ringer.. Og kan ikke tilbyde besøg Navnene på produkterne lyder ofte halvofficielle. Har ofte et internt netværk mellem virksomhederne. Nogle navne: • • • • • • • • • • • •Listen er lang….. Markedet

Det er af afgørende betydning for alle der vil fremme annoncering på nettet, at annoncer og salget af annoncer overholder både grundlæggende etiske regler samt lovgivningen. FDIM (Foreningen af Danske Internet Medier) har derfor udarbejdet et sæt retningslinier for god skik i salg og makedsføring, som alle medlemmer af FDIM er forpligtede til at overholde. Alle medlemmer har ret til at benytte dette logo Læs mere på Etiske retningslinier

Sådan undgår du falske fakturaer

Standardbreve Forslag til formulering af afslag til annoncehajen. Det anbefales at du altid skriftligt afviser betaling og/eller skriftligt afbestiller annoncer. Vedlæg gerne kopi af faktura fra sælger med brevet. På ligger der en række standardbreve du kan benytte dig af. F.eks afvisning af ordrebekræftelse / rykker: >Firmanavn Adresse Postnr. By Att.: Dato< Vedr.: Faktura for annonce/registrering i … Vi har modtaget en faktura fra Deres firma på en annonce/registrering i …. Vi har ikke bestilt den pågældende annonce og har af samme grund ikke i sinde at betale den fremsendte faktura. Vi imødeser snarest en kreditnota på kr. … til udligning af faktura nr. …. Hilsen.

Oprettelse af hotline Her kan du få hjælp Håndværksrådet har i samarbejde med FDIM oprettet en hotline for alle virksomheder, der har brug for rådgivning og hjælp imod annoncehajer. Mailadresse: Hjemmeside: Tlf.nr (tlf.tid mandag – torsdag: fredag 13-15)

Nyttige links og numre Hotline: