JELD-WEN Danmark og Hærvejsmotorvejen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VE-anlæg Solceller (Case og opgave).
Advertisements

GRUNDLÆGGENDE VIDEN OM TRANSPORT & ENERGI
Supported by / Supported by PRO.MOTION – Bæredygtig transport hjemme fra.
Kontakt vores salgsafdeling på eller
Et fremtidsscenarie for gas i vejtransport i Danmark Skive, 31
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
DAGENS PROGRAM DET PRAKTISKE Kl MODUL  CONSIGNOR’s opbygning i setup  Menuerne i "MAIN"  Tilretning af produktionsskærmbilledet i CONSIGNOR,
Transportplanlægning og Ruteoptimering
Baggrund kapacitets behov Scenarier Kapacitets udnyttelse Notat 4 scenarier ifm. besejlingen af Bornholm fra med BRK i trafikkøber rollen. Juni.
Præsentation af Fredericia Spildevand
Økologiske rygsække, LCA, og MIPS Et spørgsmål om perspektiv
Vedvarende energi til husstande
NewBiz Scandinavia, 13. marts 2014
Ribe Biogas A/S.
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Udvikling I landet bag motorvejen
Dampskibsselskabet ”NORDEN” A/S København, den 9. april 2008 DET BLÅ DANMARK I GLOBAL KONKURRENCE - Miljøet og konkurrencen THE PREFERRED PARTNER IN GLOBAL.
Uddannelse & rekruttering Fiskericirklen - 9. oktober 2007 Poul Christensen Konsulent 3F Transportgruppen Uddannelse & rekruttering i transportsektoren.
v/ Andrew Kjærulff Maddock
Hvorfor? V. direktør Per Grønbæk, Sønderjysk Lndboforening
Erhvervslivets gevinster ved forbedring af infrastrukturen
Spilleregler.
Strategiplanen er fundament og retning.
Busser Kan vi spare penge hvis alle kører på cykel?
Transport Transport  Morten, Johan og Mikkels undersøgelse:  Vi ville finde ud af, hvor mange der kører, cykler eller går i skole. Vi vil lave en film.
12. Virksomhedens miljøforhold – virksomhedens miljøbelastning
Bornholms Passagerforening
Installationer Varmt vand.
26.2 Kapacitetsomkostninger
Alternative transportsystemer i landbruget - med fokus på gylleområdet
Er mere motorvej løsningen?
”Hvordan kan Sønderjylland klare konkurrencen
Levering eller afhentning ? Logistik: Direkte fra producent til forbruger! Bedste indkøb ved hele træk Mulighed for selv-afhentning Levering fra 5-30.
Handover-procedurer Branchemøde om lastning af vindmøller 24. marts 2014.
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
1 Udfordringer i den dansk-tyske erhvervsregion Dansk-Tysk Infrastruktur konference, mandag den 15. december 2008, Flensborg Hans Kirk Formand for UdviklingsRåd.
Opfølgende analyser af Hærvejsmotorvej
VE-anlæg Valg af vedvarende energikilder (case).
Berlingske Avistryk A/S Kan vi bruge Klimakompasset til navigation i vores verden? 28 april 2010 John Lundsgaard HSEQ-chef Berlingske Avistryk.
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
Klimaskærm Introduktion.
- Vi udvikler os sammen med dig Møde med Sønderjyske folketingspolitikere Af Anders Andersen, Udviklings- og rådgivningschef i LandboSyd Temaer: Biogas.
El-biler.
1 ISS – Carbon Hvorfor ISS i Carbon 20? 2 Dialog med kunder der prioriterer miljø Inspiration til det fortsatte arbejde med udvikling af.
PGA Touren kommer til Citygolf. Er det dig som skal vinde Race to Royal Championship Course 2013? Trofæer Brandt Snedeker, 2012 FedEx Cup ChampionPierre.
Logistics Planner (RLP)
Afsætning og distribution af lokalproducerede varer 20. Februar 2014.
Adgang til sporbarhedsdata Alex E Olsen Project Manager – Corporate Social Responsibility Vores behov?
En empirisk undersøgelse af Vurderinger af tid i trafikken
Justitsministeriet LEMPELSER AF KØRE- OG HVILETIDSSANKTIONERNE.
22 år med succes med biogas til kraftvarme Lemvig Kommune Danmark
AGWAPLAN Integration af miljø- og landbrugsmål Eksempel på en bottom up tilgang til løsning af udfordringerne i Vandrammedirektivet Irene Asta Wiborg,
Argumenterne Motorvejen betyder: Tilgængelighed, erhvervsudvikling og konkurrenceevne Lige muligheder for Midt- og Vestjylland Grundlag for serviceniveau.
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
Af Josephine 5z PROCENT% HVAD ER PROCENT? Procent = 100 dele fx 67% af x 9 = 603 =9,00%
Samfundsmæssige betydning af klimaændringer indenfor landbruget Brian H. Jacobsen, FOI, KU (KVL)
Fokus på vækst og udvikling i samspil med hele regionen Fokus på vækst og udvikling i samspil med hele regionen Danske Havne Temamøde 14. marts 2005.
Er mere motorvej løsningen?
SQL Server konsolidering i Nordea Maiken Bjørn Jensen 5. september 2002  Mainframe baggrund – Siemens/BS2000, CA/IDMS  Ansat i Nordea september 1996.
Landskonsulent Christian Haldrup
Tværforbindelsen - vejen til vækst på Sjælland Bent Rasmussen Havnedirektør, Kalundborg Havn Fremtidens trafikale infrastruktur i Region Sjælland Sørup.
Nøgletal for Flextrafik Periode: Opdateret til og med Maj
Avis elbil plug and play Avis gør det nemt og billigt at være miljørigtig.
24T Transport - forsøg med varedistribution til byerne udenfor myldretid - Foreløbige erfaringer fra forsøgsprojektet 24T Transport i Region Syddanmark.
Hvordan har du det med udenlandske chauffører, der kører i Danmark?
21. september 2016 Louise Høst, Plan- og Arbejdsmarkedsdirektør
Redegørelse for gasforsyningssikkerhed 2016
Trafikale og miljømæssige effekter
Laste på forsendelser 13/14 Marts René Eilsø
Præsentationens transcript:

JELD-WEN Danmark og Hærvejsmotorvejen

Distributions-setup Løgstør 95 % of shipments in closed system Customer Løgstør 5% of shipments in open system Horsens Brøndby Løgstør Customer Dagligt afgår 5-8 distributionstrailere: - 1 til Horsens og Brøndby - Resten i lukket system direkte til kunderne

Distributionsopgave Alle kunder i Danmark skal kunne nås i tidsrummet mellem kl. 15.00 dag 1 og kl. 16.00 dag 2. Dette er under stort pres, da kunderne ønsker leverancer inden kl 14.00 dag 2. Dagligt køres distribution til en zone Jylland/Fyn og en zone Sjælland

Øvrig transport Dagligt ankommer der 8-10 træk med godt til terminal og produktion i JELD-WEN Løgstør. Der afsendes 3-4 biler dagligt som færdigvarer til øvrige lokationen.

Behov Tilgangen til det overordnede vejnet er af stor vigtighed for JELD-WEN Løgstør. Gods til Sjælland skal kunne tilgå overordnet vejnet for nemmest og hurtigst tilgang til Århus. Kun trailere overføres for, at chauffører kan overholde køre-/hviletidsbestemmelserne. Tilgangen til det overordnede vejnet for distribution i Jylland syd og på Fyn kan tilgodeses med optimeret linjeføring af hærvejsmotorvej på strækningen fra Viborg til Års. Tilgængeligheden til Løgstør kan øges på samme vis

Distributørens vinkel - DSV

DSV – forventninger til fremtiden Vækst på 15% - Den danske distribution er flyttet til EU  Lagre i Skandinavien lukkes og skal i stedet forsynes fra store central lagre i EU uden at gå på kompromis med dag til dag levering. Store krav til logistik partneren og her er infrastruktur essentiel – 150 ruter venter på en line-haul bil, så fremkommelighed er nøgleordet. Dygtige danske distributionschauffører er en mangelvare, så hvis vi skal kunne fastholde disse, skal alle parametre i spil - herunder at værdifuld køre- og rådighedstid ikke går til spilde i kø og andre trafikale barrierer. Equipment ultilization – bedre infrastruktur giver synergier i forhold til at bytte trailere midtvejs samt en bedre udnyttelse af kørehvilstidsbestemmelserne, hvilket samtidig giver bedre miljø og transportøkonomi.

Påvirkninger og besparelser

Miljømæssige påvirkning Basis er 20 tons per læs/lastbil Estimeret kilometer besparelse per læs vil være 20 km. Besparelse per læs vil derfor være 30 kg CO2 og 120 g NOx Årlig besparelse fra eksempelvis Løgstør: Outbound: CO2, 210 kg – NOx, 840 g Inbound: CO2, 450 kg – NOx, 1840 g Årlig besparelse for JELD-WEN Løgstør i alt: CO2: 148,5 tons – Nox: 603 kg Besparelse på JELD-WEN Sdr. Felding, omhandlende de mængder, som vil have benefit af den nye motorvej, vil være 20% af ovenstående tal baseret på de mængder, vi kender i dag.

Besparelse ved etablering af Hærvejsmotorvejen i forbindelse med JELD-WEN distribution i Danmark For hver tur sydpå Midt-, Sydjylland, Fyn eller Sjælland forventes en besparelse i størrelses-ordenen 20-25 minutter pr. vej. Daglig volumen 6-7 ture vil anslået give en ½ time besparelse per tur = kr. 700,00 per dag = kr. 177.100,00 årligt på DK outbound Samme scenarie på inbound fabrikskørsel og andre leverancer – Skønsmæssigt er der daglig anløb af ca. 15 biler = kr. 1500,00 Per dag = kr. 379.500,00 på årsbasis. Samlet årligt besparelse kr. 556.600,00

Tak for ordet!