Det her talent foregår i nærheden af mig…

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Lav din egen ikon MM Anne Mette Gundesen / Hvad skal jeg sige? 2014.
Jeg lever, og I skal leve! Vi skal ikke selv stable et nyt liv på benene. Det gør Ånden. Det nye liv skal vi ikke leve for at gøre os fortjent til det.
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Helt Sikker Solen skinner meget. Hele kroppen bliver brændt.
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Vi er en menighed, som giver evangeliet videre, med det mål at mennesker bliver efterfølgere af Jesus. (Mt. 28:18-20) - Det betyder, at vi i menigheden.
John.M.Nielsen Metode & Co.
Musik: Nightengale Serenade
Køb en hund!!.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Skelgårdskirken, den 12. marts 2012
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Tv til hverdag. •Størstedelen af det der sendes, har et markant andet menneskesyn og værdigrundlag end biblen, og når vi ser det, påvirker det os! •Tv.
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Et digt af Tove Ditlevsen
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Fnidderspillet Redder SPLID MODSTAND KRIG TOMGANG Anklager Offer.
Feedback Manual.
Løgnen er en åndsmagt Joh 8,42-51  Indledning. Løgnen i vores tid.  Sammenhængen med dagens andre bibellæsninger.
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
HISTORIEN OM DE 4 LYS.
Brug et øjeblik af din dag til at lære nogle gode leveregler…
I dette indkøbscenter kan kvinder vælge mellem forskellige typer mænd..
”Kaldet til kærlighed”
For nydlig kl foran hoveddøren. En fyr følger sin veninde hjem. Lige ankommet og udveksling af godnatkys, får ham til at føle sig en smule opstemt.
De evige tre Tove Ditlevsen
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
En menighed, der søger enhed
Min identitet af Julie 10.A Udseende Jeg har langt lyst og lidt krøllet hår. er lav. blå øjne.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
Det er med glæde, at jeg kan fortælle, at jeg snarest åbner min nye topmoderne tandlægepraksis. Jeg anbefaler mig med alt til faget hørende, så kom trygt.
Relationer – børn og voksne
De evige tre Tove Ditlevsen
Skru op for lyden og læn dig tilbage
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Læring i et vejledningsperspektiv
stilhed Hvorfor er stilhed så svært at have med at gøre?
Omgangstone og kollegialitet
Kærnehuset! Forældresamtaler -et nødvendigt onde eller brugbart pædagogisk værktøj?
Ved Jannie Asklund Mobil:
Hil dig, frelser og forsoner! Verden dig med torne kroner,
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
Lavet af Christine og Signe 8.C ESSAY. Beskrivelse Man inddrager sine egne meninger og tanker. Ved vi tænker over tingene, danner vi billeder oppe i vores.
At tale om sexualitet.
Kære Børnebørn. Jeg er glad for at bo på det alderdomshjem, I flyttede mig til, for et par år siden. Men jeg har været lidt trist de sidste par uger,
Aktiv lytning - Lyt nu godt efter.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Livet er dejligt! Det består af en masse små dejlige øjeblikke...
Carsten Vejre Director HR Genmab A/S Skandia: investForum 18. marts 2010.
Læreren som læringsleder
Kære Børnebørn. Jeg er glad for at bo på det alderdomshjem, I flyttede mig til, for et par år siden. Men jeg har været lidt trist de sidste par uger, fordi.
Mit Navn Er Susi DE første 17 år boede jeg på landet. Jeg keder mig...og vil gerne vide hvordan det er at være i “byen”.
Det her talent foregår i nærheden af mig…
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Normalt Brundt hår men er farvet rødt Tøjstil er normalt det samme, men det går an på om det er i skolen eller efter skole. Går altid med smykker af en.
Mærk dig selv.
Et rige, hvor Gud er med os Esajas 7-8 Bibelcamping Fårevejle 2015.
Mit liv - nu med DAT MIT LIV - nu med DAT.
322 – I et spejl – som i en gåde 1, S1
Hver en ny dag er bedre end i går,
Præsentationens transcript:

Det her talent foregår i nærheden af mig…

”Man kan ikke forstå noget, man ikke først har elsket…” Grundtvig

”Jeg tror, at kun ved at tage udgangspunkt i, at vi ikke forstår andre mennesker, har vi en chance for at forstå dem. Hvis vi tager udgangspunkt i, at alle er ens og letfattelige, lærer vi aldrig at fatte andre mennesker. Så ser vi kun os selv spejlet i alt omkring os, og det enestående ved dem, der står overfor, undslipper os.” Finn Abrahamowitz

5 Spørgsmål: (Til at afklare egen projektion) ___________________________________ 1: Hvem lytter jeg til? (Når jeg danner mig en mening inde i mig selv! / Hvem svarer? / Hvis menings-hat er det jeg tager på?)

5 Spørgsmål: (Til at afklare egen projektion) ___________________________________ 2: Hvem er det jeg ser? (Personen? / Min projektion, den jeg gerne vil have det skal være? / Mig selv?)

5 Spørgsmål: (Til at afklare egen projektion) ___________________________________ 3: ”Elsker” jeg personen? (Er jeg åben, uden dom?)

5 Spørgsmål: (Til at afklare egen projektion) ___________________________________ 4: Hvem hører jeg? (Hvor taler vedkommende fra? Altså den anden / Hvem oplever jeg at jeg hører?)

5 Spørgsmål: (Til at afklare egen projektion) ___________________________________ 5: Føler jeg at jeg ”ejer” personen?

5 Spørgsmål: (Til at afklare egen projektion) ___________________________________ 1: Hvem lytter jeg til? 2: Hvem er det jeg ser? 3: ”Elsker” jeg personen? 4: Hvem hører jeg? 5: Føler jeg at jeg ”ejer” personen?