SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Velkommen Ledelse og kommunikation ?
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Hvis du søger nogen, der vil gøre hvad som helst for at glæde dig ...
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Hvad er op og hvad er ned?.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Sådan cykler du mest sikkert til og fra vores skole:
Log direkte fra GSAK Der er en kæmpe fordel at logge direkte fra GSAK, for det første er det let, da men ikke skal åbne alle cachesiderne for at kunne.
Forholdsregler under nedsat sigtbarhed
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
I dag er temaet Visualisering
Lærings- og praksisfortællinger:
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Instruktion i Animation Shop
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
Alder Navn Dato SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger ét høreapparat (højre øre) Jeg bruger to høreapparater (begge.
Motorvejs beskæftigelse Jeg kørte på motorvejen, da jeg besluttede mig til at gøre et kort da jeg besluttede mig til at gøre et kort stop, for at gå på.
Computerens anatomi! Hvad skal du vide før du køber din egen?
Kommunikation.
Engelbert H – og den sidste chance
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Opsamling- Hvad skal jeg vide til eksamen?
Kender du det? Hvordan kommer jeg i gang med at skrive?
Gør det simpelt Trænings planlægning.
 Det jeg har gjort er, at jeg har lavet en tast der starter det hele (mellemrum), derefter har jeg sat nogle lyde ind, og fået dem til at gentage sig.
Svar venligst på nedenstående spørgsmål, før du besvarer spørgsmålene om din hørelse Navn: Dato: Alder: Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger.
Relationer – Omgangstone
Mit første spil Extreme Racing. Som det første, da jeg havde fået ideen til at lave et bilspil, lavede jeg bilen Jeg startede med at lave en rød kasse.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
stilhed Hvorfor er stilhed så svært at have med at gøre?
Vejlederens kommunikation
Prisen for efterfølgelse – vi du betale den?. Teksten til 3. søndag eft. Trinitatis v25 Store skarer fulgtes med Jesus, og han vendte sig om og sagde.
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
RUL Grønlænderrulninger. Næsten alle kajakroere ønsker at beherske et rul, men det er ikke alle det lykkes for. Et tilbagevendende problem er ”hoftevrikket”.
TEC Frederiksberg Lyd og Lys
Slå lyden til, hvis du vil have præsentationen læst op
Call Recorder Oygo Hvor sikker ønsker du at være? Software Call Recording løsning til Emotion W880 Headsets.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Faglig læsning i alle fag Nørholm Skole. Læsning er en del af alle fag Dansklæreren har ansvaret for, at eleverne lærer ”at knække koden” Alle lærere.
Mr. Raggys prøveeksamen
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Motorvejs beskæftigelse Jeg kørte på motorvejen, da jeg besluttede mig til at gøre et kort da jeg besluttede mig til at gøre et kort stop, for at gå på.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Stress En folkesygdom?.
Sådan bruger du præsentationen
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
IT for let øvede Modul 5: ”Tekstbehandling ”. Formål KULTUR & FRITIDSHUSET – SKOLEGADE 54 – TLF: Kunne skrive en tekst med store og små bogstaver.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Kontakter, tilstedeværelse og chat
Future Vejle inspiration
Præsentationens transcript:

SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. Du svarede på de samme spørgsmål tidligere, efter at du havde brugt de tidligere høreapparater et stykke tid (eller høreapparat, hvis du er blevet tilpasset med ét). Vi vil bede dig besvare de samme spørgsmål, men denne gang skal du sammenligne din nuværende evne og oplevelse (med de nuværende høreapparater) med din evne og oplevelse med de tidligere høreapparater. For hvert spørgsmål bedes du angive dit svar ved at sætte en streg på tværs af den tilhørende svarskala, som går fra -5 gennem 0 til +5 • Hvis du klarer dig bedre med de nuværende høreapparater end med de tidligere – i den situation der beskrives i et givet spørgsmål – skal du sætte din streg et sted til højre for 0-punktet på skalaen. • Hvis du klarer dig dårligere, skal du sætte stregen til venstre for 0- punktet. • Hvis tingene ikke har ændret sig, skal du sætte stregen ved 0-punktet. • Hvis du klarer dig meget dårligere, skal du sætte stregen tæt på -5; hvis du klarer dig meget bedre, skal du sætte stregen tæt på +5. Vi forventer, at du kan genkende alle situationerne fra din dagligdag, men hvis et spørgsmål beskriver en situation, som du slet ikke kan relatere dig til, bedes du sætte et kryds i “ved ikke”. I et sådant tilfælde må du gerne (ved siden af spørgsmålet) skrive en kort bemærkning om, hvorfor du ikke kan svare på spørgsmålet. AlderNavnDato Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger ét høreapparat (højre øre) Jeg bruger to høreapparater (begge ører) Sæt kryds ved én af følgende muligheder:

SSQ12-C Hvordan klarer du dig nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Meget dårligere Meget bedre Uændret 1.Du taler med én anden person, og et fjernsyn er tændt i samme rum. Kan du uden at skrue ned for fjernsynet følge med i, hvad den anden person siger? Ved ikke Hvordan klarer du dig nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Meget dårligere Meget bedre Uændret 4.Du er i en gruppe på ca. fem personer, der sidder på en travl restaurant. Du kan se alle de andre i gruppen. Kan du følge med i samtalen? Ved ikke Hvordan klarer du dig nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Meget dårligere Meget bedre Uændret 3.Du taler med én person i et rum, hvor der er mange andre, der taler. Kan du følge med i, hvad personen, du taler med, siger? Ved ikke Hvordan klarer du dig nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Meget dårligere Meget bedre Uændret 2.Du lytter til en person, der taler til dig, samtidig med at du forsøger at følge med i nyhederne i fjernsynet. Kan du følge med i, hvad begge personer siger? Ved ikke

SSQ12-C Hvordan klarer du dig nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Meget dårligere Meget bedre Uændret 5.Du er i en gruppe, hvor forskellige personer skiftes til at tale. Kan du let følge med i samtalen uden at miste begyndelsen af, hvad hver ny taler siger? Ved ikke Hvordan klarer du dig nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Meget dårligere Meget bedre Uændret 6.Du er udendørs. En hund gør kraftigt. Kan du med det samme afgøre, hvor den er, uden at du behøver at kigge? Ved ikke Hvordan klarer du dig nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Meget dårligere Meget bedre Uændret 7.Kan du ud fra lyden af en bus eller lastbil bedømme, hvor langt væk den er? Ved ikke Hvordan klarer du dig nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Meget dårligere Meget bedre Uændret 8.Kan du ud fra lyden af en bus eller lastbil afgøre, om den kommer imod dig eller bevæger sig væk fra dig? Ved ikke

SSQ12-C Hvordan klarer du dig nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Meget dårligere Meget bedre Uændret 10.Kan du afgøre, hvilke instrumenter der spilles på, når du lytter til musik? Ved ikke Hvordan er din oplevelse nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Mere sammenblandet Mindre sammenblandet Uændret 9.Når du hører mere end én lyd ad gangen, oplever du da, at det bliver til én sammenblandet lyd? Ved ikke Hvordan er din oplevelse nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Mindre klare Mere klare Uændret 11.Virker de dagligdagslyde, du let kan høre, klare (ikke slørede)? Ved ikke Hvordan er din oplevelse nu, sammenlignet med da du brugte de tidligere høreapparater? Mere behov for koncentration Mindre behov for koncentration Uændret 12.Er du nødt til at koncentrere dig meget, når du lytter til nogen eller noget? Ved ikke