KDA-huset Direkte telefon til DHPU

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Etablering af virksomhed
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Min første søgning Hvad gør du, hvis du ikke finder bogen på hylden ?
Offentligt budgetsamråd
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Skole- og Kulturforvaltningen Centralbibliotek.dk - det gode arbejdsredskab.
Forbrugeraftaler kap 9 Af: Pia Hansen.
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Hvad er CURIS? CURIS er et IT-system til registrering af forskning og formidling på KU CURIS er navnet for Copenhagen University Research Information System.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
Information / vejledning om nye muligheder for: Version Copyright DKVS -THEMCOM 1) Online adgang til Militært Tidsskrift. 2) Behandling af egne.
Artikler om annoncehajer Hvad kendetegner en annoncehaj ? Markedet Etiske retningslinier. Nyt initiativ fra FDIM Sådan undgår du falske fakturaer. Løsblad.
EUP - End User Payment EUP kræver hverken investering i hardware/software, ej heller ressourcer til administration eller systemintegration. Med Mobitech’s.
Danskernes Digitale Bibliotek Danmarks Biblioteksforenings årsmøde 30
DB Brugerundersøgelse 2008 Undersøgelsen gennemført fra 15/9 til 20/ medlemmer inviteret via .
VELKOMMEN PROTOKOL 1 Tjener Velkommen  Lærerinitialer – præsentation  Kontakt til lærere:
1 Trivselsfest 2009 Datoer for festen:  Torsdag den 5. november:  kl – 16.00: forberedelse  Fredag den 6. november:  kl – 14.00: forberedelse.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Intro-aften sommer Esbern Snares Løbet torsdag 9/5 Støt din klub (og løbsledelsen) og meld dig som hjælper.
Præsentation af sæsonen 2012 i SSIF Cykling og et tilbageblik på det 2. år i cykelklubbens historie.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Aktiv brug af Søften Portalen
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Min første søgning Hvad gør du, hvis du ikke finder bogen på hylden ?
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
Søg på kundes navn. Klik evt. på inaktive eller filialer Vælg når søgeresultaterne fremkommer, et af resultaterne ved at sætte et kryds i boksen, og tryk.
NemHandel, OIOUBL og lovgivning
Lørdag 10. marts Kl. 11:00-12:30Træning starter (børn + voksne) Kl. 13:00-15:00Ekstraordinært Årsmøde – Jiu-Jitsu Sektionen Kl. 13:00-15:00Ekstraordinært.
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
DM-Rally er ikke kun for ”de store” … det er helt sikkert også noget for dig!!! Ka’ du li’ prøver i mørke? Ka’ du li’ efterårsvejr? Ka’ du li’ grusveje?
Brug DDB CMS -Et kursus for webredaktører Kursusleder: Ewan Andreasen
Alarm fra kamera – Push og mail
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
3F på Facebook Susanne Fasting - 3F. 3F på Facebook Om 3F Danmarks største fagforening Ca medlemmer Organiserer faglærte og ufaglærte arbejdere.
Usability øvelse: Kortsortering Opfølgning opdragsgivere Feedback på rapporter Ændring af kursusplan Dagens øvelse.
Support – og overvågning af Kortforsyningen Anna Brinch Thorsen Markedsområdet Kort & Matrikelstyrelsen Maj 2007.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
DIEB-DEB3.1 Lektion 3: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
DIEB-DEB14.1 Lektion 13: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
DIEB-DEB14.1 Lektion 14: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
DIEBØ2.1 Øvelse 2 Oversigt: Instruktion. DIEBØ2.2 Huskeliste Computer med program, der kan afspille en Windows Media Audio/Video file (.wmv-fil) Hovedtelefoner.
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Call Center, adm kursus, indledning Indledning (registrering af kursister & præsentation) 10 min. Hjælpeværktøjer 5 min. System overblik 30 min. Administrator.
Vejledning til efterskoler om EFI I denne præsentation har vi samlet lidt information om EFI og hvordan skolen kan blive oprettet i systemet. Først fortæller.
Ny Kunde (1/2) Velkommen til Nespresso Club, du taler med Hvad kan jeg hjelpe dig med? Navn Først vil vi gerne vide om medlemskabet skal stå som et firmanavn.
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
IndFak Velkommen til Workshop for NYE Rekvirenter
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
januar 2015 Ny computervirus i grønland Registerforskrifter
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Bestilling og ordrebekræftelse
Kursus for administrative medarbejdere
Nye digitale løsninger
Skagen Fotoklub KAPPELBORG Udstilling 2018.
Præsentation af app til Stafet For Livet Formålet med Stafet For Livet Appen er, at skabe en app, der fungerer som en samlet indgang til stafetten for.
Tak for invitationen Bambora online betaling Persondataforordningen.
Introduktion til RejsUd - FGU
Præsentationens transcript:

KDA-huset Direkte telefon til DHPU 46141501. Anders Madsen, sekretariatsleder og generalsekretær (am@kda.dk og dhpu@dhpu.dk) Birgit Eldov, regnskabsfører for KDA, KDA Service ApS og DHPU (be@kda.dk) Knud Larsen, redaktør af FLYV (flyv@kda.dk) Svend Jensen, butikschef (pilotshop@kda.dk) Telefon til KDA med omstilling 46141500.

KDA-huset Sekretariat Bibliotek/mødelokale PilotShop Åbent hver dag fra kl. 10.00-15.00 Bibliotek/mødelokale Står til rådighed og kan lånes til møder etc. PilotShop Udvalg af varer til flyvning Åbent hver dag fra kl. 10.00-15.00 (torsdag til kl. 18.00)

Pilot-ID ALLE informationer om piloten indlægges i DHPU/admin systemet via internettet. Husk foto. Klubben rekvirerer via systemet medlemsnummer, Pilot-ID eller rating-kort. Sekretariatet modtager automatisk e-mail med informationer om at klubben har bestilt ID-kort eller rating-kort). Sekretariatet udfærdiger Pilot-ID og meddeler klubben via mail, at dette er foretaget. Pilot-ID sendes til klubbens Chefinstruktør. Chefinstruktøren udleverer Pilot-ID til piloten. Det tilstræbes at alle rekvisitioner ekspederes i løbet af fem arbejdsdage (kræver at alle informationer er modtaget).

Teoriprøver Eleven gennemfører prøven over overvågning af instruktør/kontrollant. Prøveskema sendes direkte til sekretariatet Sekretariatet retter prøven, arkiverer prøveskema. Sekretariatet registrerer resultatet i DHPU/admin og sender resultatet til eleven på mail.

Pilot-Licens (rating opgradering eller fornyelse) Chefinstruktøren sender progressionsskema eller teoriprøve til sekretariatet. Klubbens administrator eller chefinstruktør rekvirerer rating-kort via DHPU/admin. Sekretariatet kontrollerer prøve/progressionsskema og udfærdiger Pilot-licens og meddeler klubben via e-mail, at dette er foretaget. Pilot-Licens sendes til klubbens Chefinstruktør. Chefinstruktøren udleverer Pilot-licens til piloten.

Regnskab Alle afregninger af afholdte udgifter indsendes inden 14 dage fra afholdelse af udgiften til sekretariatet. Bilag (originaler) vedlægges i rækkefølge og påhæftes regnskabsopstilling. Regnskabsopstilling skal indeholde: Angivelse af formål F.eks. PG DM skrænt 2007, Venølejr 2007 etc. Angivelse af navn og kontonummer til overførsel af betaling Forudbetaling kan gøres baseret på budgetopstilling / budgetestimat, hvis dette ønskes.

Varesalg fremover fra KDA-butikken T-shirts Safepro/Parapro håndbøger, logbøger Dels bøger fra lager, samt hvis muligt bøger efter ønske. DHPU-varer oprettes i PilotShop varesystemet og bestilles på 46141507 (direkte nummer til PilotShop) Alle varer indkøbes af DHPU og sælges fra butikken Samme fremgangsmåde anvendes allerede med DSvU-varer (sprængstykker, taluritdele, dæk etc). Alle medlemmer af DHPU opnår ca. 10% på alle køb.

Nyhedsformidling FLYV – skriv gerne om aktiviteter og mennesker Hjemmeside (www.kda.dk) Nyhedsbrev Udsendes ved små og store nyheder Billedarkiv er under opbygning Gode billeder, gerne med kort forklaring

Fremtiden Den skaber vi selv Intet kommer forærende, vi må selv skabe resultaterne Det er vores ansvar at sikre respekt om egne organisationer og klubber Vi overholder reglerne, både egne og myndighedernes Det er vores fælles ansvar at sikre flyve- og luftsportsmuligheder samt infrastruktur til de næste generationer Vi arbejder politisk, både nationalt og internationalt