TV- og filmreklamer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem synger? "Kom i gang igen - arbejd arbejd.".
Advertisements

Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
Måske er I gode venner i et år,
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
… som skulle arrangere en løbekonkurrence.
På hospitalet var der en alvorligt syg patient. Familien var samlet i ventesalen, og endelig kom en træt og bedrøvet læge ind: -”Jeg er ked af at skulle.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Præferencer på markedet.
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
PengeSpillet.
Musik: Nightengale Serenade
•Et ord der bruges for at afslutte en samtale, når de har ret og du skal klappe kajen.
Indhold Problemstilling Virkemidler Hvem stoler vi på?
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Tid Til Dansk Tid Til Dansk er et komplet dansksystem for klasse.
Trykte reklamer og tv-reklamer
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Web 2.0 En introduktion til vores wiki.
Hvor der er fokus på klimaet.
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
FC HUSET - et konferencesystem som First Class er li’som et hus, der arbejdes og samarbejdes i. Denne lille Power Point forsøger at beskrive First Class.
26.2 Kapacitetsomkostninger
Brug et øjeblik af din dag til at lære nogle gode leveregler…
Nu er vi ved DEL 3 Flere tegn og signaler et tegn (fx et symbol) kan godt bruges som et signal: fx kan dannebrog signalere at at vi nu er i Danmark og.
Har du også en af disse dage?
Reklamer Reklametyper.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Vi var venner i fortiden..... … og vil være det altid.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Har du også en af disse dage? Ingenting fungerer som det plejer...
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
Dansk El-Forbund Dansk Journalistforbund Dagbladene DDFF Emballageindustrien Grafisk Arbejdsgiverforening HK/Industri Kvindeligt Arbejderforbund Lederne.
Tv-reklame.
Biologi i AT.
Billeder.
Eventyrforløb 8.a½ Præsentation af forløb Gennemgang af genretræk
Læsning.
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
Kortfilm Et overblik.
En dag da Leo var på til skole, så han to drenge som lige havde malede med graffiti. Det synes Leo er sejt, De to drenge gå forbi Leo og går mod skolen.
BA International Erhvervskommunikation Sproglig teori og metode (IV)
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Af Christina Hesselholdt. Genre n Christian Hesselholdt betegner sin bog som en samling af fiktioner om en barndom.
Handlingsalternativer
Tilskuerens rolle Hvordan får filmmusikken mening? –Musikken kan have rent formelle funktioner Sammenbinde tid, rum og begivenhed Bruges til at ”erstatte”
Eye track analyser (5) NB: Da der forekommer voldsomme mængder megabyte i billederne til forelæsningen, er her kun de slides, som indeholder tekst; 11.
Alternativ reklameassistent
SKABELON.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
Levende billeder: Kortfilm
Krimifortællinger Interaktiv assistent til arbejde med krimifortællinger i udskolingen.
Lov ” med lov skal land bygges” Jan Christiansen Sosu Fyn.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
KNÆK KODEN.
Læringsuge 2017/2018 De 17 Verdensmål
Præsentationsportfolio
Alternativ reklameassistent
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
KNÆK KODEN.
Præsentationens transcript:

TV- og filmreklamer

Producent Produkt Forbruger Reklame Som producent lægger man en strategi for, hvordan forbrugeren skal påvirkes, Inden man laver reklamen. Ingen af de elementer, som indgår i reklamen er tilfældige. Alt er gennemtænkt til mindste detalje og alt har en betydning. Reklamerne forsøger at overbevise forbrugeren via lyd og billede samt tekst og argumentation.

Ordet reklame kommer fra det latinske ord ”clamare”, og det betyder ”at råbe”. Reklamen råber for at få andres opmærksomhed eller for at blive hørt. Reklamer er producentens råb til forbrugeren, for hvis vi hører råbet, er der større chance for at vi køber produktet. Det koster i primetime over 100.000 i minuttet for at få sendt en reklame, så derfor anstrenger producenterne sig om at skabe overbevisende reklamer og at afdække forbrugerens ønsker og behov.

Når vi arbejder med tekster, så opdeler vi dem i to klasser foruden genrer. De to klasser er: Fiktive (opdigtede) Og Ikke-fiktive (som har forbindelse med virkeligheden) Reklamer bruger fiktive fortællermåder, men de er ikke-fiktive per definition, da de har en direkte forbindelse til virkeligheden – disse kalder vi sagprosa. Og reklamerne er derfor sagprosa selvom de anvender fiktionens måder at fortælle på. Der er derudover forskellige genrer indenfor reklamer.

Reklamer indgår også ofte i en form for sketch, for når vi griner, nyder vi øjeblikket og forbinder det pågældende brand med humor og når vi slapper af og griner, glemmer vi som regel, at vi er udsat for påvirkning.