Samfundsfag i 1.C.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Demokrati og styreformer
Advertisements

Økonomiske beregninger
SFU’s Skolestartskampagne i et ideologisk perspektiv
Samfundsfag A Matematik b
Samfundsvidenskabelig studieretning Team Danmark
Velkommen Hvorfor er vi her i dag?
Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 Maria B Maria M Frederik Rasmus Stina.
Velkommen til Åbent Hus På Tietgen Handelsgymnasium.
Partiernes funktioner
JOURNALISTHØJSKOLEN DANMARKS MEDIE- OG JOURNALISTHØJSKOLE Mediers behandling af kvinder og mænd og ligestillingsspørgsmål Anne-Marie Dohm Rektor.
Præsentation af Samfundsfag Næstved Gymnasium og HF
Kort om skolen 1  Udbyder 4 uddannelser:  Grundforløbet  Social- og sundhedshjælper  Social- og sundhedsassistent  Pædagogisk assistent  Kursus-
EU-valgets store spørgsmål
Undervisning Klasseundervisning Elevernes oplæg Fælles læsning
Workstations.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Velkommen Hvorfor er vi her i dag. Hvad skal vi lave i dag? Hvad er EU?
6. Lektion: Ligestilling med politologiske briller
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Samfundslære: Styreformer
Arbejde i temagrupper Metode:
7.lektion: EU og det danske politiske system – hvad er EU
En komparativ undersøgelse af samfundsfag i Norden
Kapitel 5 Folketing og vælgere. Krav Støtte OMGIVELSER: Økonomisk udvikling Globalisering Økologiske systemer Migrationer Politiske partier FOLKE- TINGET.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Sådan strukturerer du en Trin-for-trin guide.
Nyhedsartikel dansk.
Samfundsfaglig metode – kapitel 25 Samfundsfagsbogen Kureer, 2012
4.lektion: Politiske partier og standpunkt
6.lektion: Folketing og regering – hvem kontrollerer hvem?
AT4 Torsdagsplan. Dagens 4 timer: 1. modul: Undersøg om jeres samfundsfaglige hypoteser holder (tjek også om jeres naturvidenskabelige forsøg stemmer.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Årsplan – en kort en lang
Samfundsfag.
Motivationsskema februar 14’ 8Y.  Politik  35 % af klassen svarer, at de er svage i emner om politik  Forberedelse/studieteknik  40% af klasen svarer,
Ulighed Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
De politiske partier.
Ulighed Side i Brøndum & Hansen ( udg.): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
Kapitel 2: Demokrati Demokrati (folkestyre) er blevet set både som en måde at tage beslutninger på og som en livsform. I Danmark tages disse beslutninger.
4. lektion: Thomas Ziehe og den kulturelle frisættelse
KONTERINGS SPILLET Tietgenskolen, Jan Christiansen.
Grundtanke Børn der trives kan lære, voksne der trives kan undervise.
Samfundsfag Frisholm. Indhold Økonomi Sociologi Politik.
Medierne - som politisk aktør. Indflydelsen Ungdomsuddannelse - afskaffet efter Tv-indslag Indvandrere arresteres mere - SF foreslår ændringer i optælling.
EU-undervisning 2015 Anders Stig Christensen
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Forløb om levekår og social arv 1l Formål At forstå og forklare måling af levekår, livsstil og livsformer Indblik i social arv og ulighed – hvilke.
Hvad er spin? Samfundsfag – Holstebro HTX (Camilla)
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Hvad er samfundsfag?. Samfundsfag handler om…. demokrati, det politiske system, de politiske partier, ideologier, sociale forhold, økonomi, globalisering,
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 3 – Det danske arbejdsmarked.
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 6 – Kontaktpersonsfunktionen Undervisere:
Nyt læreplansmål – ny lærebog
Forløb i samfundsfag.
Udkast til justering af KS
Samfundsfag E-F Grundforløb ÅLC
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende Session 10
Centralforeningen for Stampersonel
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Alternativer – ideer til forandring og fornyelse
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
For eller imod tobak? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

Samfundsfag i 1.C

Samfundsfag C Politik Demokratitradition og politisk deltagelse Ideologier og HV-skalaer Valgmåder, valg og vælgere Politiske partier og bevægelser Politisk deltagelse og livsformer Indflydelse Folketinget EU og Danmark Livsstil Social differentiering og klasseforskel

Sådan arbejder vi med tingene Der lægges vægt på selvstændighed & gruppearbejde, med følge af fremlæggelse Selvstændige hjemmeopgaver, som enten afleveres eller bliver gennemgået i klassen.

Det kan vi lide ved faget Hendes metoder at undervise på Emnerne vi har om Camilla generelt

Sådan ser 1.C ud efter en time med Camilla