For dig der er glad for mode og energi- besparelser.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VE-anlæg Solceller (Case og opgave).
Advertisements

Konkurrence i grupperne Hvem får først bolden…..
Home v/ Anne Crone.
Bedre læring, mindre larm og landets bedste lærer.
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Et stykke med sødt, surt og skørt... - botilbuddet Stefanshjemmet evaluerer deres udbytte af projekt Implementering af Teknologi (IAT) 2011.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
…ny Muhammed krise ??.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Kan der spares på lyset?. 450 lamper  Der er ca. 450 lamper på hele skolen og ca. 300 er lysstofrør.
PengeSpillet.
Når felter forandres 5 Fysik – kemi i 9..
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Hvad kan gøre energiundervisningen engagerende og lærerig?
Er mit barn klar til skolestart ?
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
Arnes vindmølle.
Solenergi i hjemmet.
Computerens anatomi.
GRØNT FLAG TEKNIK Kristoffer Randrup, Rasmus Rønde, Gustav Hjarnø, Tenna Voight & Malene Sillas.
Energibesparelser behovet og dit bidrag
VE-anlæg Introduktion.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Boksen der gør det for dig Lavet af Rasmus og Anton.
Projekt KeepFocus. Lavet af: Jonas A, Ferhat D og Mathias F.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Busser Kan vi spare penge hvis alle kører på cykel?
Gud og penge Penge som en test på vores administration af ’de sande værdier’.
Vores ide er opladning af batteri i sko
Vores ide er at lave en mobilchip
ENERGI- OG MILJØCENTRET VI BESØGTE ENERGI- OG MILJØCENTRET ODENSE.
Energi - sko.
Luft- og vand varmepumpe
Klima problematikken Vi har om CO2 udslip fra boligen. Til dette problem skal vi finde reelle løsninger: Solceller Solfanger Løsninger som disse er vedvarende.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Godt købmandskab Orienteringsfasen Tilbudsrunden
Og Jesus kom ind i Jeriko og gik gennem byen.. Dér var der en mand, som hed Zakæus, han var overtolder, og han var rig.
Joken, der bringer dig held!
Gør det simpelt Trænings planlægning.
3. Klasses troldetræ Her i troldetræet bor larmetrold, sjusketrold, rodetrold, glemmetrold og tavse trold. Nogle gange bor de også inden i os og tager.
Victor, Mathias, Sebastian og Mette
Fladskærms udregning Lavet af FrederikMaxK. Priser for forskelligt  Vi checkede prisen på 32 nye fladskærme til skolen.  Som kostede  Vi fik.
Grøntflag -Hjælp dit miljø. Elevværelserne som besparelses område.
Bespisningen af de fem tusind Da apostlene vendte tilbage, fortalte de Jesus om alt det, de havde gjort. Han tog dem så med og trak sig tilbage til en.
»En mand havde to sønner
Historien om skatteopkræveren Zakæus
Den Glade Internationale Venskabsuge!
Håndklæder. Håndklæder  Der er 19 håndvaske i alt på skolen  En af dem har håndklæder  18 har papir.
Himmeriget ligner en konge, der ville gøre regnskab med sine tjenere
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
NYT FRA SKOLEBESTYRELSEN Karaktergennemsnit og skolekvalitet på Niels Ebbesen Skolen Vi har i dette nyhedsbrev valgt at sætte fokus på Skanderborg Kommunes.
Vindmøller Priser på vindmøller, Hvor meget strøm kan den producere?
Muligheder ved energirenovering af feriehuse Ole Michael Jensen Statens Byggeforskninginstitut (SBI)/ Aalborg Universitet Energioptimering af feriehuse.
Isolering.
Skatteopkræveren Zakæus
Projekt Lavet af Jonas og Marcus. Idéen går ud på: Idéen går ud på at når man sætter nøglen i hoveddøren tænder lyset i entréen. Lyset slukker efterfølgende.
HANS CHRISTIAN ØRSTED Lavet af: Emil og Astrid. FAKTA OM H.C ØRSTEDS LIV Hans Christian Ørsted han vidste ikke hvad han skulle bruge sit elektromagnetismen.
Danfoss ligningen og dilemmakort CO 2 Emissions = GNP/Population Population  Energy/GNP CO 2 /Energy  
4a og 8x2 Vores idé går ud på, at vi skal bygge et stort lejlighedskompleks med en park og en dertilhørende fiskesø. Alt vores energi skal komme fra.
HISTORIEN OM DEN RØDE TRØJE af og med Torben Dreier.
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Alternative Energi i alternative samfund
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Forsøg til Håndværk og Design
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Præsentationens transcript:

For dig der er glad for mode og energi- besparelser. Smykke-celler For dig der er glad for mode og energi- besparelser.

Nitter = Solceller Vores ide er, at man i stedet for nitter sætter små solceller på tøjet. De bliver forbundet med små ledninger som ender i et lille batteri.

Batteriet skal sidde på indersiden af trøjen Solcellerne bliver forbundet Til det lille batteri

Når der er nok energi på batteriet, kan man sætte en oplader til det

Opladeren sættes til mobilen

Opladning Mobilen bliver opladt af den energi, som solcellerne på tøjet har fanget og transporteret ned i batteriet, hvor opladeren bliver sat til.

Forklaring Vores ide er at erstatte nitter på tøjet med små solceller, der ligner nitter. På bagsiden af tøjet går en lille ledning fra solcelle til solcelle ned til et batteri, hvor alt solenergien bliver opfanget. På indersiden af tøjet skal sidde et stykke stof ud over alle ledningerne, så man hverken kan se dem eller mærke dem. Når der er nok energi i batteriet, kan man sætte en oplader til, der overfører strømmen til mobilen. Mobilen kan ligge i lommen, imens den bliver opladt.

Spørgeskema over nogle teenagers mening Navn og klasse Vil du gå med det? Hvorfor/hvorfor ikke? Har du noget som ligner? Syntes du at det er en god ide? Vil du købe det selvom det er dyrt? Mia 7. klasse ja Nej Ja Fordi det sparer på energien Måske Zandra 7.klasse Det ved jeg ikke Fordi det er godt for miljøet Det er nok ikke min stil Karoline Fordi den er pæn Nina 7. Klasse Fordi man spare på energien Det kommer an på hvor dyr den er

Vi så også på nogle mindre børns meninger Navn og klasse Vil du gå med det? Hvorfor/hvorfor ikke? Har du noget som ligner? Syntes du at det er en god ide? Vil du købe det selvom det er dyrt? Malou 4. klasse Måske Den er sej Nej Ja Det er smart fundet på Det er meget smart Sofie Den er flot og man sparer strøm Fordi at jeg ikke vil spilde mine penge

Vil du gå med tøjet? 6 personer i alt

Solcelle Argumenter For: Imod: Du skal købe tøjet, fordi det er på mode og flot. Fordi man sparer penge og co²-udslip på det. Fordi man kan oplade sin mobil energivenligt. Imod: Problemet med blusen er, at den vil blive svær at vaske. Solcelle

Hvad kan jeg spare? Hvor kan man spare? - Man kan spare på co²-udslip, og man tjener også penge i længden på blusen, da man spare på strømmen. Hvor meget kan man spare? - Pr. år sparer man 0,15-0,2 kr. pr cm². - En cm² solcelle vil komme til at koste ca. 0,5-0,7 kr. Hver cm² vil bruge 0,03-0,05 kWh årligt. En Iphone 4 bruger 3,315 kWh om året, og hver gang den oplader, på vekselstrøm, vil det koste 1,6 kr. - En Iphone 5 vil bruge 3,5 kWh om året. Hvorfor giver det mening at spare lige præcis der, hvor vi har en ide om en indsats? - Det giver mening, fordi teenagere bruger meget strøm og er ret ubevidste om, hvor meget de egentlig bruger. De bruger især strøm på deres mobiler, computere og tv. Derfor har vi fundet en smart og nem måde at få unge til at være mere miljøvenlige. De får opladt deres mobil på det strøm, som solcellerne har lavet.

Produceret af: 8.a’s elever fra Krogårdskolen: Amanda Munck Madsen og Signe Stenlev Frederiksen