Oplæg 5 + opgave 5 Klasse 5 Oplæg 5 + opgave 5 Haben i datid ”havde”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kortfattet præsentation
Advertisements

Hvorfor tidlig tysk? Hvordan tidlig tysk?
Anne-Marie S. Christensen Filosofi, Institut for Kulturvidenskab, SDU
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
NUTID • -t •• -en ich du -e -st ihr -t
FUNKTIONSGRAMMATIK Ideen med funktionsgramma -tikken er at fremstille sproget optisk. Med udgangspunkt i handlingen, udtrykt ved cirklen, kan man i grafisk.
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
FUNKTIONSGRAMMATIK Ideen med funktionsgramma -tikken er at fremstille sproget optisk. Med udgangspunkt i handlingen, udtrykt ved cirklen, kan man i grafisk.
Questions and answers Spørgsmål og svar © mw.
Hvordan bruger vi hans og sin?
At bruge disse to ord rigtigt
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
Avatars i voki.com Om facilitering af mundtlighed i fremmedsprogsundervisningen.
Grammatik hvorfor og hvordan?
Nu er der gået lang tid siden, I har hørt nyt fra os. Det beklager vi! Det er ikke kun fordi, vi har ligget på den lade side 
Substantiver Navneord.
Dansk 1. klasse.
I-ADJEKTIVER Takai Tōkyō Tawā wa ōkii Tōkyō ni arimasu.
Introduktion til kasusbrug på tysk
Deutsch2 Mittwoch 5te November 1. Von das Magazin: Journal 2.
Ekspert i undervisning Efteruddannelse af læreruddannelsens lærere.
Hallo Mirjam Du hast eine wirklich gute Mail geschrieben. Man sagt nicht recept, man sagt ”opskrift”. Ein ”recept” ist für Medizin. ”Desværre har jeg kun.
Hej Karina!Hvor pænt at læse din mail! :) Jeg er 27 år og studerer dansk og engelsk og vil gern blive lærer. Ærlig talt er jeg ikke mere så rigtigt sikker.
1.g´ere skal turde bruge sig selv og det tyske sprog - og hinanden
Niveaudifferentiering i tysk
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Substantiver Navneord.
Computerens anatomi Af Thøger, Daniel og Thyra. Indholdsfortegnelse Computeren i almindelighed Materialer De ydre dele af computeren De indre dele af.
Undervisning i 5. klasse – 45 minutter
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
De regelmæssige verber i nutid
Mehrkanaliges Lernen Lernen mit Kopf, Herz und Hand
Wirtschaftsprüfung: Nordisches Modell auf dem Prüfstand!? Deutsch-Dänisches Seminar, Sept 2013 Tom Vile Jensen, FSR – danske revisorer.
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Undervisning i 5. klasse – 45 minutter Mål: at eleverne lærer ”juleord” og chunks Først præsenterer vi os kort. Vorfase: Billede af julemanden ved juletræ.
Micron Associates Travel Guide: TOP DESTINATION ory/top-destination/
Hvordan ruster man bedst sine elever til prøven? Jacob Ragnvid Chammon Alinea 29. september 2009.
Mådesudsgagnsord på engelsk (modalverber)
Terminologi Dansk E & D - Next. 1 Adjektiv 2 Adverbium 3 Akkusativ 4 Dativ 5 Futurum 6 Genitiv 7 Infinitiv 8 Intonation 9 Inversion 10 Kardinaltal 11.
SYNTKATISK SIGNIFIKATION HVORDAN FINDER VI SUBJEKTET (OG OBJEKTET)? TYSK FAGDAG 6. FEBRUAR 2015 LASSE BRUNØ.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
At bruge disse to ord rigtigt
Figur 3.1 Hans Reitzels Forlag.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
Jonas/Jona Herrens ord kom til Jonas, Amittajs søn: »Rejs til den store by Nineve, og råb ud over den, at jeg har opdaget deres ondskab.« Men Jonas.
Stefan Bonde årgang 14/15 og 15/16
Præpositioner med akkusativ
PERU Missionsprojekt.
Den nye mundtlige eksamensform
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Jeopardy om verdensmålene
Jeopardy om verdensmålene
Nu det jul! Nissebanden i Grønland
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Sommer ferie Her står forfatterne til den her hiristore.
Jeopardy om verdensmålene
Præpositioner med akkusativ
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Jeopardy om Verdensmålene
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10 Sidst redigeret februar 2019.
∞ Tysk start ∞ StartOplæg00-personerne ∞ Cirkel00-personerne ∞
Klasse 5 Oplæg 2 + opgave 2 Sein i nutid ”er”.
Genkendelse af navneordenes former på dansk
Klasse 5 Oplæg 6 + opgave 6 Werden i nutid ”bliver”
Adfærdskæder 2019.
Præsentationens transcript:

oplæg 5 + opgave 5 Klasse 5 Oplæg 5 + opgave 5 Haben i datid ”havde”

singularis pluralis ich hatte du hattest er/sie/es hatte wir hatten Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 ich hatte du hattest er/sie/es hatte wir hatten ihr hattet sie/Sie hatten singularis pluralis

Ich ____immer Blumen. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Ich ____immer Blumen.

Du ____ nie Hunde. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Du ____ nie Hunde.

Er ____ Glück. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Er ____ Glück.

Sie ____ eine Katze. (hun) Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Sie ____ eine Katze. (hun)

Es ____ grüne Augen. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Es ____ grüne Augen.

Es ____ 2 Ohren. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Es ____ 2 Ohren.

Wir ____ Obst. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Wir ____ Obst.

Ihr ____ Süßigkeiten. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Ihr ____ Süßigkeiten.

Sie ____ keine Katze. (de) Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Sie ____ keine Katze. (de)

Der Hund ____ einen Bein. Klasse 5 oplæg 3 + opgave 3 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Der Hund ____ einen Bein. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Die Hunde ____ viele Beine. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Die Hunde ____ viele Beine. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Die Katze ____ Milch. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Die Katzen ____ Milch. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Die Mutter ____ Kaffee. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Der Vater ____ Hunger. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? Die Eltern ____ Kinder. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? ____ die Eltern Hunger? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? ____ der Vater Hunde? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? ____ die Mutter Durst? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? ____ die Katze Milch? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 5 + opgave 5 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? ____ die Katzen Durst? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 3 + opgave 3 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i datid” på den tomme plads? ____ xxxx? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx er xxx. xxx ____ xxx. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? xxx er xxx. xxx ____ xxx.