- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Flickr.com – online billeddeling
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Udlægning af en ny cache
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Sprog/billeder på Internettet
BRFkredit tager del. Dagsorden  Hvad er TAG DEL?  Corporate Social Involvement – virksomheden der involverer i CSR  Fra at lave CSR til at være CSR.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Elektroniske medier Hvordan anvendes elektroniske medier til at styrke kommunikationen mellem forældrene og skolen? Ordrup skolebestyrelses debatforslag.
Velkommen.
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
SEO PÅ AU.
Problemløsning på D!ng og fælles kommunikation Ewan Andreasen
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
Teamwork En praksisnær øvelse.
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
Psykologi, Human Factors og HCI John Paulin Hansen ITC, Usability f2003.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto,
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 2’ 3. kursusgang, 14. februar 2008.
DIEB10.1 Kursusgang 10 Oversigt: Sidste kursusgang Eksempler på løsning af opgaven Arkitektur for brugergrænsefladen og for systemet Dokumentation af designet.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
Definition Kriterier Design og evaluering
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
VELKOMMEN til Middelfart Resort & Konference Center.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Din kreative online praksis! – del 2
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Brug af sociale medier i hospitalsbyggeri
Formular designer – Basis Efterår 2016 Tilst
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Drug/Device Combination Products IFF erfagruppemøde
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Skabelon mailopsætning
Fake news, research og kildekritik
Introsidernes betydning
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Om vores bibliotek Lokalt oplæg
Fake news, research og kildekritik
Danish TUC portal for training
- 30 minutters oplæg - 1 times arbejdssession
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
30 minutters oplæg, en times arbejdssession
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
30 minutters oplæg, en times arbejdssession
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
- 30 minutters oplæg - 1 times arbejdssession
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
- 30 minutters oplæg - 1 times arbejdssession
Information om Aula til forældre
30 minutters oplæg, en times arbejdssession
Præsentationens transcript:

- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres Tirsdag, tips & tricks - 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres vores.via.dk 6. maj 2019

Husk Indsæt jeres billede i Sandkassen, så jeg ved hvornår vi kan slette den gamle sandkasse Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Agenda Interaktionsomkostninger Ordet er jeres Oplæring af nye i Sitecore Redaktørkoordinatorens rolle Oprettelse af underredaktører Superbrugernes rolle Designbeslutningsmandat Udviklingsprocessen Det fysiske redaktørunivers Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Hvad er interaktionsomkostninger? The interaction cost is the sum of efforts — mental and physical — that the users must deploy in interacting with a site in order to reach their goals. Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Hvorfor er det vigtigt? Interaction cost is a direct measure of usability. It can also serve as a comparison tool between design alternatives: usually, the one that minimizes the interaction cost has better chances of success. Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Eksempler på Interaktionsomkostninger Når en bruger kommer ind på en side skal han/hun: Kigge sig omkring Læse Scrolle Finde et link Klikke på det Vente på at siden loader Gentage prossen Yderligere omkostninger: Pop-ups formulare, chat Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Hvordan minimerer man omkostningerne? Minimér antal klik Fjern unødvendig scrolling Optimer skimbarhed og læsbarhed Andet: Typing, page loads, attention switches (pop-ups), memory load (brugerens) Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Minimér antal klik Brugere behandler klik som valuta og afskyr hjemmesider, der spiller deres klik. Eksempel på via.dk En bruger søger: Udbud af designkuser i VIA: https://www.via.dk/ 5 klik og brugerens behov er ikke dækket = spil af klik (tid/penge) Op til 25 % af brugerne har muligvis oplevet dette. Løsninger Minimér antallet af klik ved at fjerne nogle af siderne eller hive linket ud af harmonikamodulet. Informer brugeren tidligere om, at kurserne endnu ikke er tilgængelige. Giv brugeren mulighed for at abonnere på et nyhedsbrev på kursussiden, så han/hun kan få besked direkte i sin indbakke og ikke skal klikke forgæves igen. Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Fjern unødvendig scrolling I 2010 brugte brugere 80% af deres tid over fold. I dag er det 57 %. Løsninger Undgå kampagnemodulet: https://www.via.dk/om-via/presse https://www.via.dk/om-via/kontakt/soeg-medarbejder Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Optimer skimbarhed og læsbarhed I gennemsnit læser brugere højst 28 % af de ord, de støder på under deres besøg. Løsninger Fjern ‘Blah-Blah tekst”: VIA er en stor organisation, hvor det kan være svært at finde vej til rette vedkommende eller rette sted. Brug bullets så snart det giver mening. Begræns introtekst til maks. to sætninger. Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Eksempel på introtekst På pressesitet kan du finde kontaktdata til en række af VIAs eksperter, der gerne udtaler sig til medierne. Her er desuden adgang til pressemeddelelser, nyhedsartikler, fotos og debatindlæg, som VIA står bag. Materiale må gerne gengives. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte VIAs pressemedarbejdere. https://www.via.dk/om-via/presse https://www.via.dk/om-via/presse Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Eksempel på introtekst Her kan du finde pressemeddelelser, nyhedsartikler, fotos og debatindlæg. Materiale må gerne gengives. Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Eksempel på introtekst Her kan du finde pressemeddelelser, nyhedsartikler, fotos og debatindlæg samt kontaktoplysninger på VIAs eksperter og medarbejdere. Materiale må gerne gengives. Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Eksempel på introtekst Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte VIAs pressemedarbejdere. Den guider brugeren videre til en anden kanal (telefon eller mail) = Hører ikke til i en intro  Flyt den nederst på siden Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019

Ordet er jeres Nu er ordet jeres. I kan præsentere en side i gerne vil have feedback på, eller I kan stille spørgsmål, som I mener jeres kollegaer også kunne få gavn af at få svar på. Sitecore - Overblik over componenter og funktionalitet 6. maj 2019