Basiskursus 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Advertisements

Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Kompetencecenter for læsning
Indsatsområdet ”Naturvidenskab for Alle” Naturvidenskab for Alle •Målet •Projektet tilbyder •Planer for næste års indsats •Eksempler på pilotprojekter.
”Dannelse af faglige sociale netværk ved hjælp af web 2.0 teknologier”
Indsatsområde ”Matematik med CAS”
L EGENDE I NNOVATION Fremtidskonference om mulighederne for at understøtte især 2-sprogede børns sproglige udvikling med ny teknologi Projektet Legende.
Mobil e-læring på PDA hos unge med 'særlige behov' - et pilotprojekt Netværket IKT og Læring, Aalborg Universitet 26. oktober 2006 Brian Møller Svendsen.
Oplæg - Christinelystskolen den 9. september 2009
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
 Bibliotekets samling mister betydning: › Flere har råd til selv at købe bøger › Udlånet af bøger falder fortsat › Børn bruger biblioteket betydeligt.
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
3. april 2017 Torben Iversen, Master IT og læring.
E-læring i virksomhedsperspektiv Spar Nord Bank. •E-læring i forhold til Spar Nords forretnings- strategi –kompetencer –effektivitet –kunder –økonomi.
Fremtidens skole Gruppe 5.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Klavs Asbjørn Hansen Vibeke Wendelboe Lund Maria Aas.
Odrbildne - the beginning of a beautiful friendship Pecha Kucha 28. februar 2011.
SkoleKom Lærernes netværk SkoleIntra-træf 2012.
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
18. april 2002Q-udvikling af e-læring Kvalitetsudvikling af e-læring i Videregående Voksenuddannelse v. Centerchef Michael Lund-Larsen Århus
Hvad er specialpædagogiske kompetencer?
Faglig fordybelse i indskolingen
TATIONpRÆSEN 20 DECEMBER, 2008 AARHUS UNIVERSITET Videndeling i netværk Med fokus på bibliotekernes undervisningspraksis › Struktur for videndeling for.
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
ANVENDELSE AF DIGITALE UNDERVISNINGSMATERIALER I AVU, HF OG GYMNASIET – en forskningsrapport om Projekt e-læring Af: Helle Mathiasen Christian Dalsgaard.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Sikker Internet og SMS. Ole Clausen - Maglegårdsskolen – Gentofte - Baggrund for forløbet Multimedie generation Multimedie generation.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
Digital skriftlig- og mundtlighed
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Center for Læring o – 6 år. Hvad kan CFL understøtte?
Sprogbaseret læring i naturfag
Nye bøger på PLC Sammensat Materiale Musik. Nye bøger på PLC Musik Indskoling Bog + CD.
1 Lise Daugaard og Jørgen Andersen. 2 Hvilken hjælp er der at få, når man ringer til Jørgen?
Nota Nationalbibliotek NN Nila Korzen. Dagsorden Hvad er Nota og hvem kan blive brugere? Bøgerne Formaterne Særlige services Nærmeste fremtiden Kort introduktion.
Planlægning, proces og evaluering
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Introduktion til ITJEM ITJEM1 /jrt /jrtITJEM1 /jrt2 ITJEM1 Hjemmeside: –
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag F07 JONAS HEIDE SMITH
” Snart – hvis ikke allerede – vil studerende forvente at kunne søge i ’alt’ ét sted fra; det der ikke bliver fundet her, findes ikke” Danmarks Tekniske.
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Linda Greve Center for Undervisningsudvikling
Ansøgningen Hvad skal du skrive?
RÅDMANDEN Kultur og Borgerservice Aarhus Kommune.
Sprogbaseret læring i naturfag
læse- skrivevanskeligheder
UU Aarhus og Samsø – læs mere på Kollektiv vejledning – dagens program Du skal: have grundlæggende kendskab til uddannelsessystemet.
Photo Story Den smarte måde at lære på Tradium – Randers Malerskole.
Astra* Nationalt center for læring i natur-, teknik- og sundhed Sprogbaseret læring i naturfag Del 2 Astra* v/Anette Vestergaard Nielsen.
Kompetenceudvikling Kjeld Bo spurgte i efteråret 2012 Claus om der blandt medarbejderne var interesse for noget dansk undervisning. Hvorfor kom spørgsmålet,
Temadag MV Nordic 17 maj 2017 Kompetencecenter for Læsning i Aarhus
Dansk Flygtningehjælp Ungdom
PC - KURSUS.
Mikael Galmar eeskole.dk 8/4-16
Sikkerhedseftersyn af El-værktøj og kursusbeviser
Faglig Udvikling i Praksis Teknologi
It som transferværktøj
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Personalet Aktuel status Strategi - fremtid
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Baggrund: udstyrsinvesteringspulje skal forvaltes
Undervisning af elever med IT-rygsæk KCL foråret 2018
Ordblinde og LST KCL efteråret 2018
Oplæg til grupperefleksioner til midtvejsevalueringen
Binomialfordelinger i NetLogo
Præsentationens transcript:

Basiskursus 1

Anden læse-skrive teknologi: Materialebaser: materialebasen/nota e17 - Center for Læring: scanning, Forlagsbasere materialer Værktøjer til at arbejde i en undervisningsbog Programmer: CD-ord/Intowords Anden læse-skrive teknologi: Platforme, mobilen

Undervisningsmaterialer Materialebasen på SkoleKom: http://link.skolekom.emu.dk/Login/__WWW/.templates/materialebasen/tilmelding_materialebasen.shtml E17/Nota: http://www.e17.dk/ Center for Læring, Aarhus Kommune: https://www.aarhus.dk/centerforlaering Scanning/skolens kopimaskine e-reolengo: https://ereolengo.dk/

Hvad tager du med fra kurset?