Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Katalog over nationale standarder på sundhedsområdet.
Advertisements

Teststrategi Engrosmodellen
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Informationsmøde Udbud af Biler, Esbjerg Kommune Danhostel Esbjerg den 20. august 2013.
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
Samarbejde Ringsted/Sorø - Indkøb - IT - Digitalisering
UDBUD.
Danskernes Digitale Bibliotek Danmarks Biblioteksforenings årsmøde 30
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Implementering af it-system
Sikring af tilgængelighed er en proces!
Teststrategi Engrosmodellen
Hvor mange EPJ-systemer skal Danmark have? Kan SOA fx levere varen? Hvem skal bestemme standarden? Søren Lauesen IT-Universitetet i København
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
Køb og drift af tilgængelige netsteder lbc/ /2.0.
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
ORGANISATORISK FORANKRING I KOMMUNERNE Flemming Engstrøm, programleder Nils Thor Rosted, seniorkonsulent Digitaliseringsmessen 2013.
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
Digitaliseringsstyrelsen
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
SAPA kommunenetværk Om kommunernes organisering
Nyt Fælles Bibliotekssystem
Teknisk dialogmøde den 11. september 2013 Vinduespolering.
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
1 IT-projekter - I et juridisk perspektiv. Fra Til 2.
Dokumentation af opgaver
Kort præsentation Jesper Holmelund Jørgen Peter Ærthøj
Velkommen Udbudspræsentation: Rengøringsmidler mv. Indkøb og Logistik.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
BBR - Kortdage den 3. oktober 2007 Indledning. BBR - Kortdage den 3. oktober 2007 Baggrund Hvorfor Nyt BBR? 2004: Rigsrevisionen kommer med kritik af.
Dialogmøde Udbud hosErhvervsrådet Herning & Ikast-Brande Kommune.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
Informationsmøde 19. august 2013 omkring udbud af fødevarer.
SAPA Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
Velkommen Udbudspræsentation af Automatiseret løsning Til Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA 7. September 2015 Indkøb & Medicoteknik.
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Valgkredsmøder i Lejerbo 2016
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
BRD informationsmøde Prækvalifikation teknik d. 10. marts 2016
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
Effektmåling - kvalitative målepunkter
19. september 2018 Digitale Udbud Specialister i Danmark.
Informationsmøde Udbud af GLR / CHR 29. august 2016, Glostrup
Hvorfor er vi her i dag?. Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og Databeskyttelsesrådgiveren (DPO)
De nye it-konsulent- og projektaftaler
Orientering omkring Budget
Nyt administrationssystem
Under udbudsgrænserne
Workshop om Den tværkommunale løsning til automatiseringsegnede processer 26. januar 2018.
Landskabet omkring OS2Kravmotor i Syddjurs Kommune
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Statens HR – Implementeringskoncept
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Høring af forslag til Budget
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans 11-01-2019 1

Agenda Velkomst Præsentation Organisering Udbudsbetingelser Fokusområder Minimere risici Præsentationsmøde 2

Præsentation Præsentation af deltagerne Publicering af denne præsentation Vil være tilgængelig umiddelbart efter dette møde På www.regionsyddanmark.dk/leverandorportal Ingen spørgsmål i dag, tak! Alle spørgsmål skal ske via mail E-mail: bjarne.dyrup@regionsyddanmark.dk Spørgsmål og svar publiceres på www.regionsyddanmark.dk/leverandorportal 3

Organisering Styregruppe Projektgruppen Arbejdsgrupper Formand Mogens Sehested, Økonomidirektør Repræsentanter for de 5 sygehusledelser Det sociale område IT Økonomistaben Microsoft (rådgivende status) Projektgruppen Johan Meyer, Afdelingschef for Regnskab & Finans Anna J. Schiermer, Funktionsleder i Regnskab & Finans Bjarne Dyrup, Projektleder i Regnskab & Finans Arbejdsgrupper Repræsentanter for fagområder i hele organisationen 4

Udbudsbetingelser: Ordregiver Kontakt Tidsplan Der er tale om udbud for Region Syddanmark, Regnskab & Finans Kontakt Al kommunikation mellem Udbyder og Tilbudsgiver skal foregå med kontaktpersonen. Skal være skriftlig og på dansk - via e-mail Tidsplan Hold øje med de forskellige frister på: www.regionsyddanmark.dk/leverandorportal Spørgefrist 18/4 Tilbudsfrist 6/5 kl. 14.00 5

Udbudsbetingelser: Sprogkrav Forbehold Orientering om resultatet Tilbud skal afgives på dansk IT teknisk dokumentation må være på engelsk Forbehold Der kan ikke tages forbehold overfor kontraktens bestemmelser og overfor mindstekrav Orientering om resultatet Udbyder orienterer samtidig alle tilbudsgivere om resultatet, og kontrakt(er) underskrives først efter udløb af stand-still perioden 6

Udbudsbetingelser: Mindstekrav (MK) Øvrige krav (K1, K2 og K3) Krav, som skal opfyldes for at deltage i konkurrencen, betegnes som mindstekrav. Såfremt blot ét mindstekrav ikke er opfyldt, er tilbuddet ikke-konditionsmæssigt, og Udbyder er forpligtet til at afvise tilbuddet Der kan ikke tages forbehold for mindstekravene. Øvrige krav (K1, K2 og K3) Et krav skal ikke opfyldes for at deltage i konkurrencen. Et krav kan således opfyldes ”Helt”, ”Delvist” eller ”Ikke”, uden at tilbuddet bliver ukonditionsmæssigt. Graden af opfyldelse vil indgå i tilbudsevalueringen Er et krav ikke opfyldt bidrager det ikke i tilbudsevalueringen 7

Udbudsbetingelser: Tildelingskriterier: Økonomi: Kvalitet: Samarbejde: Aftalens samlede økonomi i forhold til startudgift (anskaffelse, idriftsættelse) og løbende udgifter (drift, vedligeholdelse og support). Herunder også forrentningsmæssige gevinster. Kvalitet: Opfyldelse af krav i dette udbudsmateriale, evne til at dokumentere Løsningen samt valg af metoder og værktøjer Samarbejde: Samarbejdsevner, forretningsforståelse og implementeringsevne Service: Servicemål i forhold til servicemål, drift, vedligeholdelse, service og videreudvikling 8

Fokusområder Kontoplan Budgettering Rapportering og forespørgsel Regel- og rettighedsstyring Udgiftsrefusion Anvendelse af data warehouse Tidsplan og implementering Serviceorganisation 9

Fokusområder Kontoplan Rapportering og forespørgsel Overholde Statens budget- og regnskabsregler Farvel til registreringskontonumre Goddag til kontostruktur med dimensioner Udnytte den eksisterende struktur i AX 2012 Rapportering og forespørgsel Leve op til Statens budget- og regnskabsregler Se eksempler i bilagene Udnytte både AX 2012 og data warehouse Regel- og rettighedsstyring Få overblik og understøtte revisionsmæssige krav til rettigheder Ledelsestilsyn Oplevelse af en brugervenlig løsning med udnyttelse af rollecenter Let tilgængelig brugergrænseflade 10

Fokusområder: Udgiftsrefusion Overholde SKATS regler for kørselsafregning F.eks. 60 dagsregel Nemt at bruge Mange ”lejlighedsvise” brugere Minimal support (op imod 17.000 brugere) Fuld digitalisering 11

Fokusområder: Anvendelse af data warehouse For at bibeholde så meget standard i AX 2012 som muligt Baseret på Regionens eget rapporterings data warehouse Transparent brugergrænseflade i forhold til AX 2012 Leverandøren skal være behjælpelig med implementering og uddannelse videreudvikling sizing Data fra AX 2012 på transaktionsniveau Rapportering og analyser (faste såvel som ad-hoc) 12

Fokusområder: Tidsplan og implementering Serviceorganisation Driftsstart 1. oktober 2014 Vigtigt i forhold til budgetlægning og regnskabsafslutning Serviceorganisation Leverandøren skal have forretningsforståelse for en region Det er vigtigt, at der etableres et gensidigt godt samarbejde 13

Minimere risici: Minimere risici for leverandøren Data warehouse Regionen stiller et data warehouse til rådighed Egen projektledelse Er igangsat Begrænse udvikling / tilpasning i AX 2012 Egen hosting Etablering af test- og udviklingsmiljø er igangsat Integration Bygger på Regionens integrationsplatform og VAX Integrator +30 fagsystemer håndteres af integrationsplatformen AX skal ”kun” have 12-15 forskellige (standard) snitflader 14

Præsentationsmøde: Afholdes i ugerne 20 og 21. Dagsorden for mødet Velkomst Tilbudsgivers præsentation af løsning med fokus på de nævnte fokusområder Spørgsmål fra Ordregiver (op til 3 ikke på forhånd offentliggjorte spørgsmål) Deltagere fra Regionen Arbejdsgrupper, styregruppe, it mv. vil deltage (op mod 50) Mødet optages på video 15

Tak for i dag: Vi glæder os til jeres tilbud – senest 6. maj kl. 14.00 16 Regnskab & Finans 11-01-2019 16 16