Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan kan man afgøre en fugls køn? Indtil nu har jeg aldrig været i stand til at fastslå, hvilke der er af hankøn, og hvilke der er af hunkøn.
Advertisements

Samfundsfag i 1.C.
Evalueringskriterier for artikel
Simonsen & Illeris Rådgivende Pædagoger
AT-1 - efterspil 2013.
Samfundsvidenskabelig studieretning Team Danmark
Levende Kommunikation
Analyse af praksis.
En historisk indføring
6. Lektion: Ligestilling med politologiske briller
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet METODE
Taksonomisk mindmap i religion
Modul 5: Barn og parforhold FORÆLDRE- OG FØDSELSFORBEREDELSE.
Fravær og nærvær/v. Conni Lachenmeier Ingeniørforeningen d. 25. november 2008.
Styrkelse af dine lederkompetencer  Karrieresparring  Budskabstræning  Strategisk kommunikation Vibeke.
Styrkelse af dine lederkompetencer  Karrierecoach  Budskabstræning  Strategisk kommunikation Vibeke.
Finansministeriet den 6. september 2006 Kursus i Ligestillingsvurdering af ressourcefordeling Sine Uhd Rønberg, Ligestillingsafdelingen.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
Workshop 2: Amerikanske problemstillinger
VUC Erhverv Vestegnen. En verden VUC Erhverv Vestegnen.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ3. Dagens program Status på OO1 Næsten midtvejsevaluering Ugens opgave.
3. Lektion: Ligestilling - Er der ligestilling mellem kvinder og mænd i Danmark? 3.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder”
4. Lektion: Ligestilling med økonomiske briller 4.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen.
AT4 Torsdagsplan. Dagens 4 timer: 1. modul: Undersøg om jeres samfundsfaglige hypoteser holder (tjek også om jeres naturvidenskabelige forsøg stemmer.
Velkommen! Kick-off for Unge i IT-Branchen. Program Velkommen v. Jakob Lyngsø, IT-Branchen Branchens til dato største udfordring ved formand Sara Helweg-Larsen.
Filosofi i Oldtidskundskab efter reformen
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
2.Lektion: Samfundsfag 2.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
INTROKURSUS KØN OG LIGESTILLING I UDVIKLINGSARBEJDET Juni 2011.
Velkommen Teknologi historie – 2. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: De tre niveauer 3. At arbejde Begrebsorienteret™ 4. Lektier 5.
1.lektion: Samfundsfag – hvad er det?
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Kjeld Svidt September 2005 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Godmorgen og velkommen til AT4. AT, AT, AT…hvad er det nu lige, det er…? Faget hvor det tværfaglige er i fokus En SAG vil styre forløbene I skal vide.
Ordførende direktør, Arne Jensen, SEDIRK 1 Rekruttering af kvindelige forskere på SEDIRK- institutioner Hvad har man gjort, og hvad kan der gøres.
EU, globaliseringen og den danske velfærdsstat
Novelleskrivning Hvad er vigtigt?
Biologi og Psykologi Pia Juul Mørck
Forsat arbejde med Indiens døtre og emnet læring
Køn, arbejde og økonomiske muligheder Landstingssalen 8. marts, 2010 Bent Greve Roskilde Universitet.
Den samfundsfaglige vinkel
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Hvad er samfundsfag?. Samfundsfag handler om…. demokrati, det politiske system, de politiske partier, ideologier, sociale forhold, økonomi, globalisering,
Skriftlighedsforløb Fokus på eksamensgenren kronik (redegørelse). Slutter af med en skriftlig opgave. Vi skriver på denne opgave i timerne. I skal være.
SKRIVEFAGET Modul 3: Argumentation Lektion 4: Toulmins udvidede argumentationsmodel.
SKRIVEFAGET Modul 3: Argumentation Lektion 5: Fra sætning til tekst.
Arbejdskraftreserven Jobcenterchef Bjarne Bo Larsen.
Nyt læreplansmål – ny lærebog
FIP-konference 8-9 marts 2017 på Gl
Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser
Program for i dag Præsentation: Hvorfor it? Præsentation: Weebly.com
Brikker til litteraturhistorien
Afsnit 1 Afsnit 2 Afsnit 3 Afsnit 4 Afsnit 5 Afsnit
Modul 7: ”Sådan skriver og sender du en ”
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Danmarks Biblioteksforening Opinionsmåling, juni 2014
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
Danmarks Biblioteksforening Opinionsmåling, juni 2014
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
- Projekt om sygehusportører
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Dansk-historieopgaven
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark Modul 3 Lektie: s.20-22 til afsnittet ”ligestilling mellem køn med politologiske briller” i LSO. Samt filmen ”Indkomstforskelle mellem mænd og kvinder” fra www.luksamfundetop.dk.

Program for dagens modul Kort repetition af udvalgte nøglebegreber fra sidste modul. Hvordan kigger man på ligestilling mellem køn med økonomiske briller? Hvad viser debatfilmen ”Indkomstforskelle mellem mænd og kvinder” Gruppearbejde om at skrive to forskellige holdninger til den økonomiske ligestilling mellem køn. Præsentation af gruppernes forskellige tekster.

Nøglebegreber fra sidste modul Sociale mønstre Kønsrolle Kønsrolle mønsteret

Gruppearbejde: skriv forskellige holdninger Skriv en kort tekst, der argumenterer for, at der er store indkomstforskelle mellem kvinder og mænd i Danmark og at disse økonomiske forskelle skyldes at der ikke er ligestilling mellem køn på det danske arbejdsmarked. Brug filmene fra www.luksamfundetop.dk Skriv en kort tekst, der argumenterer for, at der godt kan være indkomstforskelle mellem kvinder og mænd i Danmark, men at disse økonomiske forskelle ikke skyldes mangel på ligestilling mellem køn i Danmark. Brug filmene fra www.luksamfundetop.dk

Hvordan kigger man på ligestilling mellem køn med økonomiske briller? Hvad lægger man vægt på i samfundsfag, når man tager de økonomiske briller på og undersøge ligestilling mellem køn i Danmark?

Præsentation af gruppernes forskellige argumenter til de økonomiske forhold mellem køn i Danmark