Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SharePoint Codecamp. SharePoint Bruger Gruppe  Intro til dagen, Anders.  Authentication i forbindelse med Apps – Oauth, Low trust/High trust, Mads.
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
Hvordan du læser forældreintra
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Vejledning i weblog-værktøjet
DEN PRIMÆRE NAVIGATION JOEK © TEC 2011 Dit websteds primære navigation er det område på sitet, der indeholder links til de primære sektioner af dit websted,
Udlægning af en ny cache
Søgeord og konverteringer En webtekst skal på samme tid skabe synlighed i søgemaskinerne og motivere brugerne til at udføre en handling, vi som afsendere.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
Grammatik hvorfor og hvordan?
Avanceret Informationssøgning It-biblioteket, marts 2007 Underviser: Marie U.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Challenges in Web Search Engines • Spam • Content Quality • Quality Evaluation • Web Conventions • Duplicate Hosts • Vaguely-Structured Data.
Online og viral markedsføring Virksomhedens net-tjek Dag 1 Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Undervisning i Plone CMS marts 2014 Lær at lægge indhold på koncernens websteder.
Pinpoint.
SEO PÅ AU.
Søgeord optimering Maksimal synlighed uden de store investeringer Søren Rasmussen Direktør.
Backoffice præsentation
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
Visitsite.dk © anja nielsen Forskellige typer websider Søgemaskiner Webshops (betaling) Blog (i forandring – og to-vejs kommunikation) Stationære.
Agenda  Introduktion & forudsætninger  SEO generelt  SERPS – kom til tops og forstå hvorfor  Joomla og SEO / SEF  SH404SEF & redSHOP  Implementeringsstrategier.
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
Sitet og børns livsverden Camilla: Brugercentreret design Mette: Designproces og anbefalinger Flemming: Sitets samspil med andre medier og børns livsverden.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
JOOMLA! Brugervejledning
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Øvelse. Den gode artikel Øvelsen går ud på at skrive en fiktiv nyhed til jeres lokale hjemmeside. Nyheden handler om årets juletræsfest i afdelingen Lejerhaven.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
Søg efter retningsgivende dokumenter i PRI-systemet November 2010.
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
Lægedebatten 2013 Introduktion til Lægedebatten. Lægedebatten 2013 Nemmere adgang Du kan benytte Lægedebatten fra din pc, din smartphone og din tablet.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 7. AUGUST 2015 MARIE HALKJÆR KRAGELUND AARHUS UNIVERSITET AU SØGEMASKINEOPTIMERING.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Din kreative online praksis! – del 2
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Søgemaskineoptimering Kursus/Workshop
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
Udarbejdet af Malou & Natasja
SEO - opgave: STATE Drinks Gruppe: Sabrina & Tamer
Seo opgave Fætter BR.
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Sådan anvendes BG-NetBank
Skabelon mailopsætning
Filterbobler Eli Pariser: Pas på online filterbobler (10 min) Filter bobler: internetfænomen, hvor brugere kun får og ser bestemte nyheder tilpasset deres.
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Læs alt om det Microsoft Nyheder i SharePoint
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Opret fremmed kursus Blå kurser: Fremmed kurser
- 30 minutters oplæg - 1 times arbejdssession
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
GUIDE TIL BRUGEN AF MAPPER I MINE DOKUMENTER
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
En trin-for-trin guide
En trin-for-trin guide
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018

Agenda Teori omkring Googles algoritme, off-page og on-page SEO m.m. Keywordsstrategi Metatags Sidetitel, Url og Indhold Linkning Værktøjer

200 parametre i Googles algoritme Google anvender omkring 200 forskellige parametre for at beregne placeringen af et site Loader siden hurtigt? Findes der en mobilversion? Er det et https site? Antal af links der peger på siden? Er der indsat Alt-tekster? Er sitet opdateret for nyligt? Antal links ud af siden? Er indholdet kopiet? Er søgeordet i titletag? Antal besøgende?

Googles seneste påfund Google Hummingbird – opfordrer til at skrive og focusere på naturligt indhold fremfor på ”ord”. Nu kan man også anvende nutid, datid, ental, flertal og semantiske ord. Det forleder videre til det Google kalder Rank brain (machin learning/kunstig intelligens) Google besvarer spørgsmål: Gaver til børn på 3 år? Geografi VoiceSearch

Off-page SEO Teknisk SEO

Off-page SEO Det kaldes også ”teknisk SEO” – og det tager VisitDenmark sig af Sitet er tilgængeligt for søgemaskinerne, så de uhindret kan crawle og indeksere og læse dine sider? Findes der en mobilversion? Er koderne opdaterede og rigtige? Kan der indsættes ”canonical urler ind”, så vi undgår kopieret indhold? Load time Https versus http og meget mere…

On-page SEO Redaktionelt SEO

On-page SEO Skarpe og unikke tekster Det kaldes også ”redaktionelt SEO” – og det er det, du gør redaktionelt Skarpe og unikke tekster Tekster, så folk har lyst til at besøge/læse dine sider Relevante tekster, der har med din destination at gøre, så brugeren kommer igen og/eller rundt på andre sider Udfyldelse af metatags Overskrifter og opdateret indhold Links og alt-tekster Gode billeder Aktion, så brugeren kan foretage sig noget, ex. booke, skrive sig op til et nyhedsbrev m.m.

Keywords strategi for sin destination Definér de søgeord/søgetermer, som relaterer sig til dit website/destination, og som også er de søgeord, brugerne anvender. Opret et excel dokument for dit site med ex. 20 søgeord/termer som er et ”must” for din forretning/destination. Når man har fundet disse søgeord, så sørg for at dit site findes på disse ord/termer på side 1 i Google. Dette er dit basis SEO og skal løbende følges, justeres og checkes op på.

Hvordan har dine sider det med de VALGTE keywords? Foretag en søgning med dine keywords i google Notér i excelarket på hvilken side (placering) i Google , de ligger Brug evt. Google på denne måde: (site: + keyword), hvis du ikke kan finde ord/siden i Google, for at se om det er indekseret. Start med at arbejde med sider, som allerede ligger indenfor de 2-4 første sider i Google (lavthængende frugter), men som ikke er i top. Kort og godt: SEO skal være til at overskue – summasumarum - arbejd med allerede vigtige keyword, hvor siderne bliver fundet på side 2,3,4 og arbejd med nye sider fremover.

Metatags Titel hvad | fordele | opfordring til handling En unik titel med det primære keywood til venstre / 71 karakterer eller 600 pixels. Husk at starte med keyword mod venstre: v hvad | fordele | opfordring til handling Eksempler Festivals in Denmark | Overview of Danish Music and Festivals | book Påskeferie i Danmark | Oversigt over alle påske-aktiviteter i Danmark

Metatags Description En unik beskrivelse (ikke kopiere fra teksten) med 320 karakterer eller 1880 pixels. Primære og sekundære keywords skal indgå i teksten – mod venstre.

Metatags Keywords (nøgleord) – og disse anvendes ikke af Google Max. 5 primære og sekundære keywords: Keyword, Keyword, Keyword, Keyword, Keyword

Metatags

Metatags

Sidens titel/navnet (H1 – tag) og urlen Skriv navnet på siden (overskrift) med det primære keyword mod venstre! Hvad handler siden om? Lad være med at spille ”smart” med ex. ”Få vind i håret og smil på læben” eller være indforstået. Navnet på siden danner også automatisk urlen (efter domænet m.m.)

Selve indholdsteksen (bodyfeltet) Artikelteksten - Denne må som udgangspunkt aldrig være kopieret fra andre steder. Skriv en fyldig unik tekst mellem 300 – 700 ord. Primær keywords tæthed: 2-4 keyword pr. 500 ord. Variér gerne keyword i ental-flertal, bestemt og ubestemt. Skriv gerne ord, der er synonymer til keyword (forår i Danmark/ påskeferie) = semantik. Find sekundære keywords og skriv dem med i teksten. Sæt 1 – 2 links ind i selve teksten (ikke på keyword) Brug mange underoverskrifter med keywords H2-H4

Interne links Det perfekte SEO-side giver også brugeren mulighed for at komme videre på siden og lande i mål via links. Undgå at en side ender blindt - VIGTIGT Sørg for at der ”altid er links” på en side til en anden RELEVANT side Call to action Brug samme anchor tekst (tekst, der er markeret) til linkning til samme side Giv brugeren en grund til at klikke HUSK SELV AT LINKE TIL DIN EGEN SIDE FRA ANDRE SIDER – ikke kun fra forsiden!

Eksterne links At linke og blive linket til er en af de vigtigste faktorer for en højere rankning. Modtag links fra andre sites (og helst trustet sites) Modtag links fra mange forskellige domæner – også fra sociale medier, video og nyhedsbreve Modtag gerne dybe links Modtag links med god tekst hvor keyword er med Link selv til relevante sider – uden at give keyword væk – giv brugeren en grund til at klikke (evt. nofollow) Spild ikke linkjuice ved at linke til dårlige sider. Forær ALDRIG DIT KEYWORD væk

Alt tekster og billednavne Husk alttekster på ALLE billeder – gerne med keywords Husk at navngiv dit billede rigtigt – hvad viser det? Ex. nyhavn-copenhagen.jpg Kald ikke billedet noget med nyestebillede.jpg eller 34455-x-y.png, når du har beskåret billedet Medtag gerne keyword, bynavn eller sted

Værktøjer Google Search Console (webmastertoolet) Google Analytics rank.nl (betaling) Test i Google: Site: visitdenmark.com Brug SERP værktøjet: https://smartsearchmarketing.com/google-title-tag-serp-preview-tool answerthepublic.com (brugs til at stille spørgsmål) Google (keywordplanner) Adwords tool: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal (log-in) Google trends: http://www.google.com/trends Googles parametre: http://www.searchenginejournal.com/200-parameters-in-google-algorithm/15457/