21. september 2018 02.07 Temadag 27. august 2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Advertisements

Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
Leverandørmøde D. 10. februar 2012 Leverandørmøde.
IM-Strategi.
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Danmarks største stål- og teknikgrossist
Gode kravspecifikationer ved indkøb af hjælpemidler
Elbiloperatør. Generelt syn på markedet •Der er politisk, branche- og mediemæssig opmærksomhed •Mange meninger og holdninger •Bilbranchen •Energibranchen.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Elektronisk fakturering og pengeinstitutterne
WLAN (Trådløs Ethernet)
Forøg din værdi som konsulent
Tillid Temadag for AMIR
IT og økonomi Lektion: N: Netværk.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Forretningsmodel.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
Rammeaftaler –Begrænsninger og fleksibilitet
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
Projekt Statusrapport Projekt Aktiviteter i Task Force Indledende møde med gennemgang af de foreløbige virksomhedsinformationer, identifikation.
Program Indkøb i Frederiksberg Kommune Nuværende miljømål og indkøbspolitik Fremtidens grønne indkøbspolitik.
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
IT workshop 30. september 2004 Gennemgang af eksisterende forretningsmodeller Gennemgang af eksisterende forretningsmodeller DNLB KB MINIBIB.
Velkommen til UVdatas superbrugerdag V/ dir. Jan Gaardboe Jensen.
IT Arkitektur og Sikkerhed Mobil sikkerhed, trådløse teknologier og VPN.
© Siemens A/S 2015siemens.com/answers Vedvarende teknologiløft til Grønlands erhverv Future Greenland konference den 8.maj 2015.
SKI – Indkøbs ABC Hvorfor stå alene, når der findes fællesskaber?
Vælg bredformat (16:9 til skærm) eller normal format til (3:4 til pc/projektor) Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højre klik udenfor.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Skal vi tvangsnationalisere energi? Andes Stouge 9. juni 2016.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Koncepter og butikskæder
Hvad er en rammeaftale/indkøbsaftale
E-handel og online service
Flashback, e-handels- og compliancevinkel
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Vintermodeller og servicekontrakter
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Institutionernes erfaringer med møbelindkøb
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
. Installationer i hjemmet v/ Kent Vig, Marts 2015.
SUCCES MED SALG 1.
18. september 2018 Rammeaftale Arne Sahlberg.
Rammeaftale Revisionsydelser
20. september 2018 Ny 02.08, Tele og data, 2014 Tom Kjærsgaard Larsen.
Fra SI til SKI.
02.12 Kopi og Print 21. september 2018.
De nye it-konsulent- og projektaftaler
Indkøbsmuligheder på SKI’s aftaler
Bestilling og ordrebekræftelse
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
26. december 2018 Rammeaftale Arne Sahlberg.
PengeSpillet 2018 #Pengeuge Til arbejdshæftet "Viden om penge"
Landskabet omkring OS2Kravmotor i Syddjurs Kommune
Intern tidsmæssig omkostning
Klar til smart vækst / GATE21
Indkøb.
Præsentation af den statslige telefoniaftale
5. august 2019 ”Fra kælder til sky” – Info-møde om it-drift for selvejende institutioner Odense den 8. oktober 2014.
10. august 2019 Ny 02.08, Tele og data, 2014 Tom Kjærsgaard Larsen.
Rammeaftale Revisionsydelser
ASP & Cloud-SaaS (02.19) - en vej til et nemmere indkøb
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Præsentationens transcript:

21. september 2018 02.07 Temadag 27. august 2015

21. september 2018 Aftalens genstandsområde – komponenter og løsninger – evt. leveret ”as-a-service” samt tilknyttede ydelser Kommunikationsudstyr Unified communication Audio, video og webkonference Smartphones (uden abonnement) IT-sikkerhedsprodukter Firewalls Virtuel Private Network-produkter (VPN) Brugervalideringsprodukter (BVS) Content scanning systems (CSS) Intrusion, detection and prevention systems (IDPS) Netværksudstyr og datacenterteknologi Switche Routere Trådløse komponenter (Access points og WLAN controlleres) Appliances Netværks- og kommunikationsservere Tilbehør Transmissionsmoduler Kabler Antenner CPU’er Strømforsyning mv. Licenser Supportaftaler Tilknyttede ydelser Timer til: levering, montering, konfiguration, reparation, uddannelse – Timer til support, f.eks. 3 niveauer: help-desk tekniker ekspert

Leverandører på aftalen 21. september 2018 Axcess (Atea) COMM2ig Conscia-Jansson Coresec Systems Credocom Dustin KMD TDC (Netdesign)

Mål med aftalen Sortimentet skal være bredt, da behovene er brede 21. september 2018 -> Funktionel kravbeskrivelse med få minimumskrav -> Ingen restriktioner på antal varelinjer rug f -> Direkte tildeling med valg af specifikke mærker, når der købes supplerende varer til eksisterende miljø -> Miniudbud, når der er brug for løsningsbeskrivelse ved anskaffelse af nye løsninger , net -> Ingen delaftaler (dog teknisk inddeling) kommuni -> Mange undergrupper og mulighed for at sætte meget ”tilbehør” ind. -> Server/storage anskaffelser som del af løsning -> Mulighed for at lave flerårig aftale om kompetencer Sortimentet skal være bredt, da behovene er brede Det skal være muligt at bestille de specifikke produkter/mærker/typer, der er brug for Områderne kommunikationsudstyr, netværk, sikkerhed hænger mere og mere sammen rent teknisk – det skal aftalen afspejle Aftalen skal OGSÅ kunne rumme: Etablering af fuldstændigt datacenter eller Etablering af ny samlet kommunikationsløsning Man skal ikke være tvunget til at få nye folk ind i ”de hellige haller” hver gang, der skal laves noget nyt Rigtigt mange varelinjer Producentvarenumre identificerer de enkelte varer Kunden er selv ansvarlig for, at der er ”faglig/saglig begrundelse for valget” Kan som udgangspunkt ikke gælde for nye løsninger Samme 8 leverandører til alting Rigtigt mange varelinjer Varer der ikke kan anskaffes direkte * Serviceaftaler kan blive med forskellige leverandører

Og så naturligvis Teknologisk tidssvarende og med gode priser….. 21. september 2018 Teknologisk tidssvarende produkter -> Funktionel kravbeskrivelse med enkelte minimumskrav -> Substitution af udgåede varer én gang i kvartalet -> Addition af varer, op til 20% af det oprindeligt indmeldte antal varer pr. undergruppe (når visse mere udbudstekniske krav er overholdt). Gode priser – naturligvis -> Laveste pris blandt leverandører, der tilbyder den ønskede varekurv -> Prisregulering som følge af valutakursændringer pr. måned -> Prisregulering som følge af ændrede kostpriser hos producenten en gang pr. uge -> Mængdekøb – nemt miniudbud med ny konkurrenceudsættelse af priser for kendt varekurv der vurderes til at koste over 1 mio. kr.

Anskaffelsen 21. september 2018 ! Jeg ved, hvad jeg skal købe for at opnå det, jeg har brug for Direkte tildeling – billigste varekurv Miniudbud 1 - Mængdekøb Under 1 mio kr. Over 1 mio kr. ? Hvordan synes I jeg bedst opnår det jeg har brug for Miniudbud 2 – Komponentkøb med løsningsbeskrivelse …. Jeg skal nok selv stå for at få det til at virke I sørger for det kommer til at virke…. Miniudbud 3 – Løsningskøb med resultatansvar Jeg ringer, når jeg skal bruge jer….. Miniudbud 4 – Kompetencekøb = Miniudbud 5 – Løsningskøb +Kompetencekøb I sørger for , at det kommer til at virke…. Bagefter ringer jeg, når jeg skal bruge jer…..

Anskaffelsen 21. september 2018 ! Jeg ved, hvad jeg skal købe for at opnå det, jeg har brug for Direkte tildeling – billigste varekurv Miniudbud 1 - Mængdekøb Under 1 mio kr. Over 1 mio kr. Det gælder også, når der skal være styr på support, service og licenser Aftalens mange varelinjer Eget IT-miljø Produkter i markedet Entydigt producentvarenummer: Fra opslag i aftalen Fra en leverandør Via en producent Ved brug af konsulent, tilknyttet vha. kompetencekøbsaftale

Anskaffelsen – dokumenterne på SKI.DK 21. september 2018

21. september 2018 LRSA-001-0018

Anskaffelsen – dokumenterne på SKI.DK 21. september 2018 Og så er I velkomne til at kontakte os i SKI: Arne Sahlberg ASA@SKI.DK