Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fra SI til SKI.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fra SI til SKI."— Præsentationens transcript:

1 Fra SI til SKI

2 SKI overtager 16 aftaler i Statens Indkøbsprogram
Regeringen og KL aftalte i juni 2016 i Kommuneaftalen, at regeringen vil lade SKI udbyde en række indkøbsaftaler, der hidtil har været udbudt af Statens Indkøb. Formålet er at udnytte synergier og storkøbsfordele mellem kommuner og staten. Regeringen har nu besluttet, at SKI konkret skal overtage udbud og drift af 16 indkøbsaftaler. Det sker i takt med, at aftalerne skal genudbydes. Selv om de 16 aftaler fremadrettet bliver udbudt og driftet af os i SKI, vil de fortsat være en del af Statens Indkøbsprogram, som ministerier og styrelser er forpligtede til at bruge. SKI bliver dermed operatør på aftalerne Aftalerne bliver finansieret med en rabatandel, som vi kender det fra vores andre aftaler

3 Hvilke aftaler overtages, og hvornår sker det?
De første seks aftaler overtages med aftalestart pr. 1. januar 2018 De resterende 10 aftaler overtages løbende i årene 2018 2019 2020 2021 Telefoni og mobilt bredbånd Hjemmearbejdspladser AV-materiel Papir i ark Kontormaskiner – printere Kontormaskiner – mulitfunktionsmaskiner Forbrugsstoffer og datatilbehør Tablets Computere Servere Storage Kontorartikler Netværkskomponenter Kontormøbler Rengørings- og forbrugsartikler Datakommunikation

4 Status på de kommende statsaftaler hos SKI
1. November 2017

5 Papir i ark 50.55 Kontorartikler 1. November 2017

6 Sortiment Aftalen omfatter ca. 2200 produkter inden for:
Kontorartikler (1. januar 2019) Skoleartikler Papir i ark Papir i ark omfatter: Kopipapir i mange forskellige kvaliteter Anvendes til kopierings-, print- og tryksagsopgaver samt til mindre in house-trykkeriopgaver Sortimentet omfatter papir, sort/hvid- og farveprint, specialpapir, papir på ruller og kulørt papir

7 Opstartsmøde med kunden
Lyreco skal deltage i minimum 1 opstartsmøde med jer Formålet med mødet er bl.a. at afklare: Eventuelle faste ugentlige leveringsdage Parternes fordeling af omkostninger forbundet med punch-out-løsninger Jeres eventuelle krav vedr. levering på engangspaller Godkendelsesprocedure ved indkøb af produkter udenfor sortiment, hvor jeres behov ikke kan dækkes af rammeaftalens sortiment

8 Hvordan køber du ind på rammeaftalen?
Leverandøren på papir i ark (50.55 Kontorartikler) er Lyreco Da det er en eneleverandøraftale skal du blot bestille hos aftaleleverandøren, når du vil købe papir i ark og senere kontorartikler på aftalen Det muligt at købe ind via: Eget e-handelssystem Lyrecos webshop Pr. Pr. telefon Egne bestillingsskemaer

9 Hvor bliver produkterne leveret
Produkterne leveres på den eller de adresse(r), I har oplyst, da I gennemførte bestillingen Det koster ikke ekstra at få jeres leverance leveret på et særligt leveringssted på leveringsadressen. Det kan fx være i kælderrum, på etageniveau mv. - dog under hensyntagen til regler om arbejdsmiljø En bestilling med levering på en given leveringsdag kan ske til én og maksimalt to lokationer eller lokaler på samme adresse

10 02.12 Kopi og print

11 Sortiment 15 Multifunktionsmaskiner 8 farve og 7 sort/hvid 4 printere
Tilbehør Software Basisinstallation Serviceaftaler og serviceydelser Miljø TCO

12 Leverandører på aftalen
Atea A/S Xerox og HP Ricoh Danmark A/S Ricoh Sharp Business Systems Danmark A/S Sharp og Epson

13 Tildeling Direkte tildeling Miniudbud 1 Miniudbud 2
Uanset hvor mange maskiner du har brug for. Tildelingsskema tilgængelig på SKI.dk Indtast antal, type af maskine, serviceydelser etc. og du får oplyst den billigste leverandør, hos hvem du placerer ordren. Miniudbud 1 Køb af Maskiner og tilbehør med særligt udvalgte kvalitative behov (f.eks. Specifikt behov i forhold til f.eks. sekunder før udskrift efter dvale, spidsbelastning på månedsbasis m.m.) Miniudbud 2 Løsningskøb med resultatansvar. Software til follow-me løsninger, betalingssystemer eller printadministration SKI kan hjælpe med ? Rådgivning i generel brug af aftalen Rådgivning ved miniudbud Kontraktstyring Bistå med kontraktfortolkning I er altid velkommen til at kontakte SKI

14 50.48 Tele og data 21. september 2018

15 Rammeaftale 50.48 Tele og Data
Aftalen trådte i kraft den 1. januar 2018 Eneleverandøraftale: TDC (Standby leverandør ved dækning: Telenor) Rammeaftalen omfatter: Telefoniydelser: Fastnet- og mobiltelefoni, mobilt bredbånd Telefonivarer: Mobiltelefoner, -tilbehør, mobile modemmer Dækning: Garanteret indendørs dækning på 1320 lokationer for statens vedkommende.

16 Opdatering af sortiment og prisregulering
Rammeaftalens sortiment består af et obligatorisk og et øvrigt sortiment End of sale: Leverandøren kan lade et produkt udgå af sortimentet, såfremt leverandøren ophører med at markedsføre et produkt Produkttilgang (additioner) Hvis leverandøren begynder at markedsføre en ny variant af et produkt Udvidelse kan også initieres af SKI Prisregulering: Priserne for varer skal nedreguleres, hvis listeprisen for de tilsvarende varer tilbydes til lavere pris, end priserne før indregning af rabatsatser på rammeaftalen.

17 Kapacitet og henvendelser
Kunden kan kontakte leverandørens driftsorganisation via telefon og mail. Der må ikke forekomme unødig lang ventetid ved telefoniske henvendelser s skal besvares senest næste arbejdsdag inden for normal arbejdstid med: svar på spørgsmålet angivelse om hvornår og hvordan spørgsmålet/problemstillingen vil blive håndteret Leverandøren skal føre log over alle henvendelser

18 Kundeportal Kunden får via den webbaserede kundeportal blandt andet adgang til: Oversigt over abonnementstyper og produkter og ydelser kunden kan købe Status over bestillinger, afmeldinger, flytninger og overførsler Selvbetjeningsløsning med mulighed for tildele nummer ved skift af SIM-kort, fejlmelde, overføre ydelser mellem institutioner, etablere viderestilling af numre, mv. Diverse processer og selvhjælpsfunktioner Alle fakturaer Månedlig rapport baseret på statistik over kundens forbrug Kundeportalen skal være etableret ved Rammeaftalens ikrafttrædelse

19 50.70 AV Udstyr 21. september 2018

20 Aftalen 84 kommuner tilsluttet Statens institutioner tilsluttet
Selvejende statslige institutioner, regioner m.fl. kan bruge aftalen frivilligt Øvrige kunder kan tilslutte sig senest 1. juli 2019 Én samlet aftale Standardsortiment miniudbudssortiment Alle varelinjer kan købes – ingen bindinger ift. køb af hovedprodukt Miniudbud blandt de tre leverandører i tre situationer Køb over beløbsgrænse (staten: kr ,-) Behov for produkter med skærpede krav (= det frivillige sortiment) Skærpede krav til leveringsvilkår (montering, implementeringsplan, garanti, uddannelse, leveringstid) Miniudbudsgrænse – besluttet af ekspertgruppen

21 Aftalen 3 leverandører – én primær til direkte tildeling
Atea A/S (primær leverandør) AV CENTER (konsortium bestående af: AV CENTER Odense A/S, AV CENTER København A/S, AV CENTER Vest ApS og AV CENTER Aalborg ApS) Info-SIS

22 Sortiment Projektorer Transportable, installation og interaktive
Interaktive tavler med projektorer Tilbehør til projektorer Styringspaneler, objektiver, software (interaktive projektorer), beslag, lamper, filtre, ekstra lampegaranti, tyverisikring, ekstra fjernbetjeninger, ekstra penne, trådløs overførsel Lærreder Manuelle, motoriserede, tab-tension, ramme, projektionsskærme Skærme 12/7 infoskærme Interaktive touchskærme (m/software kompatibelt med SMART/Active Inspire) Touchskærme m/indbygget PC Basis touchskærme 24/7 professionelle skærme Videovægge SMART TV OLED TV Infostander m/u PC Vejpyloner Mødelokalebooking Kabler og trådløst VGA, HDMI, displayport, kabelstrømper, trådløs overførsel Dokumentkamera Videokonference Standard entry-level løsning Lydsystemer Mikrofoner Konferencemikrofoner Højttalere Komplette lydsystemer Teleslynge Software Overvågning af AV-udstyr Lokale- og vejvisning Infosystemer Kompatibel med SMART Installationspakker Timepriser Serviceydelser Uddannelse Tyverimærkning Serviceaftaler Tilbehør til projektorer Styringspaneler, indbygningsPC, fjernbetjeninger, penne, soundbar, beslag, mobilstande

23 Sådan køber du ind Bestilling kan foretages via:
elektroniske indkøbssystem pr. telefon webshop via bestillingsskemaer udarbejdet af Kunden til brug for centrale og decentrale institutioner. Leverandøren skal sende fyldestgørende ordrebekræftelse til kunden senest 2 arbejdsdage efter kundens bestilling

24 Kontraktvilkår – Regulering af priser
Leverandøren har ret til at sætte priserne ned Leverandørens priser på udstyr skal justeres ift. kursen for dollar eller EURO to gange årligt Leverandørens priser på serviceydelser (montering og timepriser mm.) justeres opad med 1,5 % årligt Regulering i forhold til listepriser Der er ikke længere krav om, at leverandørerne skal sætte priserne ned med en fast %-del hvert år. Markedet er ikke længere så forudsigeligt, og det har gjort det svært at substituere og tilføre produkter til sortimentet. Til gengæld er der nu krav om, at Leverandørens priser bliver justeret iflg. dollarkursen.

25 50.47 Internetforbindelser (Hjemmearbejdspladser)

26 1. Rammeaftalens indhold (1/2)
2 delaftaler – hver med én leverandør Delaftale 1: Kablet bredbånd (TDC) Delaftale 2: Trådløs (TDC) Målgruppe Internet til hjemmearbejdspladser Internet til mindre arbejdspladser (hvor antallet af arbejdspladser med computere ikke overstiger to)

27 1. Rammeaftalens indhold (2/2)
Ydelser: Abonnement Udvidet serviceaftale Fast statisk IP adresse med leverandørens udstyr Fast statisk IP adresse med kundens udstyr Installation på medarbejderens adresse af tekniker Straksleverance Konfigurationsændring i CPE - mindre konfigurationsændringer i det opsatte udstyr Vederlag for opgradering af hastighed (kun delaftale 1) Ekstern antenne til CPE (kun delaftale 2) MPLS (frivilligt) Aftalens priser Én abonnementspris uafhængig af hastighed Krav til bredbåndshastighed (delaftale 1) Maksimal båndbredde på en given adresse med minimumskrav på 5/1 Mbit sek Maksimal båndbredde på en given adresse defineres som Leverandørens officielt maksimale udbudte båndbredde på adressen, der fremgår af Tjekditnet.dk eller en tilsvarende offentlig støttet portal.

28 Servicemål og reaktionstid
Leverandørens support afhjælper fejl og mangler og supporten skal være åben for henvendelser på følgende tidspunkter: Reaktionstiden må inden for servicetiden ikke overstige 1 arbejdsdag indenfor tidsrummet kl Er det leverandøren, der konstaterer afbrydelsen, skal leverandøren inden udgangen af den arbejdsdag afbrydelsen konstateres, give kunden meddelelse om afbrydelsen

29 Afhjælpningstid Afhjælpningstiden er det tidsrum, der går inden for servicetiden, fra en afbrydelse fejlmeldes og indtil det tidspunkt, hvor ydelsen efter afhjælpning igen fungerer fejlfrit Afhjælpningstiden må ikke overstige 3 arbejdsdage indenfor tidsrummet kl


Download ppt "Fra SI til SKI."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google