Post Danmark eKommunikation – Post-let

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Digitalpost Facility Management 2013
Advertisements

Parameteroverførsel i OIM Mellem portal og serviceprovider.
It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Afsendersystemer.
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
”NYT IT” PROGRAMMET - BAGGRUNDEN FOR OUTLOOK-UDDANNELSEN.
Værdi gennem intelligente beslutninger. SalgMarketing Kunde Service Intelligente beslutninger gennem moduler Tilføjer værdi til eksisterende systemer.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
3D – Direkte Digital Dokumentlevering Officielt: ”Webservice for Digital Dokumentlevering”
Printere Typer og indstillinger Tryk for start. Inkjet Printer En inkjet printer er et af de mest populære redskaber til Pc'en, både for privatpersoner,
Hvordan kommunikerer ATP?
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
Elektronisk fakturering og pengeinstitutterne
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
E-dag 2 Netikette Persondatalov
Hvordan sendes, modtages, besvares og testes Digital Post?
Grontmij Grontmij Status på udvikling af ny JordWeb ENVINA JORD 25. September 2013 Copyright © 2013 Grontmij A/S | CVR Musikhuskvarteret - Aalborg.
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Krav til funktionalitet i fremtidens flådestyringssystem
Digital Post til borgerne i vejen dertil
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Effektiv afsendelse af meddelelser
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Tåstrup den 1. marts 2011.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Organisation og kommunikation
Løsninger og teknik
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
AFP Brugergruppemøde Maj 2009 Omlægning af host print
10. sep Nordjyllands Amt Digital Signatur Kristian Alstrup Baden  Den Digitale Amtsgård ”Den Digital Amtsgård” Digital Signatur.
Digital Signatur Hvad er Digital Signatur?
Dokumentation af opgaver
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Microsoft CRM 3.0 Bjørn Eilertsen Christian Cletus.
OIOREST workshop 22. april 2008 Finn Jordal Centeret for Serviceorienteret Infrastruktur IT- og Telestyrelsen.
Preview 18 Juni 2012, Digitaliseringsstyrelsen Annette Bosteen Trabjerg / Flemming H Højgaard.
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
Overskrift SKRIVES MED STORE BOGSTAVER Underoverskrift SKRIVES MED STORE BOGSTAVER Indsæt tekst i sidefod 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved.
Decentral lønadministration i Roskilde Kommune v/Theis Dankert Theis Dankert Lønkoordinator i Roskilde kommunes HR -afdeling. Projektleder på decentral.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Arbejdsdirektoratet, Finsensvej 78, 2000 Frederiksberg Tlf: Fax: E-post: Hjemmeside: Projekt sikker Internet.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
CAPTIA ESDH Elektronisk Sagsbehandling og DokumentHåndtering Fremtidens digitale værktøj i Grønlands Selvstyre judr dok. nr
It hjemme og i butikken. Gør det selv Oprette sig som bruger, og gå i gang. Print eller send tegning. Tegningen gemmes på hovedkontorets server, hvor.
Management April 2011 Printing on iSeries GS Gruppen 5. April 2011.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Effektiv vækst - Workshop
Standardiserede tilbudslister - og tilbudslister.dk
Introduktion til brug af Princh på biblioteket
Problem med at følge de konstant voksende datamængder
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
DPG – Sikker og digital post
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
19. september 2018 Digitale Udbud Specialister i Danmark.
Kursus for administrative medarbejdere
Modul 07, Elektronisk post
Intern tidsmæssig omkostning
Intranet & Portaler Tonny Rønnow Business Productivity Advisor
Sikker adfærd er vigtig I det offentlige arbejder vi ofte med personoplysninger, som er følsomme eller skal behandles fortroligt Sikkerhedspakken.
Postmaskinoperatøruddannelse
Præsentationens transcript:

Post Danmark eKommunikation – Post-let AFP Brugergruppe. 16. november 2011

Agenda Introduktion & organisation eComOne løsning 18. september 2018 Post Danmark koncernen Agenda Introduktion & organisation eComOne løsning Post-let – intro og demo Post-let fordele -opsummering

PostNord Breve DK Breve DK Strålfors Logistik Erhvervs -kunder Salg 18. september 2018 Post Danmark koncernen PostNord Breve DK Breve DK Strålfors Logistik Erhvervs -kunder Salg Facility Services eKommunikation DataScanning Service Center

eComOne Håndterer både masse- og enkeltforsendelser 18. september 2018 18. september 2018 Post Danmark koncernen eComOne Håndterer både masse- og enkeltforsendelser Post Danmark, eKommunikations eComOne løsning samler Aalborg Kommunes e-kommunikation, scanning og print i ét kommunikationsflow og eComOne-løsningen kan håndtere al kommunens skriftlige kommunikation. Alle breve, elektroniske som fysiske, bliver der taget ”hånd om” uanset om modtagerne er borgere, leverandører, medarbejdere eller andre myndigheder. Populært sagt fungerer eComOne løsningen som et ”elektronisk postbud”, der er afsenderens kontaktpunkt for al den eksterne kommunikation. Afsenderen af breve sender de elektroniske filer med alle breve og dokumenter til eComOne løsningen og herefter distribueres alle dokumenter til de rette modtagere i netop det format og via den kanal, modtagerne foretrækker. Med eComOne er det også muligt at sende sagsbreve m.m. direkte fra egen PC til modtagerens e-Boks eller den digitale postkasse. Dette gøres med den del af eComOne løsningen, der hedder PostLet, som vist i figur 1. Gennemgå de forskellige kanalmuligheder i eComOne standard løsningen, og læg vægt på at de alle blot er kanaler, heriblandt PostLet kanalen

18. september 2018 18. september 2018 Post Danmark koncernen eComOne & Post-Let PC’er med Post-let klient -Afsendelse til relevante kanaler direkte fra desktop Post Danmark, eKommunikations eComOne løsning samler Aalborg Kommunes e-kommunikation, scanning og print i ét kommunikationsflow og eComOne-løsningen kan håndtere al kommunens skriftlige kommunikation. Alle breve, elektroniske som fysiske, bliver der taget ”hånd om” uanset om modtagerne er borgere, leverandører, medarbejdere eller andre myndigheder. Populært sagt fungerer eComOne løsningen som et ”elektronisk postbud”, der er afsenderens kontaktpunkt for al den eksterne kommunikation. Afsenderen af breve sender de elektroniske filer med alle breve og dokumenter til eComOne løsningen og herefter distribueres alle dokumenter til de rette modtagere i netop det format og via den kanal, modtagerne foretrækker. Med eComOne er det også muligt at sende sagsbreve m.m. direkte fra egen PC til modtagerens e-Boks eller den digitale postkasse. Dette gøres med den del af eComOne løsningen, der hedder PostLet, som vist i figur 1. Gennemgå de forskellige kanalmuligheder i eComOne standard løsningen, og læg vægt på at de alle blot er kanaler, heriblandt PostLet kanalen

eComOne Post-Let klienten 18. september 2018 Post Danmark koncernen eComOne Post-Let klienten

eComOne Post-Let workflow 18. september 2018 Post Danmark koncernen eComOne Post-Let workflow Simpelt workflow giver den ønskede funktionalitet Brugerne vil opleve løsningen som integreret i de systemer, de bruger dagligt

18. september 2018 Post Danmark koncernen Integration til fagsystemer Uafhængig af fagsystem, kan integreres med alle fagsystemer Fagsystem

Fordele ved eComOne Post-Let kanalen 18. september 2018 Post Danmark koncernen Fordele ved eComOne Post-Let kanalen Nem at installere Single Sign On Giver mulighed for store besparelser i form at færre manuelle rutiner Afsender skal ikke tænke på kanalvalg – det gør Post-let Skalerbar – passer til såvel store som små virksomheder Multikanal funktion Hierarkisk opbygning muligt Hurtigt overblik over forsendelser via web samt preview Lave omkostninger på såvel opstart som løbende – integreret i standardmodeller og ingen licens (kun lavt server access fee) Integreret med eComOne standard løsningen og standard tilslutningsmodeller