31. Aktivitetsoptimering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
13. Aktivitetsoptimering
Advertisements

Driftsøkonomi kapitel 5
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Markedsvurdering.
AFSÆTNING A – Schønberg
Erhvervsøkonomi Kapitel 11 Optimering
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
31. Aktivitetsoptimering
Hotellets koncept.
11. Virksomhedens indtægter
12. Valg af afsætningsalternativ
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 9
Kapacitetsstyring.
Aktivitetsoptimering
30. Mere om omkostninger Virksomhedens omkostninger
Erhvervsøkonomi Kapitel 9 Efterspørgsel
14. Kapacitetsstyring Kapacitetsbegrebet: Eksempler:
Benedikte, Mia, Samanda, Malene og Laura
6. Virksomhedens indtægter
Opgave 45 Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Opgave 64 Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Sæt mål i markbruget, følg op og forøg fortjenesten Ole Møller Hansen.
Knækket afsætningsfunktion
Opgave 4 Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
1 Opgave 38 ”Indkomstelasticitet – Værdier ” Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Budgettering Som marginaltilpasnings instrument. litteratur Andersen og Rohde kap 7.
Opgave 17 Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
25.3 Afsætning og omsætning
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Rentabilitetsanalyse
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Prisfastsættelse Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Kapitel 3.
28.4 Andre sammenligninger 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
KNÆK KODEN Erhvervsøkonomisk område Opgave 3. Erhvervsøkonomiske område opgave 3 Virksomheden Økologisk Børnelegetøj sælger bl.a. puslespil. Læs opgaveteksten.
VSBs Værdier: Kvalitet Vi gør os umage i alt, hvad vi gør. Vi følger VSBs formål og principper. Vi tilsikrer en høj standard i driften af klubben. Udvikling.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
Virksomhedens udvikling
Virksomhedens omkostninger
Mens Bag Produkt, pris og distribution af nyt produkt
Konkurrenceforhold afsætning.
Støt Fløng Hedehusene Fodbold Lokalt står vi stærkt
Prisoptimering Valg mellem afsætningsalternativer (c) Totalmetoden (C)
Pris som handlingsparameter
Parametermix - pris afsætning.
Kapitel 27 Nulpunktsberegninger.
Kapitel 26 Prisoptimering.
Overtagelsesprøve og idriftsættelse
Input fra fagene Sprog.
Afsnit 1 Afsnit 2 Afsnit 3 Afsnit 4 Afsnit 5 Afsnit
Kap 25 Branding Kapitel 25.
PRÆSENTATION AF VIRKSOMHED
Salgets forudsætninger
Du bestemmer din salgspris
Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
32. Styring af kapacitet og andre knappe resurser
(Firmanavn) forretningsplan
Dækningsbidrag   Forskellen mellem dine indtægter ved salg og de direkte omkostninger kaldes bruttofortjeneste eller dækningsbidrag Beløbet fortæller,
6. Virksomhedens indtægter
27. Lagerstyring Lagerstyringens mål
[Firmanavn] Forretningsplan
Rum for uformel læring, 28. april 2011
30. Mere om omkostninger Virksomhedens omkostninger
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
Kap Budgetter HG21.
6. Virksomhedens indtægter
8. Virksomhedens indtjening
Præsentationens transcript:

31. Aktivitetsoptimering Optimere handlingsparametre - gevinstmaksimering

31. Aktivitetsoptimering Konkurrenceformer

31. Aktivitetsoptimering Konkurrenceformer

31. Aktivitetsoptimering Prisfastsættelsesmetoder Omkostningsbaseret prisfastsættelse VE + ønsket fortjeneste Konkurrentbaseret prisfastsættelse Udgangspunkt I konkurrenternes priser for tilsvarende produkter Efterspørgselsbaseret prisfastsættelse Udgangspunkt i forventet sammen-hæng mellem salgspris og afsætning

31. Aktivitetsoptimering Priselasticitet

31. Aktivitetsoptimering Priselasticitet Priselasticitet (ep) > 1 Elastisk afsætning Priselasticitet (ep) = 1 Neutralelastisk afsætning Priselasticitet (ep) < 1 Uelastisk afsætning

31. Aktivitetsoptimering Grænseomsætning og differensomsætning

31. Aktivitetsoptimering Grænseomsætning og differensomsætning

31. Aktivitetsoptimering Grænseomsætning og differensomsætning

31. Aktivitetsoptimering Dækningsbidrag og differensbidrag

31. Aktivitetsoptimering Dækningsbidrag og differensbidrag Differensbidrag DIFB = DOMS - DOMK

31. Aktivitetsoptimering Prisfastsættelse – Totalmetoden

31. Aktivitetsoptimering Prisfastsættelse – Enhedsmetoden

31. Aktivitetsoptimering Prisfastsættelse – Differensmetoden

31. Aktivitetsoptimering Andre handlingsparametre - Reklame Optimeres på grundlag af markedsføringsbidraget - Kvalitet

31. Aktivitetsoptimering Nulpunktsberegninger Nulpunktsafsætning Krav til DB i alt: DB i alt før + ekstra reklameomkostninger + ekstra KO Nyt DB pr. stk.: Salgspris - VE 3. Nulpunktsafsætning: Krav til DB i alt / nyt DB pr. stk.

31. Aktivitetsoptimering Nulpunktsberegninger Nulpunktsomsætning Krav til DB i alt: DB i alt før + ekstra reklameomkostninger + ekstra KO 2. Nulpunktsomsætning: Krav til DB i alt x 100 Dækningsgraden