Nødblanket ved IT-nedbrud lokalt i praksis

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Medicin From sponsor to subjekt Set fra en studynurse’ perspektiv Birgitte Scheldt.
Journalaudit - en metode til kvalitetsudvikling i almen praksis
Hvad har DAK-E gang i?. Til verdens bedste håndværkere Vi er tildelt den opgave, det er at udvikle et værktøj til nogle af verdens bedste håndværkere.
Baggrund for projektet
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Hvordan man logger ind på Dansk ACL database
Lidt om EPJ - igen Kick-Off i dag !!!.
Vejledning til sagsbehandling af anmodninger om fritagelse af borgere fra tilslutning til Digital Post
KDA-huset Direkte telefon til DHPU
Indhold af EASY-A version 2.9.X Praktikplads statistik - EASY-S
Stiftende generalforsamling
Storyboard Læringsseminar 2
Velkommen til informationsmøde om LABKA LABoratoriesystem for Klinisk biokemisk Afdeling (KB / 3011 i daglig tale) Se dias LABKA udsat 15 gange. Denne.
Lægens Uddannelsesbog
Tast selv-service – opret fuldmagt
Udarbejdet af Britt Stissing OP2, august, 2011, (version 1)
EPJ-Rekvisition/Svar (RSM)
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Få hjælp & informationer Modul 2 Nyhedsbrev DSI-Nyhedsbrev - Udgives 4 gange om året. Læs om DSI's arbejde lokalt og centralt, om ny lovgivning og om.
Vejledning til sagsbehandling af anmodninger om læseadgang til tredjemand til Digital Post
Vulvektomi på den forkerte side
Vejledning i testfunktionen på Absalon Testfunktionen er et værktøj som kan bruges til eksamen, status af de studerendes standspunkt eller som de studerende.
Før du starter, skal du sikre dig at du har en digital signatur. Få den gennem den ansvarlige på afdelingen (gyn:Christel Nielsen), el. bestilbestil 1.
Præsentationskonference – forårsversion af EASY-A Jørgen Rendsvig afdelingsleder.
Den Regionale LEAN Enhed
 Åben KM Udfyld oplysninger:  Indbakke: NYE  Kommunikerende enhed: Alle beskeder: + hospitalskode Afdelingsspec.: afdelingskode, søg med  Afslut med.
UDDANNELSE MED PERSPEKTIV Økonomi Wiki. ØKONOMI Det følgende gælder afregning af timer for den enkelte institution. For at sikre en enkel og korrekt registrering.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Hvordan lagrer Amterne data Relationer til Miljøportalen Hans-Erik Jensen Biolog Viborg Amt, Miljø og Teknik, Naturkontoret Skottenborg 26, 8800 Viborg.
Skrivning af SRP december Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
IT-temadage, Region Sjælland
Bestilling af prøver i BCC-WEB
U Brugernavn Password LOG IND Sygeplejerapport Opret ny bruger.
DWDK – øvelsestime 3 CSS – let the fun begin!!. Tilgængelige slides Disse slides ligger på mit public drev
Word 2007 F-Niveau Lektion 1 Keld Hinsch.
Hvorfor DanishGap og DQC Vildmosen? 2004 henv. LC ang. art. 33 midler KSV dannes i 2004 Sporbarhed fra jord til bord Fremtidssikring DQC kvalitetsstyring.
EKG og blodprøvetagning 4. December 2015 Jeanne Vium - Hillerød 4/
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Sådan bestiller du mad hos Bagelsringen. Gå til denne hjemmeside.
1 AR-blanketter som XML  Fælles XML-definition  Håndtering hos A-kasserne 29. maj 2001 Siticom - Fischer & Lorenz A/S Jesper Grona Larsen.
Friluftspolitik lokalt og nationalt. Hvilke tiltag har vi generelt iværksat rettet mod kommunerne? Redskabsbogen (2006) Pixi-hæfte om friluftspolitik.
Klinisk Diagnostik ”Laboratoriehuset” Fyraftensmøde April 2014.
31. januar 2007 Workshop Rekvisition og svar. Præmis for arbejdet Elementer som er mulige at definere for afdelingen Elementer som afdelingen har indflydelse.
Anvendelsen af Waste identification tool Er det muligt at reducere ”spild” og samtidig forbedre patientsikkerheden? Direktør Jonatan Schloss og klinisk.
ØKONOMIFORVALTNINGEN KØBENHAVNS EJENDOMME 15. FEBRUAR KØBENHAVN S EJENDOMME Vi skaber rum Vejledning til HelpDesk Opgavebestiller.
HVORDAN SKABER VI KONSENSUS OM EN HØJ FAGLIG STANDARD? UDVIKLING AF KLINISKE RETNINGSLINJER PÅ TVÆRS AF SEKTORGRÆNSER Peter Bagger Praktiserende speciallæge.
ØKONOMIFORVALTNINGEN KØBENHAVNS EJENDOMME 1. MARTS KØBENHAVN S EJENDOMME Vi skaber rum Vejledning i at logge ind og oprette ny sag på HelpDesken for brugere.
Kvalitetssikring - vedligeholdelsesplan
Prøvetagning pleuravæske. jf
Aftale format – Use cases
Introduktion til brug af Princh på biblioteket
Tværprofessionelt samarbejde i sundhedsuddannelserne i klinisk praksis. Tina Munkegaard Tipsmark, Afdelingsradiograf
Rekvirering af skattekort & Indlæsning
Overblik med Instruktørrollen
Gennemgang af ansøgningsflowet for ansøgere til de videregående uddannelser 30. Januar 2017.
Bestilling og ordrebekræftelse
Nye digitale løsninger
Bestilling og ordrebekræftelse
Workshop om Den tværkommunale løsning til automatiseringsegnede processer 26. januar 2018.
Persondataforordning
Tak for invitationen Bambora online betaling Persondataforordningen.
Klinisk Biokemisk Afdeling Juni 2016
Agents Intervening against Delirium in the Intensive Care Unit (AID-ICU) Forsøgsmedicin Nina Christine Andersen-Ranberg og Stine Estrup (koordinerende.
Anvendelsen af FIP – et værktøj til måling af ledige flygtninge og indvandreres progression i arbejdsmarkedsparathed Vejledning til projektadministrator.
Præsentationens transcript:

Nødblanket ved IT-nedbrud lokalt i praksis Laboratoriekonsulent Tina Skov Larsen og Hanne Lise Pedersen April 2014

Nødblanket KBA Nyt! Nødblanket tilgængelig i Klinisk Biokemi. Erstatter tidligere papirrekvisition (som ikke var en nødblanket, men blev anvendt i praksis ved IT-nedbrud). Findes i laboratorieinformation under rekvirering. Udover nødblanketten er der også en beskrivelse af nødproceduren, dvs. hvornår blanketten kan anvendes, hvordan prøverne skal forsendes mv. Print nogle blanketter, så I har dem klar, når der opstår et behov. Vedlæg evt. proceduren. Tjek proceduren en gang årligt i praksis – der kan være opdateringer!!!

Udfyldelse af Nødblanket til Klinisk Biokemisk Afdeling Pt. fulde navn og CPR-nr. Dato, tid og prøvetagers init. Rekvirent og kopimodtager Analyser afkrydses på blanketten Det er vigtigt at blanketten udfyldes korrekt! –ellers kan prøven blive kasseres på KBA. Navn og CPR. nr. Prøvetagningsdato. Rekvirent/svarmodtager er vigtig at skrive korrekt- eks. Hæm Amb. Fortæller ikke om det er Esbjerg, kolding, OUH el. Vejle. Vigtigt at patient ID er korrekt og at prøveglas mærkes korrekt. Analyser bestilles ved at sætte et kryds ud for analysen. Farven til højre for analysen angiver hvilket prøveglas der skal bruges.

Nødblanket KBA Hvornår må nødblanketten anvendes? Når WebReq ikke er tilgængelig Hvis lægehusets journalsystem er ude af drift kan WebReq tilgås via https://www2.webreq.dk Begræns antallet af patienter/analyser! Blanketten må anvendes ved lokalt IT-nedbrud, dvs. når der ikke er internetadgang lokalt i praksis. Begræns antallet af analyser/patienter. Anvendelse af nødblanket er meget tidskrævende pga. manuel procedure. Der ses langt flere fejl, når en nødprocedure træder i kraft, f.eks. ses flere ID-fejl, mærkningsfejl mv.

Nødblanket KBA Tidligere anvendt papir- rekvisition kasseres! 1) Papirrekvisitioner til KBA kan ikke længere anvendes.

Nødblanket KKM 79 18 24 36 Papirrekvisitioner KKM Rekvireres ved telefonisk henv. til KKM's sekretariat. 79 18 24 36 1) Prøver kan ofte gemmes til dagen efter.

Nødblanket KPA 79 18 24 47 Papirrekvisitioner KPA Rekvireres ved telefonisk henv. til KPA's sekretariat. 79 18 24 47 1) Prøver kan gemmes til dagen efter.

Nødblanket