Aftenens program Dagsorden bestyrelsesvalg Valg af dirigent

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lederne Midt-Vest Velkommen! Ordinær generalforsamling Torsdag den 11. marts 2010, kl Lederne Midt-Vest Skarrildhus Sdr.Ommevej Kibæk.
Advertisements

Velkommen til generalforsamling Dato mdr Hvad skal der ske i aften? Præsentation af Diabetesforeningen Om frivilligt arbejde i Diabetesforeningen.
1 Til orienterings- og opstillingsmøde Velkommen.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
DAGSORDEN: 1. Valg af dirigent 2. Valg af stemmetællere 3. Bestyrelsens beretning, herunder referat fra hovedbestyrelsesmøder 4. Fremlæggelse af det reviderede.
Dagsorden for forældremøde og valg i Klynge A5 okt Diana byder velkommen 2. Bestyrelsens beretning. 3. Spørgsmål til bestyrelsens og lederens.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
Oplæg Region Sjælland. Michelle Knudsen 33 år. Har tidligere haft en spiseforstyrrelse- anoreksi. Var ”syg” fra jeg var år. Anoreksien var et tegn.
Generalforsamling Valg af dirigent 2. Valg af referent 3. Bestyrelsens beretning v/Bjarne Ø. Olesen 4. Aflæggelse af regnskab v/kasserer Johan.
Faktaark vedr. fælles ledelse Hvorfor arbejder vi i Skoleforvaltningen med projektet Fælles ledelse? I forberedelsen af Budget 2016 behandlede Skoleudvalget.
URS Generalforsamling 20. April 2010 Rømø Havn. Dagsorden a. Valg af dirigent b. Formandens beretning c. Godkendelse af revideret Årsrapport 2009 d. Valg.
Hedensted Fjernvarme Velkommen til generalforsamling Onsdag den 11. juni 2014 på Hedensted Sognegård.
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
Skal dit barn med på sommerkoloni ?
At styrke barnets selvstændighed
Velkommen til generalforsamling 2013
OK18 nærmer sig Hvad er vigtigst for HK Kommunals medlemmer?
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Fra Dansk Golf Union Juniorugen Landsseminar Juniorkonsulenter
Indkaldelse til Generalforsamling i Støtteforeningen Holmetræet
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Børnehuset Peblingevej
Storkøbenhavn Rideklub
29. sep. Bedsteforældredag
Forslag til ny turnering 2013
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Demokrati og involvering
Plan for det videre arbejde med uddannelsesprogrammer
Velkommen til generalforsamling Dato mdr. 2018
1. Nyvalg til bestyrelsen 2018
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Baseline.
Afdelingsmøde – Afdeling 5 Mandag den 8. maj 2017
Oplæg til undervisning
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Danish Offshore Industry
Velkommen Årsmøde 2018 Skive – Spøttrup - Sundsøre
Valg om frokostordning
Velkommen til Engen &Poplen 
Generalforsamling Foreningen Allerup Fjordarealer
Beretning fra IDA Vestjylland
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Informationsmøde Førskolen
Generalforsamling 2018.
Bofællesskabet Stavnholthave
Grenaa IF Generalforsamling 2018
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Referat af bestyrelsesmøde den 29
Velkommen til generalforsamling Dato mdr. 2019
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Generalforsamling 12. marts 2019
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
af Kliniske Lærestolsprofessorer
VIRKSOMME kvinder Årshjul Januar Landsledelsesmøde Udsendelse af
Hjerneskaderådgivningen CFK
Opdatering fra Generalforsamling
DcH Helsingør indkalder hermed til ordinær generalforsamling 2018
Medarbejderklubben Generalforsamling 2018
Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer.
Borgermøde.
Lige adgang til lejligheder og sæsoner for alle
Vridsløselille Andelsboligforening, Afdeling 4 Nord og Syd, 26
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
HIF Generalforsamling
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Aftenens program Dagsorden bestyrelsesvalg Valg af dirigent Bestyrelsens beretning Behandling af indkomne forslag Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleanter Eventuelt Øvrig dagsorden Oplæg om børnenes dagligdag/læringstid

Bestyrelsens beretning 2015/16 Punkt 2 Der var engang…

Grønnegårdens historie Part 1 – den spæde start Det første registrerede møde om grundlæggelse af 1 - 2 menighedsbørnehaver i Esbjerg, fandt sted den 7. marts 1945. I april 1945 blev der arrangeret indsamling i de to kirker: Zions Kirke og Vor Frelser kirke samt by indsamling. Pengene skulle bruges til opstart af to børnehaver. Den 8.oktober 1946 var der indsamlet 37.000 kr. i frivillige bidrag. Den 2. september 1948 Det blev besluttet, at oprettet 1 børnehave på Hjertingvej med 40 pladser til børn i alderen 2½ til 7 år. Tilbuddet er fortrinsvis til enlige kvinder eller fra hjem, hvor begge forældre har arbejde uden for hjemmet. Det besluttes, at der søges om lejlighed til Søster Ingrid Nielsen og Frk. Kobbelgaard, som bliver medhjælper.

Grønnegårdens historie Part 2 – Hjertingvej 62 Åbningstiden er fra kl. 6:30 – 17 hver dag undtagen mellem jul og nytår samt påskelørdag. Prisen er 4 kr. pr. barn ugentligt. 2 uddannede – 2 uuddannede og en rengøring samt en læge tilknyttet. Børnene fik ét måltid varm mad hver dag. Det første barn der bliver indskrevet i kartoteket er Aase Hansen – december 1948, under bemærkning – ”mor er skilt” Den 19. maj 1953 bliver det vedtaget, at tilbyde børn med spastisk lammelse og døve optagelse i børnehaven. Den 18. januar 1968 drøfter bestyrelsen mulighed for at flytte handicappede (spastisk lammede børn) til Langelandsvej. I løbet af 1983 bliver børnehaven udvidet med hørehæmmede børn (10 pladser), og et samarbejde med Fredericia hørecenter indledes. Pædagogerne bliver tilbudt ekstra uddannelse i Fredericia.

Grønnegårdens historie Part 3 – Grønnegade 57C Den 20. april 1995 ser bestyrelsen på mulighed for at flytte fra Hjertingvej til Grønnegade – samtidig ændres navnet til Menighedsbørnehaven Grønnegården. Dette ændres dog efter pastor Sigurd Iversens død i 2000 til Børnehaven Grønnegården. Den 3. marts 1996 besluttes det, at flytte fra Hjertingvej og den 1. august 1997 flytter børnehaven ind på Grønnegade 57C. Den 21. november 2012 oplyser dagtilbudschefen, at kommunen ønsker at ændre ressourcepladsordningen. Grønnegården har på dette tidspunkt 8 ressourcepladser. Den 18. februar 2013 bliver bestyrelse og leder orienteret om, at de skal påbegynde nedjustering af personale i forhold til besatte ressourcepladser. Arbejdet påbegyndes i april 2013. Den 1. januar 2014 bliver Grønnegården nedlagt som specialbørnehave, der bliver afskediget to pædagoger og ansat en medhjælper i den ene stilling. Børnehaven bliver kort efter opnormeret til 68 pladser - en udvidelse med 18 pladser.

Grønnegården i dag Bestyrelse bestående af 7 medlemmer – 4 forældrevalgte, 2 bestyrelsesvalgte samt 1 medlem udpeget af personalegruppen En leder samt (efter nytår) en stedfortræder – begge pædagoger 5 stue pædagoger Mindst én pædagogmedhjælper Èn ung i job samt en vicevært Op til 68 børn – i 2016 normeret til 57 børn Alt i alt et rigtig stærkt hold med fokus på rummelighed og på at gøre børn til nysgerrige og tolerante mennesker… og så er vi grønne!! 

Sjov beretning men hvorfor...? Vi har valgt at bibeholde et højt kompetenceniveau i Grønnegården for vi ønsker ikke at give køb på vores gode sociale arv! Vi håber og tror på at vores fantastiske personale og eventyragtige omgivelser vil kunne sikre den indtægt fremover (Læs: tilgang af børn) som gør at vi, i Grønnegården kan leve op til fordums storhedstid. Derfor!

Og så lige det der ikke passer ind andre steder!  På en måde punkt 3 Og så lige det der ikke passer ind andre steder!  1. 2.

4. Valg til bestyrelsen 4 forældrerepræsentanter skal vælges... 2 forældrevalgte bestyrelsesmedlemmer (2 år) 2 suppleanter (1 år) Såfremt flere er opstillet end de ovenstående skal der afholdes skriftlig afstemning Kristina Auerbach (Supp) – genopstiller ikke Louise Wehner – genopstiller Merethe Riber – genopstiller (april) Rikke Elmstrøm (Supp) – genopstiller (april?)

5. Eventuelt