Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Generalforsamling Foreningen Allerup Fjordarealer

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Generalforsamling Foreningen Allerup Fjordarealer"— Præsentationens transcript:

1 Generalforsamling Foreningen Allerup Fjordarealer
For kreativ bevarelse af Allerup Vandværks grønne områder og bygninger 14 marts 2018

2 Generalforsamling - Allerup Fjordarealer
Dagsorden iflg. vedtægter: 1. Valg af dirigent 2. Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år 3. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse 4. Forslag fra bestyrelsen, herunder fastsættelse af medlemskontingent på baggrund af et budget a. Forslag fremsendes senest 7 dage før generalforsamlingen jf. vedtægterne 5. Forslag fra medlemmerne 6. Valg af medlemmer til bestyrelsen a. På valg er: Jesper Dohrup og Peter Krebs – begge modtager genvalg 7. Valg af suppleanter til bestyrelsen, på valg er: Vibeke Rosemejer - Vibeke modtager genvalg 8. Valg af revisor og revisorsuppleant 9. Eventuelt 14 marts 2018

3 Generalforsamling Allerup Fjordarealer
Bestyrelse Formand Boe Boesen, Lærkevej Næstformand Peter Krebs, Fjordparken Kasserer Jens Kornmaaler, Lærkevej Sekretær Jan Justesen, Fjordparken 55. Medlem Jesper Dohrup, Fjordparken 24. Suppleant Vibeke Rosenmejer, Lærkevej 58. Suppleant Anders Hagelund, Lærkevej Revisor Hanne Hagelund, Lærkevej 50. Revisorsuppleant Mette Larsen, Lærkevej 54.

4 Generalforsamling 14 marts, 2018 Foreningen Allerup Fjordarealer
Opdatering på periodens aktiviteter Bestyrelse og forening etableret Arbejdsgrupper etableret (Bygning, Arealer, Web & Fundraising) Hjemmeside etableret 23 medlemmer er tilmeldt pr dags dato Aktivitets kalender er etableret og lagt ud på hjemmeside Arealer samt Vandværksbygning ikke overtaget men processen er igang og forventes at være på plads den 1 Maj, 2018 Oplæg til fremadrettet aktiviteter og processer er etableret En Særdeles Vigtig Og Spændende Periode 14 marts 2018

5 Generalforsamling - Allerup Fjordarealer
Dagsorden iflg. vedtægter: 1. Valg af dirigent 2. Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år 3. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse 4. Forslag fra bestyrelsen, herunder fastsættelse af medlemskontingent på baggrund af et budget a. Forslag fremsendes senest 7 dage før generalforsamlingen jf. vedtægterne 5. Forslag fra medlemmerne 6. Valg af medlemmer til bestyrelsen a. På valg er: Jesper Dohrup og Peter Krebs – begge modtager genvalg 7. Valg af suppleanter til bestyrelsen, på valg er: Vibeke Rosemejer - Vibeke modtager genvalg 8. Valg af revisor og revisorsuppleant 9. Eventuelt 14 marts 2018

6 Generalforsamling – Allerup Fjordarealer
Kommende aktiviteter 26-02 Møde i Bygnings udvalget 03-03 Arbejdsdag Strandeng kl 05-03 Bestyrelsesmøde 14-03 Generalforsamling kl. 19 28-04 Arbejdsdag Vandværksbygning kl 16-06 Hækklipning Vandværksbygning 23-06 Sct. Hans aften 25-08 Arbejdsdag Vandværksbygning kl 26-08 Slåning af Strandeng 14 marts 2018

7 Videre proces 2018 – Allerup Fjordarealer
Bestyrelsen vil indkalde til idegenereringsmøde før sommerferien Oplæg fra bestyrelsen baseret på allerede indkomne forslag Proces for videre arbejde – to eksisterende udvalg fortsætter Modtage nye forslag for foreningens medlemmer i åben dialog indenfor rammerne af det mulige (vedtægter, servitutter, økonomi, lovgivning etc.) Bestyrelsen arbejde videre med forslag fra Idegenereringsmødet Baseret på forslag fra medlemmer, samt fra de to arbejdsgrupper, så vil bestyrelsen udarbejde forslag, der skal endeligt vedtages på ekstraordinær generalforsamling. Ekstraordinær generalforsamling efter sommerferien Vedtage oplæg fra bestyrelsen (baseret på input fra medlemmer) Vedtage ordensreglement Vedtage/godkende budget for foreningen Spørgsmål/kommentarer?

8 Status – antal medlemmer & økonomi
Konto oprettet i Sparekassen Sjælland Kassebeholdning/saldo på konto: 5.500,- kr. 23 betalende medlemmer (1 medlem via udlæg) 37 optaget på medlemsliste (betalt, via webpage, ”Peters liste”) Eneste udgift har været til oprettelse af hjemmeside/webmails (Anders ). Endeligt periodiseret budget for foreningen, udarbejdes efter endelig overtagelse af arealer, og præsenteres på ekstraordinær generalforsamling efter sommerferien. Ekstraordinære engangsindtægter fra salg af udstyr fra Vandværket realiseres, når formel overtagelse er sket.

9 De grønne områder samt Inspiration til foreningens bestyrelse og medlemmer
Det grønne område er et rekreativt område, som vi skal fokusere på at pleje og værne om. Det skal vedblive med at være det fantastiske grønne åndehul for foreningens medlemmer og andre besøgende, som det er i dag. Engarealet kan eventuelt få etableret en ny spændende sti som krydser igennem arealet. Mulighed for at etablere en udsigtsbænk på ”spidsen” hvor arealet munder ud ved ved fjorden Oplagt mulighed for at samles omkring vores eget Sankt Hans bål Det grønne område ved vandværket er oplagt til rekreative formål for foreningens medlemmer herunder familie/børne arrangementer. Der er allerede nu kommende medlemmer, som ønsker at være en fast del af den frivillige arbejdskraft, som vil vedligeholde engareal samt koordinere en årlig arbejdsdag for foreningens medlemmer. Allerup grundejerforening har forpligtiget sig til at tage ansvar for vedligehold og pleje af den nuværende lejeplads ved vandværket, samt tegne og betale for de nødvendige forsikringer og vedligehold.

10 Generalforsamling - Allerup Fjordarealer
Dagsorden iflg. vedtægter: 1. Valg af dirigent 2. Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år 3. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse 4. Forslag fra bestyrelsen, herunder fastsættelse af medlemskontingent på baggrund af et budget a. Forslag fremsendes senest 7 dage før generalforsamlingen jf. vedtægterne 5. Forslag fra medlemmerne 6. Valg af medlemmer til bestyrelsen a. På valg er: Jesper Dohrup og Peter Krebs – begge modtager genvalg 7. Valg af suppleanter til bestyrelsen, på valg er: Vibeke Rosemejer - Vibeke modtager genvalg 8. Valg af revisor og revisorsuppleant 9. Eventuelt 14 marts 2018

11 Vandværksbygning samt Inspiration til kommende medlemmer og bestyrelse
Vandværksbygningen består af en primær- samt en sidebygning på ialt 76 m2. Det er en ejendom som er særdeles velholdt,fuldmuret og solid. Der er gennemstøbt tag med nyere tagpap. Den primære bygning er opdelt i to gode og regulære rum. Sidebygning er opdelt med en gang og to store støbte vandkamre. Det kunne overvejes at sætte vindue i mod vandside, da der ingen vinduer er i bygningen. Mulighed for opbevaring af medlemmers kajakker samt andet til rekreative formål Etablere hylder og reoler i bygningen på frivillig basis for optimal anvendelse af rum Vandtanke under gulve i primær bygning giver en mulighed for opbevaring af diverse som kræver konstant temperatur. Sidebygningen kan eventuelt anvendes til opbevaring af drift materiel Diverse pumper, motorer og instrumentering, se nederste billede, vil kunne danne basis for en ekstraordinær indtægt, ved salg af udstyret. Vedligehold af bygninger med en årlig frivillig arbejdsdag. Der er en en potentiel koordinator, som har meldt sig til at arrangere dette blandt foreningens medlemmer. Alt i alt en rigtig god, velbeliggende og funktionel bygning, som vil blive et stort aktiv for foreningens medlemmer.


Download ppt "Generalforsamling Foreningen Allerup Fjordarealer"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google