Helle Janderup Poul Foss Michelsen Møde KPMG og ASNET om muligt samarbejde Søren Smedegaard Hvid Thomas Andersen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

PR KAMPAGNE.
Etabler en professionel bestyrelse – og brug den!
REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE En øvelse for livet. REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE 2010.
Samskabelse af velfærdsservice: Ledelse og rammesætning
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
Professionel bestyrelse i din virksomhed
Om kun 3 dage kan du sige goddag til 3 højt kvalificerede kandidater 18 SER Recruitment Østerbrogade 125, 5. sal 2100 København Ø Tlf
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
DBU Fyns HR-strategi.
Leise Passer Jensen Version EK Netværk Iværksætter og selvstændig - et forum for iværksætterkvinder i EK, der ønsker at imødekomme nogle.
© Powerpointdesign.dk PR-udvalget © Powerpointdesign.dk •Professionelt netværk på tværs grænser, fag, køn, generationer mm. •Verdensomspændende.
Grunden til at jeg er kommet:
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Den stærke bestyrelse - hvordan kommer du med?
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
AMO - på rette vej? eller snarere – hvilken vej? Refleksioner fra CAVI
Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact )
Kodeks for offentlig topledelse
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
25. Indkøbsstyring Indkøbsstyringens mål Forsyningsstrategi
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
VIP2 5. november 2008 Historie om perlen. ”Pludselig var jeg meget dygtig” Målet med dagen – at I selv laver et KompetenceKort, dialog om muligheder for.
Institutionel struktur og organisering Ulla Nistrup,
Tørring Gymnasium Mission, vision, værdier, fokusområder.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
RÅDGIVERKONFERENCE MUSIKHUSET i ÅRHUS DEN 20. NOVEMBER 2008.
Aktiviteter Resultater (kort/langt sigt) Effekter Forandringsteori for Frivillighuset 2013 Udfordringer: Brugernes behov ændrer sig løbende og aktiviteterne.
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Workshop Udpeg en bordformand, der kan fremlægge jeres holdninger i plenum Diskuter følgende spørgsmål: Hvad synes I om muligheden for et frivilligcenter.
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
Efterskoleforeningens Årsmøde, 2013 Dialoggruppe 5 Vejledning og overgange v/ Bent Bisballe Østergård, Bestyrelsesmedlem Lis Brok-Jørgensen, Vejledningskonsulent.
ASNET Board Værdiskabelse i bestyrelsesarbejde 2013.
Kvalitetsoptimering af produktionen i metalindustrien.
ASNET Optagelsesgruppen Beretning for året
Organisationsændring, lægefagligt bivirkningsnetværk og strategi Afdeling for Forbrugersikkerhed En afdeling i Lægemiddelstyrelsen.
Generalforsamling ASNET generalforsamling 12. marts 2009.
Koordinator på børneområdet Henvendelse til handi- caprådgiver på baggrund af bekymring 2 2 Øvrige afdelinger/ forvaltninger el. eksterne samarbejds- partnere.
Familiecentret Projekt GOD FÆLLES PRAKSIS. Familiecentret Holbæk Kommunes vision: Der er noget, vi SKAL og der er noget, vi VIL….. vi VIL…..
Møde Nordea og ASNET Marts Agenda Bestyrelser dannes og ændres typisk via personlige forbindelser i netværk. Vi vil gerne præsentere ASNET som.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Henrik Nielsen, CEO ASNET Board Præsentation af ASNET Board.
Vækst & udvikling i ejerledede virksomheder. Indhold Dansk erhvervsstruktur Ejerlederens mål med virksomheden Ejerlederens DNA Hvilken hjælp ønsker ejerlederen.
Tilskud til partnerskaber Informationsmøde 19. september 2016 Renato Ezban Energistyrelsen.
IT Offshore/Nearshore anno 2017
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Formandens beretning 2016 – i bakspejlet…
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Bestyrelsesundersøgelse 2016
26. Indkøbsstyring Indkøbsstyringens mål Forsyningsstrategi
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Vidensbaseret praksis i botilbud
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Virksomhedspulje til bedre match
Inspirationsworkshop med fokus på
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Præsentationens transcript:

Helle Janderup Poul Foss Michelsen Møde KPMG og ASNET om muligt samarbejde Søren Smedegaard Hvid Thomas Andersen

2 Agenda Bestyrelser dannes og ændres typisk via personlige forbindelser i netværk. Vi vil gerne præsentere ASNET som en seriøs samarbejdspartner for bestyrelser Bestyrelsen – hvorfor og hvordan Drøfte muligheden for et samarbejde med KPMG

Generelle trends Virksomheder udsættes i stigende grad for pres fra eksterne samarbejdspartnere, og bestyrelsesansvaret er skærpet. Danmark er bagud, hvad angår professionelt bestyrelsesarbejde. Politisk fokus på opkvalificering af bestyrelsesarbejdet i Danmark. Pressefokus på opkvalificering af bestyrelsesarbejdet. ‘Old Boys Network’ er ikke differentieret nok. Vurdering: Der vil være en stigende efterspørgsel efter kvalificerede bestyrelseskandidater i Danmark - til såvel små som mellemstore og store virksomheder.

Hvorfor bestyrelse Dansk Industri 2006 samt SMV rundspørge 2011: ”Undersøgelsen viser, at den mest afgørende enkeltfaktor for, at virksomheden kan opnå en bedre bundlinje er, at der er eksterne medlemmer af bestyrelsen. Dvs. medlemmer udenfor firma og familie”. ”72 % af virksomheder med en professionel bestyrelse har internationale aktiviteter, mens det kun er tilfældet for 45 % uden professionel bestyrelse”. ”43 % af virksomheder med en professionel bestyrelse forventer en vækst over 10 % mens det kun er tilfældet for 29 % uden professionel bestyrelse”.

Professionel bestyrelse  resultater Kilde: PricewaterhouseCoopers

Bestyrelsesrekruttering ”Adgang til bredt netværk – men ved ikke helt hvad der skal bruges” ”Behov er afdækket og stort netværk af kandidater” ”Hvem kender vi: Peter Plys’s venner, old boys network og tanten” ”Ved hvilke kompetencer der mangler – men ikke hvor de findes” Kompetence bredde Kompetence afklaring ASNET

ASNET vil være den førende leverandør af kompetente, eksterne bestyrelsesmedlemmer Vision og mission Vision: Mission: ASNET højner kvaliteten i bestyrelsesarbejde*) *) Bestyrelsesmedlemmer, undervisning, evaluering mm

ASNET – formål At øge forståelsen for vigtigheden af godt bestyrelsesarbejde og medvirke til dets udbredelse At hjælpe virksomheder med at få etableret en ekstern bestyrelse og ad denne vej få styrket selskabets ledelse At være en netværksorganisation for erfarne virksomhedsledere, der arbejder professionelt med bestyrelsesarbejde At sikre kvalitet via skrappe optagelseskrav for partnere At fremstille up to date værktøjer for bestyrelsen

ASNET Board – 500 virksomheder

ASNET - fakta ASNETs kendetegn og kompetencer: Intern sparring, netværk og opkvalificering af bestyrelsesarbejdet. En stærk ”værktøjskasse” Vi hjælper virksomheder og samarbejdspartnere med at rekruttere bestyrelsesmedlemmer (afdække behov, opstille profiler, søgning). Ved optagelse lægger vi vægt på både professionel og personlige kompetencer. Skrappe optagelseskriterier – ca. 35 % af ansøgere bliver optaget. Flere end 60 landsdækkende partnere.

ASNET – kriterier for optagelse Bestyrelseserfaring Ledelseserfaring på topniveau Kompetencebredde Erfaring i strategiudvikling og implementering Forhandlingserfaring International erfaring Finansiel erfaring Erfaring i risikostyring Økonomisk uafhængighed Tid og engagement Relevante erhvervsnetværk Tillidskabende personlighed

ASNET – procedure ved udvælgelse En fast kontaktpartner udvælges i ASNET Kontaktpartneren udfærdiger sammen med virksomheden: –Analyse af virksomhedens ledelsesbehov –Opstilling af virksomhedsprofil –Opstilling af profil for kandidat –Plan for gennemførelse Profilen rundsendes til ASNET partnere. Partnere indsender ansøgning via ASNET kontaktpartner Oversigt samt data videresendes til virksomheden, der indkalder og afholder samtaler med kandidater ASNET følger OECD Principles of Corporate Governance Processen følges af en ASNET kvalitetsansvarlig partner

Pris for ASNET søgeproces Honorar for en ASNET søgeproces: 1.Analyse og opstilling af virksomheds- og kompetenceprofil samt gennemførelse af søgeproces kr Hvis der vælges en ASNET partner til bestyrelsen betales desuden en omsætningsafhængig succes-fee: Omsætning Honorar 500M kr.: kr Ved en eventuel fast aftale kan disse priser forhandles

KPMG’s interesse? Medvirke til en opkvalificering af kundens ledelse ASNET overtager processen for valg af bestyrelse –KPMG har ingen risiko for efterfølgende uoverensstemmelse med kunden Sikrer professionel adfærd med hensyn til –søgning af de rette bestyrelseskompetencer –efterfølgende arbejde i bestyrelsen Hvad er Jeres egen holdning til emnet? Hvilke udfordringer støder I mod hos kunder, hvor I foreslår en professionel bestyrelse?

Samarbejdsformer I følgende aktiviteter kan ASNET yde en professionel indsats ved bestyrelsessammensætning: Foretage analyse og udvælgelse for Jeres kunder Database med kandidater Vejledning af KPMGs rådgivere (seminarer) Indlæg til intern kommunikation i KPMG Arrangementer for KPMGs kunder Ser I andre muligheder? Hvordan organiseres denne aktivitet hos KPMG? Hvad kan vi gøre for hinanden?