Deltagerne i undersøgelsen. Deltagernes køn? Læsevejledning: Figuren viser, at 52,5% af deltagerne er kvinder (n=1.103) Side 2.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

For dig der er glad for mode og energi- besparelser.
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Eksport af genbrugstøj Rykkes op
Bogens klasser   Klasserne i bogen er defineret sådan (tallene er deres andel af de årige, når studerende ikke regnes med): Overklasse.
PengeSpillet.
DIN ØKONOMI Når du får job og lejlighed
GENERALFORSAMLING 30. MARTS Afstemningsresultater De elektroniske stemmedimser blev brugt flittigt under Kreds Øst’s generalforsamling. Her kan.
BL – Danmarkspanel - oktober A&B ANALYSEs Danmarkspanel - BL − Danmarks Almene Boliger - Oktober 2011.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Den fremtidige boligefterspørgsel Morten Skak Center for Bolig og Velfærd.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Kvinder i den uformelle økonomi i Indien - på arbejde uden fast job
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Håndværksrådets IT-undersøgelse Ved Frank Korsholm, afdelingschef.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Lav en familie I skal nu i gang med at skabe en familie
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Det kan være, du tror, du har set denne før…. da især mænd har synes, det har været vældig sjovt at videresende den…. MEN… se den igen og se den kloge.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
DIGNITY – Danmarkspanel - December A&B ANALYSEs Danmarkspanel - TORTUR - December 2014.
Bønder. Det gælder om at overleve… En voksen skal bruge 700 TRKR pr. runde for at overleve. Et barn det halve.
Etablering af virksomhed
„Gå til H&M og køb et par bukser"
Mette, Mathias og Simon.  Jægere (mænd, i alderen 30-60, middelmådig eller høj indkomst, naturmenneske)  Maskinarbejdere (mænd og kvinder i alderen.
Vindmøller Priser på vindmøller, Hvor meget strøm kan den producere?
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
Udlejningsboligernes rolle på boligmarkedet Hans Skifter Andersen Statens Byggeforskningsinstitut.
Uddrag af kendskabsanalysen 2014 CLEVER A/S. Q8. Hvis du skulle købe en elbil i morgen, hvad ville så være dine stærkeste argumenter for at vælge en elbil?
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. Økonomi på Spil (Arbejdshæftet: Styr på dine penge)
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 LØN, LÅN OG OPSPARING (Til arbejdshæftet.
Resultater fra: Diskriminationsundersøgelsen blandt mennesker med psykisk sygdom Som et led i EN AF OS kampagnen er der gennemført en undersøgelse af oplevet.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Almen praksis som forretning Disposition Hvad er det at være selvstændig ? Købe praksis eller praksisandel  personligt budget.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Almen praksis som forretning Disposition Hvad er det at være selvstændig ? Købe praksis eller praksisandel  personligt budget.
Beregning af familie- økonomi. Familien Kvinde, 28 år, på barsel Hendes første barn A, 3 år, bidragsresolution findes Hendes andet barn B, 3 måneder,
BL – Danmarks Almene Boliger Danmarkspanel – Uge 23, 2016 Naboskab.
Spar penge og skån miljøet Foredrag af studerende fra Ernæring og Sundhedsuddannelsen Janne Rasmussen og Svea Due Persson.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
#DCHårsmøde2016 #DCHårsmøde2015 Afstemning. #DCHårsmøde2016 Så længe afstemningen er åben, kan du ”skifte mening”. #DCH-Årsmøde2015 bruges ikke blinker.
Spørgekit 2 Rådighedsbeløb / bolistøtte. 4. Hvor meget er det acceptabelt at reducerer enlige forsørgere på kontanthjælps rådighedsbeløb, for at øge incitamentet.
Gallup om Det gode liv © TNS Februar 2014 Projekt: Gallup om Det gode liv som kilde til vækst.
BL - Boligstøtte Danmarkspanel uge Om analysen Metode Undersøgelsen er foretaget i et såkaldt Danmarkspanel. Panelet består af mere end
Brug af storskraldsordning Brug af haveaffaldsordning 1 Brugerundersøgelse Storskralds- og haveaffaldsordningen bliver ikke brugt i særlig høj grad Figur.
BL – Danmarks Almene Boliger Kommunerne - Kommunernes boligplacering af flygtninge 2016.
Analyse omkring rytmiske koncerter November 2016
Målgrupper og segmentering
Tilbagebetaling af Skat
Praksiskøb - specialeuddannelsen
Byg et hus Storyline.
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
Kommunerne - Kommunernes boligplacering af flygtninge 2016
Danmarkspanel uge BL - Boligstøtte.
Borgere med psykiatriske diagnoser
Kunder og kommunikation
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
Verdenshandel og betalingsbalance
Danmarkspanel Uge Bolius – Sex-vaner.
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Telemedicin er indsatsområde
Hvordan bliver en 20’er til en kylling?
PengeSpillet 2018 #Pengeuge Til arbejdshæftet "Viden om penge"
TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN!
Danmarkspanel uge
Danmarkspanel uge
Fakta om Spar Bonde Spar Bonde blev stiftet i 2001 af en række landmænd, der så behovet for en indkøbsklub. Spar Bonde drives af SLF, LMO, SAGRO og Centrovice.
Præsentationens transcript:

Deltagerne i undersøgelsen

Deltagernes køn? Læsevejledning: Figuren viser, at 52,5% af deltagerne er kvinder (n=1.103) Side 2

Deltagernes alder? Læsevejledning: Figuren viser, at 31,9% af deltagerne er i alderen år (n=1.103) Side 3

I hvilken region bor deltagerne? Læsevejledning: Figuren viser, at 31,3% af deltagerne bor i Region Hovedstaden (n=1.103) Side 4

Hvad er deltagernes boligform? Læsevejledning: Figuren viser, at 29,8 % af deltagerne bor i almene lejerbolig (n=1.103) Side 5

Hvad er deltagernes husstands samlede indkomst før skat? Læsevejledning: Figuren viser, at 21% af deltagerne bor i husstand, som årligt tjener mere end kr. før skat (n=1.103) Side 6

Spørgekit 3 Genbrugsbutikker

6. Hvor ofte handler du i genbrugs- butikker? Læsevejledning: Figuren viser, hvor ofte deltagerne handler i genbrugsbutikker. Af figuren fremgår det, at 34,6 % handler i genbrugsbutikker nogle gange om året (n=1.103) Side 8 AlleMandKvinde18-34 år35-49 år50-64 år65 år+ Hoved- stadenSjælland Syddan- mark Midt- jylland Nordj- yllandEjerAndels Lejer/ almen Lejer/ privat Under kr kr kr kr.+ En gang om ugen eller oftere3,62,84,4 6,42,870,65,44,93,77,34,4 4,21,43,85,90,73,5 En gang om måneden6,52,610,22,17,512,44,67,46,15,4510,14,6156,28,411,58,35,51,8 Nogle gange om året34,634,4 36,931,533,436,444,920,130,126,948,837,937,329,130,438,528,129,745,8 En gang om året6,76,47,15,58,14,99,44,33,410,610,71,65,295,114,12,26,75,910,5 Sjældnere27,527,727,324,532,329,82324,445,230,218,326,527,318,634,819,824,420,747,914 Aldrig21,125,916,731,114,316,719,718,419,818,935,45,720,520,120,52619,630,310,324,4

7. I hvor høj grad køber du inventar til hjemmet i genbrugs- butikker? Spørgsmålet er kun besvaret af de deltagere, som handler i genbrugsbutikker. Side 9 Læsevejledning: Figuren viser, hvor ofte deltagerne køber inventar til hjemmet i genbrugsbutikkerne. Af figuren fremgår det, at 19,3 % - af dem der handler i genbrugsbutikker – køber inventar til hjemmet nogle gange om året (n=870) AlleMandKvinde18-34 år35-49 år50-64 år65 år+ Hoved- stadenSjælland Syddan- mark Midt- jylland Nord- jyllandEjerAndels Lejer/ almen Lejer/ privat Under kr kr kr kr.+ En gang om ugen eller oftere0,30, , ,901,300 En gang om måneden3,30,85,634,93,21,83,64,840,63,51,418,73,31,18,64,10,80,7 Nogle gange om året19,315,922,4330,320,724,714,88,918,626,835,822,820,6178,321,518,916,219,6 En gang om året21,32517,83913,716,613,236,36,215,223,65,425,322,512,923,912,618,19,450,1 Sjældnere34,632,336,632,131,638,736,830,235,24029,442,729,430,846,631,748,743,326,818,1 Aldrig21,325,517,622,919,519,823,515,143,122,119,712,621,17,320,333,18,714,346,811,5

8. I hvor høj grad køber du tøj til familien i genbrugs- butikker? Spørgsmålet er kun besvaret af de deltagere, som handler i genbrugsbutikker. Side 10 Læsevejledning: Figuren viser, hvor ofte deltagerne køber tøj til familien i genbrugsbutikkerne. Af figuren fremgår det, at 24,4 % - af dem der handler i genbrugsbutikker – køber tøj til familien nogle gange om året (n=870) AlleMandKvinde18-34 år35-49 år50-64 år65 år+ Hovedst adenSjælland Syddan mark Midtjyll and Nordjyll andEjerAndels Lejer/al men Lejer/pr ivat Under kr kr kr kr.+ En gang om ugen eller oftere22204,51,51,90,76,72,8000,504,533,35,500 En gang om måneden4,20,77,365,24,303,8110,10,91,81,919,11,29,74,86,72,51,5 Nogle gange om året24,425,723,530,620,220,926,240,113,715,226,97,228,731,71815,930,417,112,942,6 En gang om året10,37,811,614,69,27,79,19,87,817,76,64,97,710,8184,44,317,316,27,1 Sjældnere262725,44,840,23326,619,63220,527,147,427,826,530,49,428,116,32630,3 Aldrig33,236,830,44420,732,536,32638,933,738,638,833,411,927,957,629,13742,418,6

9. I hvor høj grad handler du i genbrugsbutikker for at spare penge? Spørgsmålet er kun besvaret af de deltagere, som handler i genbrugsbutikker. Side 11 AlleMandKvinde18-34 år35-49 år50-64 år65 år+ Hoved- stadenSjælland Syddan- mark Midt- jylland Nord- jyllandEjerAndels Lejer/ almen Lejer/ privat Under kr kr kr kr.+ I høj grad19,315,622,817,222,920,615,61522,524,118,918,113,926,530,411,830,823,721,64,9 I nogen grad29,824,134,720,637,429,333,435,430,324,130,324,622,749,73531,437,140,815,523,8 I lav grad50,860,342,562,239,750,15149,647,251,950,857,363,423,734,656,832,135,562,971,3 Læsevejledning: Figuren viser i hvor høj grad deltagerne handler i genbrugsbutikker for at spare penge. Af figuren fremgår det, at 19,3 % - af dem der handler i genbrugsbutikker – i høj grad gør dette for at spare penge. (n=870)

10. I hvilken grad har handel i genbrugsbutikker betydning for, at du kan holde husholdnings- budgettet? Spørgsmålet er kun besvaret af de deltagere, som handler i genbrugsbutikker. Læsevejledning: Figuren viser i hvilken grad deltagerne handler i genbrugsbutikker for at kunne holde husholdnings- budgettet. Af figuren fremgår det, at for 68,8 % af deltagerne har det ikke betydning for deres økonomi (n=870) Side 12 AlleMandKvinde år år år65 år+ Hoved- stadenSjælland Syddan- mark Midt- jylland Nord- jyllandEjerAndels Lejer/ almen Lejer/ privat Under kr kr kr kr.+ I høj grad8,16,49,56,410,48,76,33,712,513,88,13,55,61,714,8811,318,23,63 I nogen grad115,415,813,89,711,28,49,69,318,26,78,35,218,7209,224,76,712,70 I lav grad12,19,114,513,114,48,11314,611,33,79,827,49,314,410,722,321,314,95,83,4 Det betyder ikke noget for min økonomi68,879,160,166,765,47272,372,166,964,375,560,979,965,254,660,542,760,277,993,7

11. I hvor høj grad er du flov/forlegen ved at købe brugt tøj og inventar i genbrugsbutikker? Spørgsmålet er kun besvaret af de deltagere, som handler i genbrugsbutikker. Læsevejledning: Figuren viser i hvilken grad deltagerne er flove/forlegne ved at handler i genbrugsbutikker. Af figuren fremgår det, at for 83,9 % af deltagerne slet ikke er flove/forlegne. (n=870) Side 13 AlleMandKvinde18-34 år35-49 år50-64 år65 år+ Hoved- stadenSjælland Syddan- mark Midt- jylland Nord- jyllandEjerAndels Lejer/ almen Lejer/ privat Under kr kr kr kr.+ I høj grad1,90,33,34,801,80,8401,21,901,204,800,70,87,50,6 I nogen grad4,73,35,9583,51,30,47,93,613,11,8305,711,43,83,13,28,7 I lav grad9,49,29,77,81111,96,210,810,413,34,63,68,19,515,13,410,515,610,25 Slet ikke83,987,28182,48182,891,884,881,781,980,494,687,790,574,485,28580,479,285,7

12. Hvor vigtigt er det for dig – af ideologiske grunde - at kunne handle tøj og inventar i genbrugsbutikker? Læsevejledning: Figuren viser, hvor vigtigt det er for deltagerne – af ideologiske grunde - at kunne handle tøj og inventar i genbrugsbutikker. Af figuren fremgår det, at for 19,2 % af deltagerne mener, at det er meget vigtigt. (n=1.103) Side 14 AlleMandKvinde18-34 år35-49 år50-64 år65 år+ Hoved- stadenSjælland Syddan- mark Midt- jylland Nord- jyllandEjerAndels Lejer/ almen Lejer/ privat Under kr kr kr kr.+ Meget vigtigt19,223,115,624,215,215,521,131,110,513,51320,1289,111,78,613,515,510,833,7 I nogen grad vigtigt21,718,524,722,21920,226,32117,325,7 11,317,719,825,529,929,825,61617,5 Lidt vigtigt17,712,422,424,414,818,79,212,914,919,22516,914,623,724,811,425,318,613,615,3 Slet ikke vigtigt41,54637,329,25145,643,535,157,441,636,351,739,847,53850,231,540,259,633,5

13. I hvor høj grad indleverer du selv brugt tøj og inventar fra hjemmet til genbrugsbutikker og –stationer? Læsevejledning: Figuren viser i hvor høj grad deltageren selv indleverer brugt tøj og inventar til genbrugsbutikker og - stationer. Af figuren fremgår det, at 48,8 % af deltagerne i høj grad gør dette. (n=1.103) Side 15 AlleMandKvinde18-34 år35-49 år50-64 år65 år+ Hoved- stadenSjælland Syddan- mark Midt- jylland Nord- jyllandEjerAndels Lejer/ almen Lejer/ privat Under kr kr kr kr.+ I høj grad48,835,960, ,650,259,136,446,537,163,455,248,240,941,947,543,142,261,6 I nogen grad29,936,623,730,626,233,828,622,834,334,237,319,224,941,732,235,238,626,541,220,9 I lav grad10,714,66,94,414,813,911,810,817,615,16,5 14,13,110,64,16,2712,516,7 Slet ikke10,612,98,5149,18,79,47,311,64,319,117,55,9716,318,77,723,44,10,8