Evaluerings ansættelser - Erfaringer fra en akutafdeling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Ny uddannelse profil på Ortopædkirurgisk afdeling Hospitalsenheden Horsens.
Advertisements

Evaluering af forløbsprogrammer og patientuddannelser
”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
Afdeling for Specialfunktioner
Udvikling og implementering af en kommunal model for
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Feedback i den lægelige videreuddannelse
Identifikation af spild
Opbygning af den almen medicinske uddannelse i Region Sjælland
9. semester 9. semester studerende med blandede erfaringer 9. semester studerende med blandede erfaringer Ali Ghotbi Ali Ghotbi.
Uddannelse i Akutmedicin Region Midtjylland Projektleder Jeannie Rumph.
Uddannelse af læger i akutafdelingen
Anni Skou Jens Oluf Pedersen Akut Medicinsk Modtageafsnit A4 Medicinsk afdeling M1.
Læringsseminar 1 Storyboard fra Sygehus Thy-Mors Sikkert Patientflow.
Ubrudt behandlingskæde for selvmordstruede børn og unge
Det uhensigtsmæssige uddannelsesforløb Mellem 3-10 %, ny undersøgelse i Århus 6,8 % Ikke forskel på køn Ikke forskel på alder Ikke forskel på speciale.
”Den medicinsk kompromitterede patient”
Vision Strategi Handleplan Fokusområder:
Handleplan for budgetoverholdelse Problemets omfang Afdrag på gælden 70 Permanent nedbringelse merforbrug 35 Restbesparelse vedrørende Ekstraordinær.
Velkommen til Lægedage
Det palliative teams ansvar og opgaver
Undervisning af nyt personale Medicinsk Afdeling, HEV Undervisning af nyt personale.
Organisations- og ledelsesstruktur, DNV-Gødstrup Ekstraordinært, HMU 21. november, 2012.
Real time demand capacity and flow management Akutafdelingen, Hospitalsenheden Horsens Gitte Boier Tygesen, Udviklingssygeplejerske.
Uddannelse, roller og kompetencemåling
XX-afd Feedback i den lægelige videreuddannelse. Oversigt Hvad er 360°’s feedback Metoden –elektronisk model –papirmodel Spørgsmål og kommentarer.
Videreuddannelse i Akutafdelingen.
Den lægelige videreuddannelse Hospitalsenheden Vest.
Status for akutuddannelsestiltag til FAM-personale i Region Nordjylland v/ projektleder Dan Fanøe Nilsson, PKA 6. november 2009, Konferencecenteret Koldkærgård,
Bitten Gøtzsche Onkologisk speciale Klinik Kirurgi - Kræft
SundhedsFagligt Indhold SFI gruppen.  Mange klinikere, fagligt forum, ikke alle føler sig forpligtet af beslutninger man er med til at tage  Styregruppe.
Information til respondenter Feedback i den lægelige videreuddannelse.
Patientforløb for onkologiske patienter
”Struktureret klinisk observation”
Hospitalsenheden Vest Akutmodtagelse Hospitalsenheden Vest Ved Cheflæge Per Østergaard Jensen Hospitalsenheden Vest.
Tutordag i Holstebro 7/ Introduktionsuddannelsen Hvad er meningen?
Pakkeforløb for kræftpatienter
Uddannelse, kompetencer og opgavefordeling
Regionshospitalet Randers & Regionshospitalet Grenaa
Fusionsprocessen Neurologi-Fysio- og Ergoterapi 10. juni 2014 JFB.
Præsentation af Anne-Grethe Kvistgaard
Samspillet mellem akutafdelingerne og den kliniske basisuddannelse UAO Hanne Arildsen, PKL for FAM i Region Midt Møde i Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse.
Etablering af et godt uddannelses miljø i FAM Fantastisk inspektorrapport - Hvordan kunne det gå sådan ? Troels Kodal Udd. ansvarlig overlæge FAM/De med.
Ældre sagens sygehusudvalg v. Marianne Jensen Sygeplejefaglig direktør.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Fælles akutmodtagelser og kvalitet i behandlingen af ældre medicinske patienter. Hanne Jørsboe Ledende overlæge Akutafdelingen Nykøbing Falster + Bestyrelsesmedlem.
Ingelise Juhl, Sundheds- og omsorgschef ,Syddjurs kommune
Produktion og uddannelse Susanne Mallet. ortopædkirurgisk afdeling Køge.
Fælles akutmodtagelser Akutmodtagelsernes læger og uddannelsen til akut læge Ledende overlæge Inger Søndergaard Akutmodtagelsen Herlev Hospital.
Ortopædkirurgisk afdeling Slagelse Sygehus Overlæge Anders Kunov.
Reservelæge Birgit Falk Riecke Uddannelsesansvarlig overlæge Anne Grethe Mølbak Akutafdelingen Køge.
VEJEN TIL SPECIALLÆGE - FRA STUD.MED TIL SPECIALLÆGE Helene Hvidman, Klinisk basis læge.
Problematiske uddannelsesforløb - Hvordan håndteres de? Hvad er tillidsrepræsentantens rolle?
LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE KBU i logbog.net 1. LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE Indhold Baggrund Brugere KBU Praktiske oplysninger 2 Slide nr Slide nr. 6.
December 2008 Centerchef, formand for BUP-DK Hanne Børner 1 Fremtidens børne- og ungdomspsykiatri 3. December 2008.
Uddannelse Frit efter Flora. Fra cand. med. til speciallæge Målbskr. Udd. progr. Udd. plan.
Uddannelseansvarlige
Data fra Evaluer.dk 2016 Evalueringen består af 26 spørgsmål opdelt i 7 grupper.
"Samspillet mellem akutmodtagelsen og sygehusets øvrige afdelinger"
Ansvar i Videreuddannelsen
FAM – Esbjerg - Grindsted
AL (Forskningsansvarlig læge/sygeplejerske)
Individuelle uddannelsesplaner
Problematik omkring udskrivelse af sammedagspatienter, som er aleneboende Proceduren i afd. er at sammedagspatienter, der bor alene, og som ikke kan overnatte.
Hospitalsenheden VEST
Hvad gør jeg hvis jeg får en klage ?
Inspektorbesøg Afdelingens navn Besøg/år Introdukton Udd.program
Føj gerne andre emner til, hvis de synes mere relevante for dig.
Præsentationens transcript:

Evaluerings ansættelser - Erfaringer fra en akutafdeling.

Akutafdelingen i Horsens 27 senge 27 senge 1100 indlæggelser mdr. / occult cancer pakke / skadestue 1100 indlæggelser mdr. / occult cancer pakke / skadestue Medicin, ortopædkirurgi, blød kirurgi. Medicin, ortopædkirurgi, blød kirurgi. 80 sygeplejersker 80 sygeplejersker 12 sekretærer 12 sekretærer

7 speciallæger 7 speciallæger 16 KBU læger 16 KBU læger 7 HU læger (geriatri og alm. Medicin) 7 HU læger (geriatri og alm. Medicin) 2 evalueringsansættelser 2 evalueringsansættelser

Vores proces: Gerne anbefalet Gerne anbefalet Skriftlig ansøgning Skriftlig ansøgning Telefonsamtale Telefonsamtale Ansættelses samtale med både ledende overlæge og uddannelsesansvarlig overlæge Ansættelses samtale med både ledende overlæge og uddannelsesansvarlig overlæge

Gode forløb ses oftest ved: Få år væk fra klinisk arbejde eller universitet Få år væk fra klinisk arbejde eller universitet Gode danskkundskaber – både skriftligt og mundtligt Gode danskkundskaber – både skriftligt og mundtligt Gode sociale kompetencer Gode sociale kompetencer

Kendskab til det danske sundhedsvæsen Kendskab til det danske sundhedsvæsen Godt forberedt på forløbet – inkl. De løbende evalueringer Godt forberedt på forløbet – inkl. De løbende evalueringer

Vanskelige forløb: Lang tid væk fra klinikken Lang tid væk fra klinikken Kulturelle vanskeligheder Kulturelle vanskeligheder Sproglige vanskeligheder Sproglige vanskeligheder Manglende forståelse for det danske sundhedsvæsen Manglende forståelse for det danske sundhedsvæsen

Vores set-up: Får vores uddannelsesansvarlige overlæge som vejleder. Får vores uddannelsesansvarlige overlæge som vejleder. Får tildelt en mentor – som regel en HU læge. Får tildelt en mentor – som regel en HU læge. Hurtig vurdering af færdigheder og sprog i arbejdssituationer. Hurtig vurdering af færdigheder og sprog i arbejdssituationer. Hyppige samtaler i starten. Hyppige samtaler i starten.

Vi forudser følgende problemer: Økonomi Økonomi Øgning i antal KBU læger per år Øgning i antal KBU læger per år Manglende overskud på afdelingerne Manglende overskud på afdelingerne