-Billedanalyse-.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
? Fra 1 til 10.
Advertisements

Kapitel 5 Den kreative strategi
Billedanalyse 1.Præsentation af billedet Indhold Materiale og teknik
Udregning af kvadratsætninger
Det Internationale Område Studieområde 3/
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Kommunikation/IT eksamen
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
Hvad er en brugergrænseflade
Web 2.0 En introduktion til vores wiki.
Markedskommunikation Kapitel 10
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
Verden venter - fokus på 7 job Friskolen i Skive klasse Projektuge 2006 Grete Bundgaard og Allan Mikkelsen.
Tegneserier  .
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Den æstetiske krop Opgave Billedanalyse.
Snak med din sidemand om dette et par min.
- et forsøg på en analyse
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Kommunikation/IT.
AT4 Torsdagsplan. Dagens 4 timer: 1. modul: Undersøg om jeres samfundsfaglige hypoteser holder (tjek også om jeres naturvidenskabelige forsøg stemmer.
Tv-reklame.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
Fagdidaktisk kursus i religion Nyborg d september 2013
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Reklameanalyse Walkthrough.
Skriv jeres egen novelle!
Det moderne gennembrud
Øvelser Teoretisk Diskussion. I dag Hvordan er det gået? Gruppe 1, 3 og 4 skal sende en til Charlotte på: med opdragsgiverens navn.
ITAPC 1 Præsentation 6: Presentations. Agenda Motivation Hvordan.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Reklameanalyse.
Alternativ reklameassistent
Lærerpræsentation.
Layout og fremlæggelse
JOOMLA! Brugervejledning
1 Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb Digital fotografering 1.Komposition 2.Billedets synspunkt 3.Billedæstetik.
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
Levende billeder Kortfilm. Berettermodellen Dramaturgisk model. Opbygning af fortælling og spænding. Effektiv måde at holde seeren fanget fra start 
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
En APP til unge som er i tvivl om deres seksualitet - Lavet af Melani
Skriveperiode (synopsis)
Afsender Produkt Udgivelsestidspunkt
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Ordbank på Islandsk og dansk – Dyreliv og natur (sten)
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Jonas, Oliver og Kasper T.
SIKKERHED ONLINE.
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Den gode tone Lse.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
BADMINTON Netværksmøde foråret
DEN GODE STIL.
SIKKERHED ONLINE.
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
DEN GODE STIL.
Den gode tone Lse.
Af alle hjemmesideejere har ikke
Kunstbilleder analyse.
Digital fotografering
Præsentationens transcript:

-Billedanalyse-

Arbejd med en makker eller alene. Lav din/jeres egen billedanalyse af en trykt reklame. Vi går systematisk til værks! Arbejd med en makker eller alene.

En introduktion af formelle termer (billedanalyse) 2. En introduktion af mediers billedbrug, i forbindelse med reklamer

Krav til opgaven: Der SKAL bruges formelle termer ALLE skal fremlægge Fremlæggelsen sker med en PP (Dette er en træning af jeres formidlingsevne)

1. Hvem/hvad er der på billedet? Hvis det er en person, må du gerne skrive alt hvad du ved om ham/hende. Ved en reklame skal vi kende producenten. Du skal lave noter på din computer eller i et hæfte!

2. Farver Hvilke farver er anvendt? Få farver? Mange farver? Få kontraster? Mange kontraster?

3. Dybde Er der dybde i billedet? Er der en forgrund? Er der en baggrund?

4. Perspektiver Normalperspektiv? Fugleperspektiv? Frøperspektiv? Zoomteknik?

5. Kropssprog Hvilket kropssprog har personen/personerne

6. Symboler Er der noget der symboliserer had/kærlighed? Er der farvesymbolik?

7. Opbygning Er billedet roligt/uroligt? Kaos/harmoni?

Brug billedanalyse-punkterne til en trykt reklame først!

Den trykte reklame Producenterne er villige til at gå langt, for at sælge deres produkt! Analysér hvem målgruppen er! Unge eller gamle?

Den trykte reklame Reklamer skal have et blikfang, en sjov pointe, eller særlige farver. Ud fra dette kan vi præcisere hvad Der gør reklamen spændende, interessant, eller det modsatte!

Den trykte reklame Blikfang

Den trykte reklame Montage - Er mediebilleder der er sammensatte eller, lagt oven på hinanden.

Den trykte reklame Troværdighed Producenter bruger ofte kendte personer til at repræsentere Deres produkt. Dette kan vække tillid og gøre reklamen troværdig!

Den trykte reklame Troværdighed Troværdighed har også noget at gøre med den realistiske kontekst. Sammenhængen her er reel og farverne er naturlige.

Den trykte reklame Komposition Hvordan er billedets vigtigste dele placeret? Centralkomposition Symmetrisk komposition Trekantskomposition

Den trykte reklame fortsættes..