Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den Jyske Sparekasse.
Advertisements

DIO 2012 Gældskrisen.
Rusland – November 2013 Velkommen
16-64 årige på arbejdsmarkedet
Kompetencerådets udfordringer 2009 Kompetencerådsmøde den 27. februar 2009 v./ Merete Giehm-Reese.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Holmegaard en ny begyndelse.
Vejen til TYRKIET Energi sektoren.
Det Internationale Område
Hvad skal vi leve af? Et spørgsmål om pensioner og transparens.
Velfærdsmodeller i verden - En kort gennemgang af Peter Dræby og Jeppe Sjørup Kilde:
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Den glade CEO og iværksætter!
Økonomisk styring Kapitel 14.
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
En dansk vækstsucces (jf. Peder J. Pedersens Tabel 17.2 fra første time) Både landbrug og byerhverv viste høje vækstrater fra 1880, jf. næste.
Afløsningsopgave 2.
Varemarkedet Blanchard kapitel 3 Del 3 Regneeksempel
Samfundsøkonomi Indhold Hvad er økonomi?
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Afsætning grundforløb
UD af ØMU-krisen Hvordan? Ålborg Universitet Fredag, den 25. november 2011 Jesper Jespersen
Samfundsøkonomi Indhold Hvad er økonomi?
3.lektion: De økonomiske mål
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Afsætning grundforløb
Finland - Dit næste nærmarked januar 2015 ved handelschef og regional koordinator Klaus I. Hell.
Kapitel 1 Hvad er makroøkonomi?. Kapitel 1 Hvad er makroøkonomi?
Makro-1 uge 9 Præsentation Undervisningsform Pauser hvornår hvor mange
Økonomiske begreber Samfundsfag.
Tværfagligt projekt mellem fysik og historie. Af: Henriette, Pi og Pernille Der er uenighed blandt historikere om hvornår industrialiseringen i England.
Hvad er mikroøkonomi? Kapitel 1 Udbud og omkostninger Kapitel 2.
Rasmus Nørlem Sørensen Langebjergskolen 17. januar 2013
Trafikdage Storbytrafik. Vækst i BNP og Trafikarbejdet.
Globalisering, side
Luksus tøj/accessoires i EU Gucci, Chanel, Hermes og Louis Vuitton
Caseopgave ECCO i Danmark.
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Big Picture 2. kvartal 2015 Jeppe Christiansen CEO April 2015.
Jan Christiansen SOSUFYN
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Appendix A Nogle udbredte strategimodeller.
Lolland Kommunes udfordringer. Udfordring 1: Faldende indtægter.
Opgave 1 En velfærdsstat er en stat der tilbyder offentlighjælp til sociale ydelser. Der blev i 1933 lavet 4 lovkomplekser, som skulle sikre borgerne økonomiskstøtte.
Digitalisering af fremtidens bilsalg brugtbilsalg Nyborg 6. juni 2013.
Erhvervsgeografi og Globalisering Om arbejdsdeling mellem hovederhvervene og international arbejdsdeling Af Otto Erhvervsfordeling i alle lande Erhvervsfordeling.
Hvordan vil du sikre dansk konkurrenceevne i fremtiden? Højere BNP. Offentlige investeringer, da det er staten der køber aktiver. Skabe højere BNP. Mere.
Title written in CAPITAL letters, broken into 2 lines, if it fits with the length of the words Optional: Cover this area with photo. Proportions are approx.
Danmark i en global verden Dansk Industri 28.okt. 15 Danmark i en global verden Seniorchefkonsulent Allan Sørensen.
1 [Firmanavn] Forretningsplan NB Mine popsmarte figurer bør slettes, hvis denne template anvendes !
Skal vi tvangsnationalisere energi? Andes Stouge 9. juni 2016.
Aktuelt billede af arbejdsmarkedet v. Karl Schmidt, direktør, Beskæftigelsesregion Syddanmark.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Målgrupper og segmentering
Agenda Præsentation af SWOT Afslutning
Pris som handlingsparameter
Frankrigs Europapolitik under Hollande – holder den fransk-tyske akse?
NELLEMANN A/S Gruppe 7: Natasia Andersen, Mikkel Knudsen, Niklas Knudsen, Niclas Schmidt, Nora Henriksen.
Lægge Procent til eller trække procent fra
d. 29. oktober 2015 Direktør Bjarne Hastrup
Energierhvervsanalyse
Erhvervsgeografi og Globalisering
Behov for drikkevand i Region Midtjylland – udvikling i befolkning, indkomster og arbejdspladser Bjarne Madsen.
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Kinas Økonomi – nu og i fremtiden
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Erhvervsgeografi og Globalisering
Barberians Copenhagen hvorfor Kina?
Præsentationens transcript:

Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen, Niclas Schmidt, Signe Dresler

Agenda Business Model Environment Analysis Business Model Canvas Key trends Market forces Macro-economic forces Industry forces 5 opportunities and 5 threats

Business Model Canvas

Key trends - PESTEL P: Stor flygtningestrøm (op til 1 mio.) Krisen i Sydeuropa (Grækenland, Portugal), hvor det er primært Tyskland, der støtter med den største del  Usikkerhed i befolkningen omkring nye fordelingspolitikker og forhøjede skatter E: Skat i Tyskland: Min. 14 % Topskat 42% Højeste skat 45%

Key trends - PESTEL S: Stor middelklasse i Tyskland Demografiske ændringer i Tyskland God købekraft blandt Tyskere Online handel i vækst T: Nye betalingsmidler (mobilepay, swipp) er under kraftig udvikling

Key trends - PESTEL E: Miljøbevidsthed og bæredygtighed vigtig for tyske forbrugere 90 % af befolkningen opfatter, at varer af høj kvalitet er mere bæredygtig 76 % i tysk undersøgelse omkring luksusvarer forventer mere bæredygtighed af luksusmærker L: Medlem af EU: Fri import/eksport mellem landene og der skal ikke betales told mellem køb og salg af vare Der skal betales moms i de pågældende land Tysk moms på ikke-fødevare 19 %.

Segmenter: Absolute De absolut rigeste Kvalitet, godt håndværk Ingen logoer Købsproces – diskret 3.500$ $

Segmenter: Aspirational Top 10 rigeste Kvalitet Eksklusiv købsproces 750$ $

Segmenter: Accessible De har råd til det Følelse af medlemskab Prisfølsomme Kvalitet bakket op af eksklusivt mærke 300$

Macroeconomics Med udgangspunkt i MAD-modellen Største land i Europa indbyggertal – 80,8 mio.

Macroeconomics Arbejdsløsheden er faldende

Macroeconomics BNP vækst sammenlignet med inflation

Macroeconomics Gini koefficient - 0,289 Unit labor cost – 1,9

Macroeconomics Procentvis vækst af disponibel indkomst

Macroeconomics Økonomien ligger i de større byer Turisterne besøgere de større byer og brugte i 2014 – 21,9 mia. € Stigning på 4% i forbruget af luksus accessories

Nye indtrængere: Høje indtrængningsbarrierer Købere: Stor prisfølsomhed Konkurrenter: Stor kapitalbinding Industry forces

Key trends OpportunitiesThreats Kraftig udvikling af nye betalingsmidler – kan betyde mulighed for en mere diskret købsprocess. Befolkningen bliver ældre → pensionsalderen hæves → arbejdsstyrken øges → flere købedygtige 76 % adspurgte forventer mere bæredygtighed fra producenter af luksusvare Kendskabsgrad – Lavere til LV i forhold til konkurrenter som Prada og Gucci

Key trends Legal & political OpportunitiesThreats Fri/import eksport mellem EU-landeUro i flere Sydeuropæiske økonomier. Massiv flygtningestrøm – usikkerhed omkring nye fordelings- og skattepolitikker → Privatopsparing øges → privatforbrug kan falde

Market forces OpportunitiesThreats Segmentet Accessible ønsker høj kvalitet, og et brand der afspejler eksklusivitet. Indkomstelastiske produkter i dele af Accessible- segmentet – Stiger indkomsten stiger privatforbruget Priselastiske produkter i dele af Accessible- segmentet Følsomme overfor større prisændringer.

Macro-economic forces OpportunitiesThreats Samme Valuta - ingen omkostninger v. veksling Ligeligt fordelte ressourcer – Stort accessible segment Stor turismeindustri – turisterne bruger mange penge BNP stiger – et land og en økonomi i vækst Sydlige delstater har højeste gns. Indkomst – Accessible segment, mulige Aspirational kunder Unit Labour Cost (enhedslønomkostningerne) har været svingende – uforudsigelige omkostninger i forbindelse med drift.

Industry forces OpportunitiesThreats Svære indgangsbarrierer – kræver stort distributionsnetværk samt store investeringer. Europæisk markedsleder Marketchallengers ønsker at opnå større markedsandele LV og konkurrenter har store kapitalbindinger og høje faste omkostninger – kan skærpe konkurrencen Opkøb og fusioner i branchen – kan betyde at konkurrenter hurtigt kan vokse sig store.