Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING AARHUS UNIVERSITET CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3-timers møder på Regionshospitalet Randers
Advertisements

Ny uddannelse profil på Ortopædkirurgisk afdeling Hospitalsenheden Horsens.
Individuel uddannelsesplan
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Feedback i den lægelige videreuddannelse
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
11. AUGUST 2014 CHEF FOR DIGITALE MEDIER STEFFEN LONGFORS Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light WEB OG DIGITALE PLATFORME AARHUS UNIVERSITET.
Lene Tortzen Bager og Tine Wirenfeldt Jensen
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Miljøvurderingsdag –
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
Oplæg til koordinerings- gruppen Transfer
Læge i HU anæstesiologi SATS foredrag onsdag d. 25. april 2012
DPS årsmøde 2013 Om mellemområdet mellem den psykoterapeutiske træning og den øvrige læring i den psykiatriske speciallægeuddannelse Hanne Stubbe Teglbjærg.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Nyt om VVM/ Miljøvurdering.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light. AUGUST 2014 AARHUS UNIVERSITET AU BLACKBOARD.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 1. DECEMBER 2014 BERGEN PROFESSOR MICHAEL SVARER AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT.
AARHUS UNIVERSITET AU Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU Infomøde for Sprog og Europæiske studier V. Studievejledningen.
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Personlige erfaringer med exitarbejde – nye input og handlemuligheder Line Lerche Mørck & Camilla Sys.
XX-afd Feedback i den lægelige videreuddannelse. Oversigt Hvad er 360°’s feedback Metoden –elektronisk model –papirmodel Spørgsmål og kommentarer.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 19. MARTS 2015 FORSKNINGSPOLITISK ÅRSMØDE PRODEKAN JES MADSEN AARHUS UNIVERSITET SCIENCE AND TECHNOLOGY.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. OKTOBER 2014 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
Information til respondenter Feedback i den lægelige videreuddannelse.
Transfer mellem uddannelse og arbejde Temadag om transfer Center for Strategi og Innovation 5. maj 201 Bjarne Wahlgren.
PUF-seminar 2011 Århus Sygehus Af Anne Braae Olesen Supervision – et redskab til læring i et ambulatorium Af Anne Braae Olesen Uddannelsesansvarlig overlæge.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23RD OF MARCH 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 29. AUGUST 2015 TEOLOGI FOR LÆGFOLK LEKTOR ELSE KRAGELUND HOLT AARHUS UNIVERSITET ARTS AU DET GAMLE TESTAMENTE.
9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU GOD VEJLEDNING AF GYMNASIEELEVER -> guide til at blive ”mini-vejleder”
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light MAJ 2016 AARHUS UNIVERSITY HEALTH AU LISE WOGENSEN BACH VICE-DEAN, HEALTH RETTIGHEDSPROBLEMER I FORSKNINGSSAMARBEJDER.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. MARTS 2016 BIG BANG 2016 LEKTOR EMERITA HELENE SØRENSEN AARHUS UNIVERSITET AU HVAD KAN PISA BRUGES.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. APRIL 2016 SOGNEDAG ØSTER HORNUM PROFESSOR (MSO) ANDERS-CHRISTIAN JACOBSEN AARHUS UNIVERSITET ARTS.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 25. MAJ 2016 MADS VISTESEN, GYMNASIEKOORDINATOR MAJBRITT NIELSEN, PROJEKTLEDER AARHUS UNIVERSITET AU.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 31. AUGUST 2015 AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN PÅ DE SUNDHEDSVIDENSKABELIGE KANDIDATUDDANNELSER OPLÆG.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU STIPENDIESTRUKTUR - VERSION 2 LISE WOGENSEN BACH, PRODEKAN TALENT, PH.D.-SKOLELEDER.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU ORGANISERINGEN AF AKUTMODTAGELSER OG RISIKO FOR DØD INDEN FOR 7 DAGE Anders Brøns.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light APRIL 2016 TROELS JØRGENSEN AARHUS UNIVERSITET AU PROMARK FOR SEKRETÆRER METTE VIGEN, AU ØKONOMI LARS.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 19. AUGUST 2014 AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTART - CAND.CUR STUDIEVEJLEDNINGEN PÅ BANEN.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU ​ Velkommen til temamøde om ​ psykisk APV på AU 2016.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Tilpas dit navn og titel ved at tilgå Diasmaster under Vis i topmenuen 6 OCTOBER 2015 AARHUS BSS CAREER.
FACULTY DEVELOPMENT på HOSPITALSNIVEAU Uddannelseskoordinerende overlæge Susanne Nøhr, PKL, PHD, MLP, Aalborg Universitetshospital.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 29. AUGUST 2016UDBUDSKONSULENT CASPER R. ULDBJERG AARHUS UNIVERSITET AU INDKØB VED AU.
Problematiske uddannelsesforløb - Hvordan håndteres de? Hvad er tillidsrepræsentantens rolle?
Forslag til skabelon for ledelsesdialogmøder omkring lægelig videreuddannelse på afdelingsniveau Det Regionale rådsmøde 24. september 2015 Thea Otto Mattsson.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 21. OKTOBER 2015 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE KBU i logbog.net 1. LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE Indhold Baggrund Brugere KBU Praktiske oplysninger 2 Slide nr Slide nr. 6.
Vandmiljø og biodiversitet i ferskvand AU AARHUS UNIVERSITET NATURMØDE 27. MAJ 2016 MARTIN SØNDERGAARD … mest om søer.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 6TH OF OCTOBER 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN TIL SCIENCE AND TECHNOLOGY.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 24. OKTOBER 2015 BJÖRN ANDRESEN AARHUS UNIVERSITET AU EPTSYS – ENERGY SYSTEM STABILITY (EN) ENERGI SYSTEM.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 7. AUGUST 2015 MARIE HALKJÆR KRAGELUND AARHUS UNIVERSITET AU SØGEMASKINEOPTIMERING.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU LÆRERROLLER.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. NOVEMBER 2016 SENIORFORSKER LARS JUHL MUNKHOLM AARHUS UNIVERSITET AU JORDSTRUKTUR EFFEKTER AF JORDBEARBEJDNING,
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 22. AUGUST 2016 ALMEN DIDAKTISK GRUNDKURSUS ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU DIDAKTISKE.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light SCHOOL OF BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES AARHUS UNIVERSITET VEJLEDER, AC-FULDMÆGTIG16. AUGUST 2016 MARIE.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27. OKTOBER 2016INTERNATIONAL KOORDINATOR ANNA KRONBORG BELL AARHUS UNIVERSITET AU UDVEKSLING I UDLANDET.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light PROFESSOR JENS BLOM-HANSEN AARHUS UNIVERSITET SCHOOL OF BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR STATSKUNDSKAB.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU BETYDNINGEN AF TIDLIG SÅNING PÅ KVÆLSTOFDYNAMIKKEN I VINTERHVEDE Ingrid K. Thomsen.
Data fra Evaluer.dk 2016 Evalueringen består af 26 spørgsmål opdelt i 7 grupper.
Strategi for Den Lægelige Videreuddannelse
Interprofessionelle kompetencer og kompetencevurderinger IPLS 5
Almen praksis og speciallægepraksis
Tutorlægekursus – bliv klar til nye udfordringer!
Instruktion til mødeledere
Stefan Møller Luef.
Inspektorbesøg Afdelingens navn Besøg/år Introdukton Udd.program
Præsentationens transcript:

Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING AARHUS UNIVERSITET CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AU FACULTY DEVELOPMENT I VIDEREUDDANNELSESREGION NORD

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Faculty development er: ​ De aktiviteter, sundhedsprofessionelle deltager i, individuelt og som gruppe, ​ for at forbedre deres viden, færdigheder og evner som ​ læremestre og undervisere, ledere og administratorer, forskere og akademikere DEFINITION –

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular HVEM ER VORES ”FACULTY”? ​ Alle, som på en eller anden måde er involveret i undervisning og supervision af sundhedsprofessionelle på alle niveauer – det være sig direkte eller indirekte (ledere af uddannelse) (Steinert 2014)

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular I PRAKSIS TALER VI OM ​ Uddannelseslæger  Uddannelseskoordinerende yngre læger /DYNAMO ​ Speciallæger  Hovedvejledere / praksistutorer  Kliniske Vejledere  Uddannelsesansvarlige overlæger  Uddannelseskoordinerende overlæger / Praksiskoordinatorer  Postgraduate Kliniske Lektorer  Hovedkursusledere, delkursusledere, undervisere på kurser  Lektorer, Semesterkoordinerende professorer, Professorer

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular HVORFOR FACULTY DEVELOPMENT? ​ Systematisk Review 2006 (Steinert et al., 2006)  Tilfredshed med kurserne  Deltagerne har lært noget og er blevet bedre til at undervise  Yngre læger kunne mærke forskellen  Der anvendes flere og mere effektive pædagogiske metoder ​ Faculty Development initiativer virker i dansk kontekst  Kompetencevurderingskursus i Anæstesiologien (Malling et al., 2007)  Vejlederkursers effekt (Rubak, et al., 2008) KRAV BEK nr 1706 af 20/12/2006

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular TILBAGEBLIK ​ Uddannelseslæger:  1990’erne Pædagogiske kurser (gav point til kursusstilling)  2004 Obligatoriske Generelle kurser – Læring og Vejledning ​ Speciallæger:  1990’erne Tutorkurser / Vejlederkurser ” Changing the Culture” - Bulstrode & Hunt  2003 PKL-kurser  2006 UAO-kurser ​ Universiteterne udbyder forskellige pædagogiske kurser til lektorer og professorer ​ *UKYL-kurser/udvikling – ikke etableret ​ ”1996 uddannelsesordningen” ”sikre udbud af kurser” ”Alle bør deltage indenfor deres første halvår”

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular HVORDAN GÅR DET SÅ? ​ Videreuddannelsesregion Nord:  34 % af speciallæger har været på vejlederkursus (2003) (Mortensen et al; 2010)  25 % af alle læger har været på vejlederkursus (2007) (Mortensen et al; 2010) ›664 har deltaget i vejlederkurser i perioden (40% fra AUH)  77 % af UAO har været på kursus for UAO (Enqueten 2011 Danmark: 100 % af tutorlæger har været på tutorlægekursus ​ 82 % af speciallæger har været på vejlederkursus – mens det kun er 52 % af vejlederne, der har deltaget ( Søjnæs et al, 2011) ​ 64 % af alle læger har været på vejlederkursus (Enqueten 2011)

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular AKTUEL KURSUSVIRKSOMHED NORDSYDØST Sjælland ØST Hovedstaden Kursus UAO dag2 + 1 dag-2 dage Vejlederkurser speciallæger dag1 dag2 + 1 dag2 dage Vejlederkurser yngre læger dag 2 dage1 + 1 dag Tutorlægekurser2 dage*1 + ½ dag2 dage PKL-kurserMin 4 dage/år AMEE mm ??? * Obligatorisk follow-up efter 5 år

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular HVAD GØR VI FREMOVER? ​ VEJLEDERKURSER – TUTORLÆGEKURSER  Sikre rød tråd mellem obligatoriske generelle kurser og vejleder/tutorkurser  Estimere behov for ”basal”-vejlederkurser  Revision af speciallægers vejlederkurser ›Nye tider ›Udvikling i medicinsk pædagogik  Etablere follow-up på vejlederkurser? ​ KURSUS FOR UAO  Sikre rød tråd til vejlederkurser mm  Revision?  Follow-up? – *Temadag *Følgegrupper for generelle kurser Udvalg til udvikling af uddannelsesgivende Undervisere Kursusudbydere

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular INDHOLD I PÆDAGOGISKE FD-UDBUD ​ Feedback-koncept (Bulstrode & Hunt) (Docheff, 1990)

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular FEEDBACK ER EN AFLEVERING – IKKE EN INVITATION TIL DISKUSSION Gatterbauer, 2007

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular FEEDBACK GUIDE

10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular ​ Mere fokus på  Feedback uden ”sugar-coating”  Kompetencevurdering  Karrierevejledning – karriereværket?  Organisatorisk forståelse (leder/administrator/organisator) ​ Fokus på udvikling af ledere og forskere indenfor medicinsk uddannelse ​ Designe FD-program for PKL ​ Behovsanalyse blandt UKYL

Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING AARHUS UNIVERSITET CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE UDDANNELSER AU TAK FOR OPMÆRKSOMHEDEN