Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBirgitte Kronborg Redigeret for ca. et år siden
1
Udd. Ansvarlig Sygepl. Anette L. Spanggaard og Sygepl. Susanne Jessen
3D – Virtuelt læringsrum Onkologisk afdeling Herlev Hospital Stråleterapi Udd. Ansvarlig Sygepl. Anette L. Spanggaard og Sygepl. Susanne Jessen
2
Program Baggrund Metode Didaktiske overvejelser
Hvad kan fremtiden byde på ? Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
3
Baggrund Stort behov for strålebehandlingskapacitet af kræftpatienter i DK betød stort uddannelsesbehov af stråleterapeuter. Det gav øget pres i det kliniske miljø – så hvordan kunne det løses ? England havde løst det med b.la. 3D simulation i et adskilt læringsmiljø Herlev Hospital – Onkologisk afdeling startede med 3D undervisning i 2007 Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
4
Baggrund Piloter uddannes vha. Fly simulator.
Kan man også lære at strålebehandle kræftpatienter i en simulator? Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
5
Målgrupper Uddannelse: Kursister og studerende indenfor stråleterapi
Information Nyansatte i onkologisk afdeling og andre samarbejdspartner Formidling Åbent hus arrangementer for borgere Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
6
Metode Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
7
Hvad er det ? En 3D biograf med plads til ca. 20 personer
Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
8
3D - simulation The real World Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
9
Geometri forståelse Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
10
Se strålerne Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
11
Hands on Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
12
PÅKØRSEL TILLADT............ I ET SIKKERT LÆRINGSMILJØ
Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
13
Cases fra det kliniske miljø
Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
14
Forståelse for tumors placering
Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
15
Visualisering af strålefelt
Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
16
Behandlingsteknik og risikoorganer
Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
17
Nogle didaktiske overvejelser
Veluddannede undervisere Metode : nytænkende, udviklende og eksperimenterende Sætte den faglige overligger korrekt Målgruppe identificerende Program tilrettelæggelse Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
18
Kvalitet Sammenhængende læringsperspektiver Nyeste viden
Tværprofessionelt Effektmåling Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
19
Fremtidsperspektiver
Patient skole Utilsigtede hændelser Ved implementering af nye behandlingsstrategier Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
20
Kontakt Ledende Oversygeplejerske Marie-Helene Olsen
E- Mail : Ledende Områdesygeplejerske Vibeke Brandhof E- Mail: Anette L. Spanggaard / Susanne Jessen
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.