Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Top of Client’s Logo Bottom of Client’s Logo Change to blue backgroundcolor Go to Design menu, categorie Themes Choose the ‘Blue Kunde & Co’ template View.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Top of Client’s Logo Bottom of Client’s Logo Change to blue backgroundcolor Go to Design menu, categorie Themes Choose the ‘Blue Kunde & Co’ template View."— Præsentationens transcript:

1 Top of Client’s Logo Bottom of Client’s Logo Change to blue backgroundcolor Go to Design menu, categorie Themes Choose the ‘Blue Kunde & Co’ template View drawing guides Right-click on slide and select ’Grid and Guides...’ Check ’Display drawing guides on screen’ Select ’OK’ Insert Client’s logo (1:2) 1. Go to >View >Slide Master 2. Insert Client’s logo 3. Align top to marked guideline, position Horizontal 1.6 Vertical 16.41 cm Max height of logo 1.4 cm 4. Resize logo to marked bottom guideline, see marks below 5. Copy the logo, paste it onto the Title Slide Gradient Layout 6. Place logo on similar layouts on Blue Master 7. Paste the logo onto Title and Content Layout Hjemmeværnskommandoen Tracking Afrapportering April 2016 1

2 Insert client logo: The logo should be 1.25 cm height, and placed 1.5 cm from the left side. Top of Client’s Logo Bottom of Client’s Logo 1.Metode for indsamling af data 2.Beskrivelse af stikprøven 3.Holdning til Hjemmeværnet og dets image 4. Kampagneerindring og holdning til reklamefilmen 5.Rekruttering 6.Baggrundsinformation Indhold 2

3 Insert client logo: The logo should be 1.25 cm height, and placed 1.5 cm from the left side. Top of Client’s Logo Bottom of Client’s Logo  Kampagnen har haft en høj erindring. Ca. 41% genkender 1 eller flere af de viste film, hvilket er et højt niveau, når man tager i betragtning at ca. 61% har haft mulighed for at set kampagnen.  Kampagnen vurderes meget positiv, idet ca. 70% mener den er overvejende god/Særdeles god. Endvidere ses en stigende tendens, der dog er stagneret i forhold til tidligere.  Kampagne har forøget viden og ændret holdninger. Den generelle holdning til hjemmeværnet er styrket og ser på den del af respondenterne der har set kampagnen er der tale om en klar styrkelse af image og ønske om at være frivillig. Summary 3

4 1. Metode for indsamling af data 4

5 Insert client logo: The logo should be 1.25 cm height, and placed 1.5 cm from the left side. Top of Client’s Logo Bottom of Client’s Logo Dataindsamlingen er gennemført via Userneeds’ online panel i perioden feb. 2014 til og med september 2015 Hver månedlig stikprøve består af ca. 150 respondenter – 100 respondenter repræsentative for den danske befolkning og 50 respondenter blandt mænd/kvinder i alderen 18-32 år En stikprøve på 150 giver en fejlmargin på ca. 8% Alle signifikante forskelle er på et 5% signifikansniveau Testen bestod af følgende: Metode for indsamling af data 5 Hjemmeværnets image og holdning til Hjemmeværnet Kampagneerindring og holdning til reklamefilmen RekrutteringBaggrundsinformation

6 2. Beskrivelse af stikprøven 6

7 Stikprøven for hele perioden 2015/6 på 1961 respondenter, fordelt repræsentativt for den danske befolkning 7 Stikprøven Total 20152016 Målgruppe Unge34% 50734% 155 Danmark66% 99866% 301 Værnepligtig 16% 24315% 69 Ikke værnepligtig84% 1.26285% 387 Frivillig 53% 80552% 238 Ikke frivillig47% 70048% 217 Regioner Nordjylland14% 20514% 62 Midtjylland23% 34421% 97 Syddanmark19% 28420% 91 Hovedstaden29% 43530% 137 Sjælland16% 23715% 69

8 Jævn fordeling af interview hen over året under hensyntagen til kampagner 8 Stikprøven Total 20152016 Måned Wave 19% 15033% 150 Wave 29% 15034% 156 Wave 39% 15033% 150 Wave 49% 150 Wave 59% 150 Wave 69% 153 Wave 79% 150 Wave 89% 151 Wave 99% 151 Wave 109% 150 Wave 119% 150

9 Stikprøvens sammenligning med Danmarks statistik viser, at den demografiske distribution er korrekt 9 * www.dst.dk Distribution af stikprøven sammenlignet med Danmarks statistik StikprøvenDanmarks statistik* 18-32 år26%27% 33-45 år25% 46-55 år21% 56-70 år27% Nordjylland11%10% Midtjylland23% Syddanmark21% Hovedstaden31% Sjælland15%

10 3. Holdning til Hjemmeværnet og dets image 10

11 De udsagn der overordnet viser den mest positive tilslutning er at Hjemmeværnet er en tillidsvækkende og respekteret organisation 11 Base: alle personer 2014-nu

12 Ser vi isoleret på resultaterne for dem der positivt tilslutter sig udsagnene ser vi tydeligt løftet fra 2014 til 2016 12 Base: alle personer 2014-nu

13 Og tilslutning til udsagnene har generelt løftet sig stødt over over de seneste 2 år 13 Ny reklame 3 film Base: alle personer 2014-nu

14 Den totale tilslutning til udsagnende er rimelig konstant, men påvirkes positivt af kampagner 14 *Skala går fra 1-5. Ny reklame 3 film Base: alle personer 2014-nu

15 Der er bred enighed i at HJV varetager et bredt udvalg af opgaver, der både støtter og er til gavn for samfundet. Tendensen er stigende sammenlignet med 2014 15 TOTAL Base: alle personer 2014-nu

16 Den stigende tendens tydeliggøres igen når vi isolerer dem der tilslutter sig de positivt til udsagnene – især værd at bide mærke i er løftet på “til gavn for samfundet” og “varetager et bredt udvalg af opgaver…” 16 Base: alle personer 2014-nu

17 Niveauerne for befolkningens enighed med udsagnene viser en svag stigning i forståelsen af, at HJV varetager et bredt udvalg af opgaver over de seneste to år 17 Ny reklame Base: alle personer 2014-nu

18 Akkumulerer vi resultaterne ser vi sammenlignet med sidste år en stigning i den totale tilslutningsgrad 18 Ny reklame Base: alle personer 2014-nu

19 4. Kampagneerindring og holdning til reklamefilmen 19

20 En femtedel husker at have set en reklamefilm for Hjemmeværnet uhjulpet. Især de yngre, mændene og dem der allerede er frivillig på anden vis 20 Andel der husker Total 201420152016 Målgruppe Unge28%33%27% Danmark19%22%17% Mand 25%27%20% Kvinde20%25%21% Frivillig 24%27%19% Ikke frivillig20%24%22% Regioner Nordjylland17%28%20% Midtjylland23%21%14% Syddanmark23%27%24% Hovedstaden23%28%21% Sjælland23%27%22% Værnepligtig Ja21%27%23% Nej23%26%20% Base: alle personer 2014-nu

21 Over det seneste halve år har 37% set én eller flere film. Imagefilmen har bedst genkendelse på grund af frekvens og sekundlængde TOTAL 21 Andel der har set mindst 1 film Total 201420152016 Målgruppe Unge37%45%42% Danmark27%31%27% Mand 33%37%31% Kvinde28%35%34% Frivillig 29%37%29% Ikke frivillig32%35%36% Regioner Nordjylland30%33%32% Midtjylland35%34%25% Syddanmark32%36% Hovedstaden27%38%32% Sjælland30%36%38% Værnepligtig Ja31%40%31% Nej30%35%33% Film 1: Bolette / Melisa Film 2: Jesper/Amir/Michael Base: perioden juni 2015-nu

22 Der er en rigtig god effekt, når kampagnerne kører. Det højere tryk i 2015 har haft en positiv indvirkning på kampagnegenkendelsen – det er fortsat imagefilmen der har bedst genkendelse, men Michael har fungeret rigtigt godt i 2016 22 71% har haft lejlighed til at se kampagnen. Det giver en konvertering på 62, hvilket er et meget godt niveau. 66% har haft lejlighed til at se kampagnen. Det giver en konvertering på 67, hvilket er et meget godt niveau. Bolette/ Melissa Amir/ Jesper 61% har haft lejlighed til at se kampagnen. Det giver en konvertering på 67, hvilket er et meget godt niveau. Amir/ Jesper Base: alle personer 2014-nu

23 Knap 70% af respondenterne finder reklamerne overvejende eller særdeles gode, hvilket er et meget højt niveau, mens meget få har et negativt indtryk af reklamefilmene 23 TOTAL Base: Image: 2014-nu / øvrige film 2015 - nu

24 Der har været en stigning i det generelle indtryk af reklamefilmene – både i målgruppen og blandt den brede befolkning. 24 Base: alle personer 2014-nu

25 De personer der har set min 1 film er mere positive overfor HJV end dem der ikke har set filmen. 25 Base: fra august 2014 -nu

26 De personer der har set min 1 film er mere tilbøjelige til at overveje at blive frivillig i hjemmeværnet. 26 Base: fra august 2014 -nu

27 De personer der har set min 1 film er mere enige i, at HJV er vel uddannede og kompetente samt bredt funderet i befolkningen 27 Base: fra maj 2015 –nu (pga. ny skala)

28 De personer der har set min 1 film har en langt bredere opfattelse af hvilke opgaver Hjemmeværnet varetager 28 Base: fra august 2014 -nu

29 Insert client logo: The logo should be 1.25 cm height, and placed 1.5 cm from the left side. Top of Client’s Logo Bottom of Client’s Logo Udvikling i antal personer der ved hjemmeværnet uddanner forsvarets soldater 29

30 5. Rekruttering 30

31 20% af respondenterne har overvejet at blive frivillige i Hjemmeværnet TOTAL 31 Base: hele perioden 2014 -nu

32 Der er en positiv sammenhæng mellem kampagneindsats og interessen for at melde sig, som betyder at kampagnen får flere til at overveje. Målgruppen som vi målretter kommunikationen mod ligger klart over befolkningen i overvejelse. 32 Base: hele perioden 2014 -nu

33 Gennemsnit 3.07 2,95 2,92 2,85 2,87 2,82 2.57 2.66 2.56 Generelt er respondenterne mest enige i at Hjemmeværnet tilbyder varierede uddannelser og kompetenceudvikling, og er mindst enige i at omgangskredsen respekterer hjemmeværnet. TOTAL 33 Base: fra maj 2015 –nu (pga. ny skala)

34 Der er mange opgaver som over 50% af respondenterne ikke ved at Hjemmeværnet varetager. Det mest kendte opgaver er afvikling af begivenheder, personeftersøgning og stormflodsberedskab. 34 Base: stillet fra maj 2014 –nu

35 6. Baggrundsinformation 35

36 Fordeling af stikprøven 36

37 Over halvdelen af respondenterne laver frivilligt arbejde indimellem, eller på fast basis. 37

38 Størstedelen af respondenterne, der laver frivilligt arbejde, gør det indenfor kultur, idræt og fritid. 38 Andet omfatter bl.a.: IT-hjælp, kollegie og festivaler Base: Stillet til alle der laver frivillig arbejde

39 Næsten halvdelen af de, der laver frivilligt arbejde, gør det i form af andet praktisk arbejde. Omkring en tredjedel laver arbejde indenfor uddannelses- eller bestyrelsesarbejde. 39 Andet omfatter bl.a.: Træner og sociale aktiviteter Base: Stillet til alle der laver frivillig arbejde


Download ppt "Top of Client’s Logo Bottom of Client’s Logo Change to blue backgroundcolor Go to Design menu, categorie Themes Choose the ‘Blue Kunde & Co’ template View."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google