Trafikulykker med cykler Jesper Hemmingsen Trafiksikkerhedsafdelingen Vejdirektoratet 1.
2.
Dataflow -Trafikulykker Aalborg, Middelfart og Næstved Alle Kommuner POLSAS
Udviklingen i tilskadekomne trafikanter
Udviklingen for cykelulykker
Personskader på cykel 6.
Antal ulykker hvor mindst én cykel er involveret 7.
8.
Trafiksikkerhed for cyklister 1973, 1985 og
,6 % af cykelulykkerne skete på en fredag tilskadekomne på cykel (61,2% af disse var mænd) Blandt mændene var der 36,6% i alderen 7-14år - Bladt kvinderne var der flest tilskadekomne i alderen 25-24år (44%) 69 % af de 136 dræbte var mænd 47 af de dræbte var børn under 15 (35%) København havde den største andel af cykelulykkerne (33%), herefter følger Odense (5,6%), Ålborg (4%) og Århus (3,8%) 10.
personer kom til skade (53,7 % var mænd) 71,3 % af de 101 dræbte var mænd 33,7 % af de dræbte var ,8 % af alle personskader skete i august Over halvdelen af personskaderne var i svingningsulykker 3,5 % af de tilskadekomne havde en promille over 0,50 % 0
(-68%) kom til skade i trafikken heraf 33 dræbte (-76%) 45,5 % af de tilskadekomne var kvinder (52 % af de dræbte) 44 % af de tilskadekomne er mellem 25-54år - flest i alderen 50-54år 71 % af de personskaderne var i svingningsulykker Under 1 % af de tilskadekommen havde en promille over 0,50% 0 2,2 % af de tilskadekomne køre på elcykel 12.
Cykelsikkerhed i fremtiden Hvad gør vi nu? Nye ulykkestyper og faktorer Teknologisk udvikling Årsager Behov for mere data 13.