Trafikulykker med cykler Jesper Hemmingsen Trafiksikkerhedsafdelingen Vejdirektoratet 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Advertisements

Forebyggelse af alvorlige trafikulykker
Præsentation af Havarikommissionen for Vejtrafikulykker
Transport og transportudfordringer
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Hvordan sikre cykeltrafikken prioritet? - internationale erfaringer Nasjonal Sykkelkonferanse Drammen september 2002 Civilingeniør Thomas Krag.
Busser Kan vi spare penge hvis alle kører på cykel?
- Cyklens teknologiske udvikling -
Brug af GIS i skadestuer
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Hjerte-Lunge-Redning
Ca. 300 mennesker kom til ALVORLIGT TIL SKADE i højresvingsulykker med person- og varebil!
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Forebyg arbejdsulykker - to værktøjer til den grafiske branche
Færdselssikkerhedskommissionens handlingsplan 1 år efter
Cykelbyen KBH. Vores mål for % tager cyklen til arbejde eller til uddannelse i København Antallet af alvorligt tilskadekomne cyklister halveres.
Stofrelateret død og Metadondødsfald
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
MEGAFON undersøgelse af VINTERMAN.DK VINTERMAN brugermøde
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
Trafikdage Udvikling i risiko i trafikken Camilla Riff Brems Danmarks TransportForskning
Statistik om kvindelige iværksættere - udviklingen
Navn Navnesen via Indsæt/Sidehoved. Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller.
Hvorfor arbejde med trafiksikkerhed? Fordi det står i sundhedsloven... og i Færdselssikkerhedskommissionens nye handlingsplan Fordi kommunerne har forpligtet.
S T I K K Samarbejdsgruppen for Trafiksikkerhed I Kommunerne i Københavns-området 1977 på baggrund af ønske fra Kommunal teknisk chefforening, kreds 1.
Udpegning af grå strækninger i det åbne land Michael Sørensen, civilingeniør, ph.d.-studerende Trafikforskningsgruppen ved Aalborg Universitet Trafikdage.
Tanja Legind Rendsvig Cand. psych.
Nikolaj Mannering Læge
Cykelkonference 2005 IDA, 14. oktober 2005 Thomas Krag Mobility Advice.
Ældres Trafiksikkerhed Og Trafikcafeer. De ældre er over repræsenteret i ulykkesstatistikken med 28% hvis vi tager fra +65 år, men de udgør kun 14% af.
Ringsted 4. september 2014 Winnie Hansen, Vejdirektoratet
Hvert år dræbes 500 i trafikken og kommer alvorligt til skade Hvad er problemet? mennesker bliver dræbt eller alvorligt kvæstet de næste.
Trafiksikkerhedsby konkret udmøntning af Trafiksikkerhedsplan 2013
Cyklister i gågader Bjørn Weitemeyer
Via Nordica juni 2004 Hastighed og ulykker - Kan IT erstatte farthindere Kommentar af Harry Lahrmann Aalborg Universitet.
” Godmorgen, Cykel ” I lyset af den nye skolereform: Undersøgelse af potentialer for implementering af målrettet cykelundervisning i Folkeskolen.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Trafikinformation 9. årg den 30. og 31. august 2010 Videoen ”Untitled (How Could This Happen to Me?)” fra den canadiske popgruppe Simple Plan er et godt.
Hvem er jeg og hvorfor er jeg her i dag? Trafikulykker rammer os alle i mere eller mindre grad. Rør det noget i os eller er det bare en notits i avisen.
Alternativ forside Overskrift Max 1 linje VELKOMMEN Alternativ forside dias med billede Copy / paste dette slide, højreklik længst ude i kanten og vælg.
Trafikcafé for seniorer November 2014 Flere og flere ældre i kommunen En trafikcafe er sjovere end et tilskud til kørekursus Opfyldelse af Hørsholm Cykelby.
Skolernes trafiksikkerhedspolitik Skoleledermøde Onsdag den 17. marts 2010.
METTE NYRUP, CAND. PSYCH., PH.D.-STUDERENDE PSYKOLOGISK VELVÆRE HOS VOKSNE MED CP.
MIDT- OG VESTSJÆLLANDS Ældre Adfærd i trafikken Midt- og Vestsjællands politi Færdselsafdelingen Vicepolitiinspektør Peter Stryhn Torsdag den 27. november.
Cykliststrategi Kampagner Uheldsstatistik Dræbte: 57 i i 1998 Alvorligt tilskadekomne: 550 i 2007 – 800 i 1998 Lettere tilskadekomne:
Overskrift Max 1 linje HVORFOR undervise i færdsel ?
Introduktion til arbejdet med vold i familien, kærestevold og grænser Tør du tale om det?
Anja Transportundersøgelser på virksomheder Anja Puggaard, Søren Fischer Jepsen Movia.
Uheldsudtræk og kollisionsdiagrammer
Hvor og hvordan sker ulykken?
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Statistik, bøder m.m. Statistik
Antal Selvmord i 2015: 563 (♂: 390, ♀: 173) Selvmordsforsøg i 2011:
Hvor og hvordan sker ulykken?
TRAFIKPOLITIK PÅ SKOLER DERFOR
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Statistik, bøder m.m..
Statistik, bøder m.m..
Enheden for Klinisk Alkoholforskning
Øveprøve – lille knallert
Tæt trafik.
Find trafikpolitikken her: (skriv url)
Danmarks Biblioteksforening Opinionsmåling, juni 2014
Hvor og hvordan sker ulykken?
Trafikpolitik for Durup Skole.
Færdselsundervisning
Færdselsundervisning
Præsentationens transcript:

Trafikulykker med cykler Jesper Hemmingsen Trafiksikkerhedsafdelingen Vejdirektoratet 1.

2.

Dataflow -Trafikulykker Aalborg, Middelfart og Næstved Alle Kommuner POLSAS

Udviklingen i tilskadekomne trafikanter

Udviklingen for cykelulykker

Personskader på cykel 6.

Antal ulykker hvor mindst én cykel er involveret 7.

8.

Trafiksikkerhed for cyklister 1973, 1985 og

,6 % af cykelulykkerne skete på en fredag tilskadekomne på cykel (61,2% af disse var mænd) Blandt mændene var der 36,6% i alderen 7-14år - Bladt kvinderne var der flest tilskadekomne i alderen 25-24år (44%) 69 % af de 136 dræbte var mænd 47 af de dræbte var børn under 15 (35%) København havde den største andel af cykelulykkerne (33%), herefter følger Odense (5,6%), Ålborg (4%) og Århus (3,8%) 10.

personer kom til skade (53,7 % var mænd) 71,3 % af de 101 dræbte var mænd 33,7 % af de dræbte var ,8 % af alle personskader skete i august Over halvdelen af personskaderne var i svingningsulykker 3,5 % af de tilskadekomne havde en promille over 0,50 % 0

(-68%) kom til skade i trafikken heraf 33 dræbte (-76%) 45,5 % af de tilskadekomne var kvinder (52 % af de dræbte) 44 % af de tilskadekomne er mellem 25-54år - flest i alderen 50-54år 71 % af de personskaderne var i svingningsulykker Under 1 % af de tilskadekommen havde en promille over 0,50% 0 2,2 % af de tilskadekomne køre på elcykel 12.

Cykelsikkerhed i fremtiden Hvad gør vi nu? Nye ulykkestyper og faktorer Teknologisk udvikling Årsager Behov for mere data 13.