Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren Ole Laursen Danmarks Naturfredningsforening Uddannelse er afgørende for at fremme en bæredygtig udvikling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
DLF ind i debatten om fremtidens skole
 Om os  EMU Global Undervisning  Andre folkelige organisationer  Kompetencer.
Ørestad Skoles værdier
Global undervisning.
Skolebestyrelsens opgaver
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Grønt flag grøn læreruddannelse
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Forældremøde X årgang.
Holluf Pile Skole, 9. c Uge 3 Mandag og fredag: 8.00 – 9.30
Landsprøver Hvert forår på 4. og 6. klassetrin
Kommunal rehabilitering – hvordan lykkes vi med den
Grønt Flag – Grøn Læreruddannelse
ScienceLab -Et naturfagligt samarbejde i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Genoprettelse af et brudt fællesskab mellem mennesker ”Vær gode mod hinanden, vær barmhjertige og tilgiv hinanden, ligesom Gud har tilgivet jer i Kristus.
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Velkommen til SKJOLDHØJ FORSAMLINGSHUS. Historien om Mahmoud Hvordan var det engang……
Bæredygtig udvikling genbrug, hvorfor?
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
7 Årgang Langmarkskolen
Netværk for fællesskabsagenter marts 2014
Grønt Flag Grøn Skole Undervisning om miljø og bæredygtighed Grønt Flag Grøn Skole handler om virkelige miljøspørgsmål og spørgsmål om bæredygtighed innovation.
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Udsatte børn i folkeskolen - hvordan løser folkeskolen opgaven? Specialundervisningen i folkeskolen.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Hvad er en bygningskonstuktør
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
5 års planer Forebyggende arbejde er bedre end ”hovsa”-løsninger!
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Sådan er vi gået i gang med Grøn Generation. Præsentation af projektet At vi ser projektet, som en god mulighed for at få et øget samarbejde mellem Teknik.
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Perspektivkort Bruges til at udvikle en ide! Idégenerer ud fra fremtidsscenariet eller perspektivet. Vurder hvorledes perspektivet kunne forbedre, tilføje.
Ressourcestrategien - Hvordan kommer vi i mål?
PROCES OG TIDSPLAN Godkendelse af forslag i Byrådet den 22. april Offentlig debat i maj og juni måned Udstilling i Utzon Centeret Endelig godkendelse.
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
Robusthed ”I stedet for at bruge alle ressourcerne på at forhindre folk i at falde i floden og drukne, er det bedre at give dem mulighederne for.
Natur- og miljøfilosofi 6. Semester Per Christensen.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
En Bæredygtighed Fremtid mobiltelefonen
Borgermøde 17. september Forslag til Miljø- og Klimapolitik 2014 Velkommen! – Borgermøde 17. september 2013 Program Vision Furesø – Vi skaber løsninger.
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
Rent vand og sanitet. Vand  Landområder =82% der har rent vand  Byområder =96% der har rent vand  Så mangler over en 1/3 af verdens befolkning stadig.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Tilskud til ansattes efteruddannelse i Europa
Bæredygtige forbrugs- og produktionsformer
Påklædning kommende bestyrelsesmedlemmer Generel del
Flygtninge i verden.
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/2018 De 17 Verdensmål
Genbrug til Syd er…uddannelse
Efterskoleforeningens initiativer
Tilsynserklæring Aabenraa Friskole 2016.
Jeopardy om verdensmålene
Jeopardy om verdensmålene
Jeopardy om verdensmålene
Jeopardy om verdensmålene
Jeopardy om verdensmålene
Økonomi i dyrkning af hestebønner 2018
Jeopardy om Verdensmålene
som mennesket anvender til at genskabe / udvikle
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren Ole Laursen Danmarks Naturfredningsforening Uddannelse er afgørende for at fremme en bæredygtig udvikling og forbedre menneskers evne til at løse miljø- og udviklingsproblemer.” Slutdokumentet fra FN’s konference for Miljø og Udvikling i Rio de Janeiro 1992

En bæredygtig verden Naturen og naturens ressourcer er vores livsgrundlag – derfor skal vi passe på den og sørge for en retfærdig fordeling. ”Det bedste bevis på, at der findes intelligent liv i rummet er, at de aldrig nogensinde har forsøgt at kontakte os!”

Undervisning i bæredygtighed Flere fremtider, flere løsninger Interessemodsætninger og dilemmaer Demokrati og samarbejde Viden, forståelse, debat og handling

Vi kan gøre det! Undervisningsmaterialer Besøg i alle landets kommuner elever har brugt materialet

Affaldsindsamling Ressourcer, genanvendelse, genbrug Materialer Over tilmeldte børn

Tak for jeres tid Vores børn skal blive bedre end os til at tage hånd om vores livsgrundlag, passe på verden og på hinanden.