Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06 Skovbrand Oplæg til Tværfagligt 3.g Projekt v/ Steen Markvorsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den store Tur guide Made by Socom.dk. Den store Tur guide Velkommen til Den store Tur guide •Her kan du: –Oprette nye turer –Tilmelde dig på en tur –Komme.
Advertisements

TPG handleplans-skema
SHADOW OWNERS DK VI ER PÅ VEJ JA VI SKAL OGSÅ SPISE.
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Demonstration og evt. egen løsning samtidig med Tegn og find den lineære funktion f(x), der går gennem punkterne A(3, 2) og B(5, 1). Find f(1.5) og f(8).
Efterafgrøder og miljøet
Backoffice præsentation
Tværfagligt undervisningsforløb
Velkommen til GLOBE-programmets introduktionskursus Vi vil bestræbe os på - ikke at stresse ikke at stresse ikke at stresse - men heller ikke at.
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
Kognition og uendelighed
v/ Steen Markvorsen og Michael Pedersen
ATU: FAGLIGT UDBYTTE, FRA EN DELTAGERS SYNSPUNKT TALENTUDVIKLING I UDDANNELSESSYSTEMET, TAGENSVEJ 86, D. 23 AUGUST 2011.
Termografering fra luften - ”Hvad er op og ned”
Normalfordelingen Man siger at et talmateriale er normalfordelt, når der optræder mange observationer i midten af materialet og få i yderkanterne. Her.
Lav en tilfældig retvinklet trekant
Euler’s Elastica v/ Steen Markvorsen.
Implementering af brandingstrategi på nettet
Institut for Matematik Projekt XM 27. – 28. November 2006 XM v/ Poul Hjorth og Steen Markvorsen.
Backoffice præsentation
Geometri Areal og omkreds.
Erhvervsskolen Nordsjælland Milnersvej Hillerød telefon Skæring mellem to linier i rummet.
Studieretning Naturvidenskab
Statistik, kombinatorik & Sandsynlighed
Det almene gymnasium: informationskompetence i samarbejde mellem elev-lærer- bibliotekar Knud Holch Andersen, Thisted Gymnasium & HF.
Lav en tilfældig retvinklet trekant
Netværk for fællesskabsagenter
Målemetoder & usikkerhed Vi skal måle arealet af tavlen Fejlkilder: Ikke rektangulær og plan.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
På det efterfølgende dias (startsiden) er vist formationen.
Niclas kønig nielsen Skive handelsgymnasium 3. øma
Gennemsnit og spredning
Matematik har bevæget sig
Problemformuleringer med matematik
På det efterfølgende dias (startsiden) er vist formationen.
I tilfælde af BRAND Ansvarlig for børn i børnehaven 1. Du skal uddele opgaver til de andre voksne 2. Send en voksen til bålhytten med børnelisten + en.
Matematikfaglighed i samfundsfag og EU
Skovbrande.
Hvad er modydelsen ved at ændre
The 13 chapters Chapter titles from Lionel Giles' 1910 translation I. Laying Plans II. Waging War III. Attack by Stratagem IV. Tactical Dispositions V.
Omkostningsstyring og valg af mekanisering?
JOBVÆKST Mariagerfjord Værktøj til analyse og formulering af Vækst/Forretningsstrategi.
Statistik, kombinatorik & Sandsynlighed
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
Skovbrand Oplæg til Tværfagligt 3.g Projekt
Forskningens Døgn: Da algoritmer gjorde det af med højtråbende børsmæglere Christian Borch, professor mso, dr.scient.soc. Institut for Ledelse, Politik.
:52 1. Hvilket land skal du på udveksling i? Evaluering af Workshop 2015 Navn 1USA 2Canada 3New Zealand 4Storbritannien 5Østrig 6Spanien 7Frankrig.
:54 1. Hvilken dag deltog du/I til afrejsemødet? Evaluering af afrejsemøderne 2015 Navn 1Odense den 16.maj 2Aarhus den 16.maj 3København den.
Geometri i 4.Y.
Lavet af: Asbjørn Kjærlund, Oliver Thorndall, Natasja Jensen og Mathilde Christensen.
1. 2 HVORFOR? Opgave 3 Løsning: Find omkredsen af cylinderen vha. formlen for cirklens omkreds. Find arealet af cylinderen som arealet af et rektangel,
GeoGebra 1 Mål: Du kan tænde og slukke for algebravindue og tegneblok.
PRØV! Et program til de mundtlige prøver Forlaget MATEMATIK
Den nye ”7-trins skala” Hvorfor?
Hjælp til ballonprojektets matematik del
Areal bestemt ved integration
Forskningens bud på mulighederne i landdistrikterne
Natur Ud i naturen Mystik Fare vild, sove ude i naturen
SO og Matematik Tanker på HC Ørsteds Gymnasiet
Sammenslutningen af Jyske Fotoklubber
Parameterfremstilling og punktmængde
Den religiøse dimension
Præsentationens transcript:

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Oplæg til Tværfagligt 3.g Projekt v/ Steen Markvorsen

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Brand!

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Attack

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Strategi

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Head-, Flank-, and Back-Fire

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Grassland Fire Tikokino, Central Hawkes Bay, New Zealand, 1991

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Ellipse Opgaver I Ligning Parameterfremstilling Omkreds Folieringer Areal

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Head-, Flank-, and Back-Fire igen

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Ellipse Opgaver II Hvor et det lettest (sværest) at angribe og slukke ilden? Definér ’Area burned by Head Fire’ Definér ’Area burned by Flank Fire’ Definér ’Area burned by Backfire’ Beregn disse 3 arealer til ethvert tidspunkt i en uendelig skov Beregn de 3 arealer for en helt udbrændt rektangulær skov Hvilke biologiske konsekvenser har ’afbrændingstypen’?

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Uden vind

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Med vind

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Med vind

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Uden vind

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Med vind

Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Oplæg Slut