Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afFrederik Bjerregaard Redigeret for ca. et år siden
1
ATU: FAGLIGT UDBYTTE, FRA EN DELTAGERS SYNSPUNKT TALENTUDVIKLING I UDDANNELSESSYSTEMET, TAGENSVEJ 86, D. 23 AUGUST 2011
2
HVEM HØRER VI PÅ, TALE OM HVAD? Humanistiske metoder Humanistiske arbejdsområder Fænomenologi eller Hermeneutik? Sprogforskere - KU CHRISTIAN SELCH, AKADEMIET FOR TALENTFULDE UNGE ÅRGANG 2010-2013 23-08-2011 2
3
HVEM HØRER VI PÅ, TALE OM HVAD? Statistik Matematisk Historie Naturvidenskabelige metode i et historisk perspektiv Matematikere - KU CHRISTIAN SELCH, AKADEMIET FOR TALENTFULDE UNGE ÅRGANG 2010-2013 23-08-2011 3
4
HVEM HØRER VI PÅ, TALE OM HVAD? Argumentation Kropsprog Retoriske virkemidler Formidling Retorikere - RUC CHRISTIAN SELCH, AKADEMIET FOR TALENTFULDE UNGE ÅRGANG 2010-2013 23-08-2011 4
5
HVEM HØRER VI PÅ, TALE OM HVAD? Spørgeskemaer Hvordan undgår du at ligge svaret i munden på respondenten? Kvalitativ eller kvantitativ? Sociologer - KU CHRISTIAN SELCH, AKADEMIET FOR TALENTFULDE UNGE ÅRGANG 2010-2013 23-08-2011 5
6
HVAD FÅR VI UD AF DET? Udfordringer motiverer Højt undervisnings niveau og dygtige formidler giver lyst til mere Motivation CHRISTIAN SELCH, AKADEMIET FOR TALENTFULDE UNGE ÅRGANG 2010-2013 23-08-2011 6
7
HVAD FÅR VI UD AF DET? Analyseværktøjer Formidlingsværktøjer Nye arbejdsgange Egenskaben til at se relationer mellem fag - tværfaglighed Arbejdsværktøjer CHRISTIAN SELCH, AKADEMIET FOR TALENTFULDE UNGE ÅRGANG 2010-2013 23-08-2011 7
8
HVAD FÅR VI UD AF DET? Muligheden for at skabe nye faglige relationer Muligheden for at tale med folk inden for det felt der interesserer en Muligheden for finde nye faglige interesseområder Et springbræt CHRISTIAN SELCH, AKADEMIET FOR TALENTFULDE UNGE ÅRGANG 2010-2013 23-08-2011 8
9
HVOR EFTERLADER DET OS? Tilvænning til universiteternes arbejdsformer Præsentation af forskellige universiteter og deres tilbud ”Klargøring” til en akademisk fremtid En akademisk fremtid CHRISTIAN SELCH, AKADEMIET FOR TALENTFULDE UNGE ÅRGANG 2010-2013 23-08-2011 9
10
AKADEMIET NU OG I FREMTIDEN Det rummelige gymnasium kan ikke rumme alle Støtte til de 10% der har det lettest, er lige så vigtigt som de 10% der har det sværest Ingen udfordring = ingen motivation Ingen motivation, giver folk der dropper ud Bonus eller behov? CHRISTIAN SELCH, AKADEMIET FOR TALENTFULDE UNGE ÅRGANG 2010-2013 23-08-2011 10
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.