Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afRudolf Jepsen Redigeret for ca. et år siden
1
v/ Steen Markvorsen og Michael Pedersen
Til Matematik på DTU v/ Steen Markvorsen og Michael Pedersen Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
2
CAAS TODO Billeder from real life The ICT comments
Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
3
Til Matematik på DTU Synopsis Behovs–analyse og –dækning
Eksemplificeret Integrator 6 Anvendelsesperspektivet Coda Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
4
Behov? Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
5
Behov KTH vision: Matematik = Institut for Matematik DMUK på DTU
30. November 2007
6
Behov, KTH 2007 Non-eksempel: Institut for Matematik DMUK på DTU
30. November 2007
7
Behov, DTU 2007 Eksempel: 2-timers skriftlig prøve, December 2007 -:-
Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
8
Dækning Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
9
Dækning Syntese og sammenhæng
Via få koncepter - linearitet, approksimation, integration Via computer-eksperimenter - visualisér, inspicér, opdag, diskutér, forstå, forklar Via anvendelser - projekt-opgaver og tema-opgaver Via milepæle - færre emner - mindre stof - solide principper - mindre ”at regne” Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
10
Til Matematik på DTU Logistik, Matematik 1, DTU 550 studerende
3 forelæsere 20 eksterne UA, gymnasie-lærere 20 hjælpelærere (ældre DTU-studerende) 10 DTU kolleger fra andre institutter (hjælp til projektopgaverne) 10 censorer fra hele landet (medv. v. projektopgaveforsvar) 20 klasselokaler 150 computer-terminaler (3 eftermiddage + 3 formiddage pr. uge) Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
11
Matematik 1 Aktiver Ugesedler, eksempel: -:-
Tema-opgaver, eksempel: -:- Hjemmeopgaver, eksempel: -:- Projektopgaver, eksempel: -:- -:- Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
12
Et eksempel v/ Søren Enemark (studerende på 1. semester)
Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
13
Eksempel Perspektiver og projektioner -:- Institut for Matematik
DMUK på DTU 30. November 2007
14
Eksempel Perspektiver og projektioner -:- Institut for Matematik
DMUK på DTU 30. November 2007
15
Integrator 6 Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
16
CAAS i Matematik1 på DTU Integrator6 – en flervariabel ’Inspektor’
Eksempler -:- Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
17
Konstruktion af håndgribelige eksempler
Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
18
CAAS Fra Maple til 3D PRINTER Institut for Matematik DMUK på DTU
30. November 2007
19
CAAS Fra Maple til 3D printer Produktion i Maple -:-
VRML eller STL export til ZPrint og ZEdit -:- Håndgribelige Eksempler Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
20
En tema-opgave: Brand! Institut for Matematik DMUK på DTU
30. November 2007
21
Skovbrande i Canada ( >200 ha, 1959-1999)
Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
22
Brand! Attack: Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
23
Brand! Strategi: Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
24
Brand! Head-, Flank-, and Back-Fire Institut for Matematik DMUK på DTU
30. November 2007
25
Grassland Fire Tikokino, Central Hawkes Bay, New Zealand, 1991
Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
26
Brand! Elliptiske øvelser Ligning Parametrisering Omkreds Foliering
Areal Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
27
Brand! Uden vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
28
Brand! Med vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
29
Brand! Uden vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
30
Brand! Med vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
31
Brand! Uden vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
32
Brand! Med vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
33
Brand! Med vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
34
Coda Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
35
Coda Udfordringer Bærbare PC til alle studerende (realiseret på DTU pr. E07): Fri bevægelighed af diskussioner, ideer, metoder, og handlekraft. Nye opgaver, opgaveformuleringer, og løsningsprocesser: Gennemsigtig progressiv arkitektur og procesorienteret læring. Teori, eksperimenter, beviser, og anvendelser under ét: Modellering + Løsning + Tolkning = Matematik. Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
36
Slut Tak for opmærksomheden!
Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.