Agenda Introduktion Metoder for konceptudvikling (Sylvia) Team-roller i effektive grupper (Martin) Virtuelle epoker (Gitte) Telepresence (Ian) Diskussion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
TALENT-DK: Inspirationsmøde
Velkommen til. Visionen for SEE 20:10 Nyskabende og Tidssvarende En korpslejr skal være på spejdernes præmisser og en lejr som spejderne vil tænke tilbage.
Nicolai Moltke-Leth.
Konflikter på nettet. Og hvordan du løser dem.
Digitale medier og mobning
Koncept Rotary Youth Exchange – Multi District Denmark.
Sprog/billeder på Internettet
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Kulturstudier M-KA Festivaler. Et teoretisk perspektiv.
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
TIL HEST - Sikkerhed ved ridning og omgang med heste
The Utility of Organisational Ethnography Konklusion. Neyland.
Virtuel - ordbogsdefinitionen:
VELKOMMEN til Pædagogisk IT-vejledning efter din skolekultur IT-Vejlederens rolle ændrer sig!
How to publish as a PhD-student. Dagens program Præsentation Hvilken person er du selv? Forventninger til PhD-studerende fra instituttet Hvordan bruger.
Avata’ hva’ for noget? Sanne Fejfer Olsen, CBS LearningLab.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Learning Intelligence v. Bettina Lundgaard, KMD. Learning Intelligence Teknologi til at opsamle og analysere undervisnings- og evalueringsdata, der giver.
Tilgængelighed og registering. Helt fra bunden ICA - Universal Declaration on Archives Siger bl.a. Beskytte folkets rettigheder, Etablere individuelle.
Grøn Plan fra Novo Kilde Børsen 27 feb Novos Klimastrategi.
AVID d. 30/9 1.Præsentation af Roseanne Stone 2.Teksten: Will the Real Body Please Stand Up? 3.En tur gennem Carsten Sørensens framework 4.To alternative.
mellem virtualitet og virkelighed
Hallo... Jeg ville bare se om du var tilstede... I just wanted to see if you were there...
Digte om immigration i New York
Menneske og maskine Medier og Kommunikation, F2005.
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Lisbeth: Baggrund BA i Litteraturvidenskab & Medievidenskab MA i Image Studies (University of Kent) Cand.mag i Litteraturvidenskab.
Historien om MonaCyclona. Indledning | Program Indledning Hvad er There? Identitet i en moderne verden Brugen af den virtuelle verden i identitetsdannelse.
Billeder. grænser. leg. eksamen specialeafhandling 24. juni 2005 it-universitetet stabilitet. mobilitet.
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
Emotioner Thomas Krabben Helle Hald. Hvad er ”emotions” Inspiret by Darwin and Ekman ” Emotions are evolutionary adaptations, as they enhance an organism's.
Virtualitet - i historie Fagdidaktik, Middelfart Eigil Møller
M-læring -. Innovationsdilemmaet We can do amazing things with technology, and we’re filling the world with amazing systems devices, but we find it hard.
Det her talent foregår i nærheden af mig…
Virtual Pets. Opsummere teksten – historisk perspektiv Psykologiske vinkel ved Furby´en Virtuelle kæledyr og fremtid.
Genre in computer games In general Historically As a means of creating new games.
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Technology as material in design Johan Redström 2005, Design Philosophy Collection Two.
On the Essential Contexts of Artefacts or on the Proposition that ”Design Is Making Sense (of Things)” Af Klaus Krippendorff 1989.
Romerbrevet v. Rolf W. Jørgensen. 7 følger af retfærdiggørelsen jf. Rom 5,1-11 1) Fred med Gud v.1 2) Adgang til Gud v.2a 3) Håb om herlighed v.2b 4)
Århus, 8. april Integral Spiritualitet - og kristen tradition
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
HUMANISTIC PSYCHOTHERAPIES Anders Dræby Sørensen, Anders Dræby Sørensen,
Insert picture: Click the icon and insert a picture from your folders. Right-click the picture and ”Send to back”. Change logo Right-click logo and select.
Hvad er et godt eksperiment, og hvordan planlægges en eksperiment række? hypothesis, theory, law mean a formula derived by inference.
IT-dag den 6/8 Present.me. Present.me - intro Hvad er Present.me? Present.me er et præsentationsredskab Tre muligheder: PowerPoint+lyd PowerPoint+video.
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
THE MENTORING JOURNEY.
Team Nordahl og Skibet Skole
Google Selfie-event, København, Google HQ
Teater – ramme om en kulturel dimension i vores liv
Laroche et. al Gruppe 1: Mette, Camilla, Gorm og Jesper
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Software Testing Software testing.
Kompleksitet og paradokser
. Oh, store Gud med fem vers
Ved Fællestillidsmand Flemming Andersen og
Forskning i Teledialog
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
World Animal Protection
The US-China trade war and its consequences
Præsentationens transcript:

Agenda Introduktion Metoder for konceptudvikling (Sylvia) Team-roller i effektive grupper (Martin) Virtuelle epoker (Gitte) Telepresence (Ian) Diskussion

Spot

Metoder for konceptudvikling Agenda Xxx xxx

Metoder for konceptudvikling xxx

Team-roller i effektive grupper Agenda Xxx xxx

Team-roller i effektive grupper xxx

Team-roller i effektive grupper xxx

Virtuelle epoker Agenda Få folk til at tale mere sammen De 4 virtuelle epoker i følge Alluquere Rosanne Stones artikel ”Will the Real Body Please Stand Up?” De 4 epoker har været med til at opdraget os Kan vores koncept café være med til at få folk til at tale mere sammen?

Virtuelle epoker Caféen som en kendt ramme om den virtuelle kommunikation Få gæsterne til at udveksle rejseerfaringer og gode råd Er vi for optimistiske mht. at få gæsterne til at tale mere sammen bare fordi det foregår virtuelt?

Virtuelle epoker Hvilken form for interaktion og muligheder har de nye teknologier skabt mellem mennesker? Epoke 1 Udvikling af tekst – den akademiske rapport Epoke 2 Elektronisk kommu. og underholdende medier Epoke 3 Informations teknologi Epoke 4 Virtual reality og cyberspace Rosanne Stone – Will the Real Body Please Stand Up

Virtuelle epoker Epoke Tekst. Den akademiske rapport, der giver mulighed for virtuel vidnesbyrd – en form for virtuel kommunikation. Epoke Elektronisk kommunikation og underholdnings medier. Telegrafen, phonografen, radioen, tv – mange mennesker kan være mentalt tilstede i samme space på én gang Epoke Informations teknologi. Virtuelle fællesskaber som BBS. Star Wars som inspiration. Computeren som et vindue ind i et socialt space. Lærer at agere via en repræsentation af sig selv og eksistere i et imagined space. Epoke Virtuel reality og Cyberspace. Gibsons Neuromancer. 3D Hjelm, arkitektoniske walkthroughs og flysimulatorer.

Virtuelle epoker Epoke Tekst. Den akademiske rapport, der giver mulighed for virtuel vidnesbyrd – en form for virtuel kommunikation. Epoke Elektronisk kommunikation og underholdnings medier. Telegrafen, phonografen, radioen, tv – mange mennesker kan være mentalt tilstede i samme space på én gang Epoke Informations teknologi. Virtuelle fællesskaber som BBS. Star Wars som inspiration. Computeren som et vindue ind i et socialt space. Lærer at agere via en repræsentation af sig selv og eksistere i et imagined space. Epoke Virtuel reality og Cyberspace. Gibsons Neuromancer. 3D Hjelm, arkitektoniske walkthroughs og flysimulatorer.

Virtuelle epoker Vores motiv med dette koncept var ikke en full immersion, eller at kreere en virtuel verden, men at skabe et kommunikationsværktøj og noget underholdning, der gør brug af det virtuelle. Frances Barker om den forandring, der sker fra 1600 og frem. Der sker en ændring i måden man fremstiller kroppen på og i måden man interagerer på. Resultatet er at man begynder at udtrykke sig mere gennem tekst  kommunikation bliver medieret gennem teknologi, og man skal til at forestille sig hvordan den man kommunikerer med ser ud.

Virtuelle epoker På nettet kan man selv bestemme ens identitet. I f.eks. Second Life bestemmer man selv hvordan man vil se ud og hvilket køn man vil have. Webcams blev ikke det store hit, som man troede. Folk vil hellere have lov til at sidde og være grimme foran computeren, og ligne en million i cyberspace. Vores koncept byder på en teknologisk medieret kommunikation, men med en repræsentation af ens faktiske fysiske krop. De 4 epoker har lært os at kommunikere med hinanden gennem teknologi. Vi er blevet ’opdraget’ og tilvendt til at befinde os flere steder på en gang, og det at kommunikere på tværs af tid og sted.

Virtuelle epoker Vil vores koncept med 3D hologrammer få cafégæsterne til at tale mere sammen? Det er utopi, at håbe at folk vil tale sammen blot fordi, kom- munikationen foregår gennem 3D hologrammer, så det vi ender op med er faktisk mere underholdning  folk behøver ikke at tale sammen, mere end de ville hvis alle var tilstede fysisk.

Virtuelle epoker Går vi i ring, ved at anvende 3D hologrammer til at medierer kommunikationen? Vi går væk fra det tekstbaserede og ender med at være tilbage til 1600 og før, hvor man mødtes face to face. Næsten, men ikke helt  vi bruger en teknologi til at medierer kommunikationen og det tillader folk at være mere end blot mentalt tilstede i flere tider og flere steder på en gang. Med vores café koncept er der også en begrænset mulighed for at påvirke omgivelserne i flere tider og flere steder på en gang.

Telepresence Agenda Hvad er ”telepresence”? Immersion og troværdighed Telepresence i BeamUp café

Telepresence Tele- (gr. tele) fjernt, fjern-. Gyldendal Fremmedord Presence [prezns] sb tilstedeværelse, nærværelse, nærvær… Gyldendal Engelsk dansk

Telepresence ”… A species of immersion is telepresence, the feeling of being physically present (from a first-person point of view) in a remote enviroment.” Mateas’ fremstilling af Murray’s syn på immersion ”… [telepresence is] the experience of precense in an enviroment by means of a communication medium.” Jonathan Steuer ”… it [telepresence] is the mediated perception of a ”temporally or spatially distant real enviroment” via telecommunication.” Thomas J. Campanella

Telepresence ”Admittely, webcamara technology as it exists today affords only the most basic variety of telepresence… … With sluggish images appearing in a tiny box on a desktop, webcamaras hardly constitute full sensory immersion in a distal world…” Thomas J. Campanella

”Of course, remote oservation through a tiny desktop portal will never approach the full sensory richness of a sunset over the South China sea; telepresence is an ambitious term…” Thomas J. Campanella Telepresence

? ?

”… Doubt creeps in with every mouse-click, and for me, seems to increase portionally with distance. Have we really been afforded the power to watch African water buffaloes in real time, as I am now doing while writing this in a Hong Kong office? Or were those animals pixelated a day or a moth ago, and long vanished?…” Thomas J. Campanella Telepresence

SheridanHeld og Durlach Udvidet sanselig informationMultiple feedback kanaler Syn, høre og føle samt fugtighed og temperatur Navigerbart synsfeltGennemsigtigt display - høj opløsning Mulighed for at påvirke det fjerne miljøKonstant informationsudveksling

”… Vi ønsker ikke at skabe en fuld immersion eller telepresence. Brugerne må på intet tidspunkt være i tvivl om, hvor de er, eller om dem de interagerer med er fysisk eller virtuelt til stede…” Telepresence

Diskussion