GRUPPENS BEREDSKAB Troplederen er den ansvarlige for beredskabet på gruppens lejrplads Man skal følge de overordnede retningslinier, der administreres af teknikområdet Store bygningsværker skal meldes ind til beredskabsområdet
Hvad skal du huske! Telte skal opstilles i klynger af 8 – tilfældigt ordnet Rundt om en klynge skal der være et friområde: A: 2 meter til alle sider (fra bardun til bardun) B: svarende til det telt der er højest (hvis I har et ttelt der er mere end 2 meter højt) C: 3 meter fra bardun til bålpladsens ramme For hver klynge skal der være: 1. En branddasker (skaft med metalblade) 2. Et håndsprøjtebatteri med 2x 10 liter vand
Se i øvrigt Info-pakke 3
Alarmering Ved brug for ambulance eller brandbiler Alle, der opholder sig uden for lejren, tilkalder hjælp, som man normalt gør.
Hvor er skaden sket ? På lejren er opsat brandposter med nummer, der kan bruges til steds- angivelse. Lejrens vejnavne. Underlejrens samlingstelt.
Ved skader og sygdom Underlejrens skadestue. Kl Lejrhospital. Tandlæge og kiropraktor. Direkte kontakt til lejrhospital.
Deltager registrering ALLE grupper skal på lejren løbende registrere, hvem gruppen har med på lejren. Alle lejrdeltagere har armbånd. Skal primært bruges overfor myndighed og ved evakuering.
Evakuering Besluttes af KLR eller Beredskab. Underlejrene samler deltagere og afsender. Underlejrene og DS etablerer ny lokalitet. UL-staben og DT-cheferne leder evakueringen af underlejren
Lejrens situation Vigtigt at alle bidrager aktivt med informationer omkring forhold om/på veje, tekniske installationer og serviceforhold f.eks. overfyldte affaldscontainere. Information til UL-staben Der laves dagligt servicekontrol.
Servicekorps Servicevagter runderer hver nat Hjælper til ved stor arrangementer Har en miniuddannelse i 1.-hjælp og brandberedskab