GRUPPENS BEREDSKAB Troplederen er den ansvarlige for beredskabet på gruppens lejrplads Man skal følge de overordnede retningslinier, der administreres.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lærerseminar 2008 INDSATSLEDELSE.
Advertisements

INDKVARTERING - FORPLEJNING
Forældredage i indskolingen Alt hvad du skal vide om Forældredage på Hellerup Skole Mini guide Praktiske oplysninger Tidspunkt: Datoer for forældredagene.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Reglernes del 2: Når både mødes
GuldborgsundLejren 2005 Mel: Frederik Brinth Christiansen
Introduktion ved Anne Reuss
Definitioner 5 Når både mødes 3 (Afsnit C+D)
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Munkebjerg Distrikt Korpslejrmøde d
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Velkommen til ledermøde. Aftenens program •Ryste-sammen-løb •Orientering om tiltag i kvarteret •Generel orientering om lejren •Aktiviteter på lejren.
Fodring af vildt Men de nye begrænsning i jagtloven om udsætning af vildt er det mere end tidligere at der er styr på sin udsætningsplan. Hvorfor kan den.
Dyssegårdsskolens kommende organisering
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
v/ Anne Kathrine Skibelund, Roskilde Bibliotekerne
Blå Sommer 2009 Besøg i Ravnsholt Division 21. oktober 2008.
1 Trivselsfest 2009 Datoer for festen:  Torsdag den 5. november:  kl – 16.00: forberedelse  Fredag den 6. november:  kl – 14.00: forberedelse.
Landslejr 2011.
RT71 / Kære tablere i RT71, Julen står for døren med den tilhørende obligatoriske julefrokost. I år foreligger dette arrangement i hænderne på Hard.
Intro-aften sommer Esbern Snares Løbet torsdag 9/5 Støt din klub (og løbsledelsen) og meld dig som hjælper.
”Skodjobs og gode gys!” - Unges forhold til risiko i arbejdslivet Ph.d. Mette Lykke Nielsen
Magistrenes Arbejdsløshedskasse
4K-pårørendegruppe Lyngby-Taarbæk, Gladsaxe, Gentofte, Rudersdal
De grønne pigespejdere Regionslejr Aftenens program Transport af piger Transport af materiel Rafter og brænde Program Alt det andet Jobbørs.
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Velkommen til forældremøde om
Velkommen til vejledningsmøde i MA
ATV september 2009 Hvordan kommer vi videre Richard Thomsen Statsgeolog Afdeling for grundvands- og kvartærgeologiskkortlægning GEUS.
Definitioner 2 Når både mødes 1 (Afsnit A)
BIM-kontor i samarbejde med administrationen
Troppens sommerlejr 2015 Hvorfor skal jeg med ? Spørgsmål ?
Roverne i Forandringen Guldborgsund 2005 Tirsdag er roverdøgn i Forandringen Aktiviteter for rovere og ledere Workshops kl og fra
Guldborgsundlejren 2005 Spejderliv – virkelighedens eventyr
Pr og kommunikation på Guldborgsund 2005 Forandringen
Kultur Forandringen Forandringens lejrbål mandag kl og fredag kl Mød alle forandringens ledere, Syng sammen aften mandag kl –
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere.
Guldborgsundlejren 2005 Spejderliv – virkelighedens eventyr Vision Udfordre mødet mellem spejdere Skabe rum for den enkelte Trendsætte gennem ”learning.
______________ ___ ___ Årets hovedtaler: Niels Pauli Nónstein
Intelligente tekstiler i sundhedsvæsenet
Velkommen til region Midtjyllands takstundervisningsdag.
VELKOMMEN TIL INFORMATIONSMØDE GULDBORGSUNDLEJREN 2005.
GuldborgsundLejren 2005 Information om mad til distrikterne og grupperne Korpslejrintendanturen / Underlejrintendanturen ved Marianne Rygaard, Forandringen.
Gudenå Distrikts hjemmeside blev flyttet til Korpsets SharePoint system den 30. januar 2007 Flytningen er sket for at: lette.
Guldborgsund 2005 Lejrpladsen - teknik. IS Punkt på UL Køle- container 4 Affaldscontainere Toiletter og vaskeplads Rafter Brænde Tappested for vand.
Ugeprogram Forandringens Underlejr FormiddagEftermiddagAften LørdagAnkomst Åbningslejrbål SøndagLejretablering mulighed for aktivitet Gudstjeneste MandagUNDERLEJRDAG
BRANDINSTRUKTION HOSPITALSENHEDEN VEST REGION MIDTJYLLAND.
Miljøcertificering på IBOS
Syre-neutralisatorer PH-udligning. Syre-neutralisatorer DS 432   4.13 Neutralisatorer   Anbringelse   Neutralisatorer skal anvendes, hvor.
@CRMUG Agenda  8:30 - 9:00 Registrering og kaffe  9:00 - 9:30 Bordet rundt – kort præsentation primært af nye  9:30 -10:30 Præsentation af DGIs CRM.
Optakt 20 minutter Program Optakt 20 minutter Dilemma #1 40 minutter Pause 10 minutter Dilemma #2 40 minutter Evaluering 10 minutter.
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
ØKONOMIFORVALTNINGEN KØBENHAVNS EJENDOMME 1. MARTS KØBENHAVN S EJENDOMME Vi skaber rum Vejledning i at logge ind og oprette ny sag på HelpDesken for brugere.
Uge 30……. Snart..! Vi mødes på Verninge kro lørdag D kl. 7.30
By- og markedsfester – nye regler !
Najugaq – Adresseopslagsregisteret
vil vi sætte spor i os selv, hinanden og omverdenen Med Spejdernes Lejr 2017 vil vi sætte spor i os selv, hinanden og omverdenen.
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Flowchart ved brand Der ringes 112 Sengeafsnit, PAM, BUP
Skal festteltet anvendes til privat brug*?
Hjerte-Lunge-Redning
Førstehjælp ved tilskadekomst
Førstehjælp ved hjertestop
Niels Bak Henriksen Rune Glerup
Uheld, ulykke og sikkerhedsmæssige hændelser
Klinisk Biokemisk Afdeling Juni 2016
Lov og praktiske løsninger Adfærd og ”plejer”… Samarbejde
Borgerens adgang til egne data
Præsentationens transcript:

GRUPPENS BEREDSKAB Troplederen er den ansvarlige for beredskabet på gruppens lejrplads Man skal følge de overordnede retningslinier, der administreres af teknikområdet Store bygningsværker skal meldes ind til beredskabsområdet

Hvad skal du huske! Telte skal opstilles i klynger af 8 – tilfældigt ordnet Rundt om en klynge skal der være et friområde: A: 2 meter til alle sider (fra bardun til bardun) B: svarende til det telt der er højest (hvis I har et ttelt der er mere end 2 meter højt) C: 3 meter fra bardun til bålpladsens ramme For hver klynge skal der være: 1. En branddasker (skaft med metalblade) 2. Et håndsprøjtebatteri med 2x 10 liter vand

Se i øvrigt Info-pakke 3

Alarmering Ved brug for ambulance eller brandbiler Alle, der opholder sig uden for lejren, tilkalder hjælp, som man normalt gør.

Hvor er skaden sket ? På lejren er opsat brandposter med nummer, der kan bruges til steds- angivelse. Lejrens vejnavne. Underlejrens samlingstelt.

Ved skader og sygdom Underlejrens skadestue. Kl Lejrhospital. Tandlæge og kiropraktor. Direkte kontakt til lejrhospital.

Deltager registrering ALLE grupper skal på lejren løbende registrere, hvem gruppen har med på lejren. Alle lejrdeltagere har armbånd. Skal primært bruges overfor myndighed og ved evakuering.

Evakuering Besluttes af KLR eller Beredskab. Underlejrene samler deltagere og afsender. Underlejrene og DS etablerer ny lokalitet. UL-staben og DT-cheferne leder evakueringen af underlejren

Lejrens situation Vigtigt at alle bidrager aktivt med informationer omkring forhold om/på veje, tekniske installationer og serviceforhold f.eks. overfyldte affaldscontainere. Information til UL-staben Der laves dagligt servicekontrol.

Servicekorps Servicevagter runderer hver nat Hjælper til ved stor arrangementer Har en miniuddannelse i 1.-hjælp og brandberedskab