Skriv jeres egen novelle!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
? Fra 1 til 10.
Advertisements

Leg og lektier Idéer til 2-4 piger Alder 4. klasse
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Elsker DU også at læse lektier?
90’ernes litteratur og litteratur i det nye årtusinde
Opgaver og svarark – til individuel brug
Dels blær´, dels præcisering af opgaven
Vi gennemførte en række interview ifm
Filmanalyse Intro til filmmediet.
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Projektopgave klasse.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Storyboard Læringsseminar 2
Storyboard Læringsseminar 4
Storyboard fra …. Kommune/team
Sigrid .
Å.
?.
Engelbert H – og den sidste chance
Kender du det? Hvordan kommer jeg i gang med at skrive?
Kortfilm – de 7 parametre
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
Perspekt 2 Rockwool Fonden © Knægt & Vinter Arbejdsark 31a.
Kortfilm Fokusområde 7 i 3.C i dansk.
2 StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
#3 · Video-sketching 15. februar. Definér jeres domæne og nogle oplevelser I kan sketche videre på.
Dette program kan lave et portræt af dit ansigt ud fra den information, du selv giver... Klik her.
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
En lærers tanker om og nogle eksempler på arbejdet med AVU-kursisterne i studiebåndet - præsenteret på en udviklingsdag for AVU-lærerne forår 2014.
Ekspertgrupper Grupperne får hver især et punkt fra mindmappet:
Intro - novelleforløb.
Sproghandlinger, genrer, stilleje
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
90’ernes litteratur og litteratur i det nye årtusinde
Erik Skammelsøn.
Inspiration til SFI Anæstesiologisk Afdeling Hermed en oversigt over standardplaner + SFI’er = aktiviteter. Dette kun til inspiration, så i har en fornemmelse.
Fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. Fortællertyper? Hvilken betydning har fortælleren? Hvad kan vi tilføje.
Billedsprog – Fortsættelse…
Dagsorden Tirsdag d. 28/10 Hvad ved vi nu om novellegenren – snak i gruppen! Opsamling på film omhandlende komposition. Gruppearbejde i teams – ”Hovedet”.
Novelleskrivning Hvad er vigtigt?
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
Intro til fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. ”Flipped film” Fortællertyper? Lektie? Opgave – arbejde med.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
-Billedanalyse-.
Levende billeder: Kortfilm
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Litterær artikel. Genren litterær artikel  Læs om genren her:
Vi ved godt ingeniører ikke praler – men vil du ikke nok gøre en undtagelse? Engineer the future har med succes skabt en række portrætter af unge ingeniører.
Ordbank på Islandsk og dansk – Venskaber (papir)
Større skriftlig opgave i 2.hf
Navn på jeres idé Jeres navne:
Ordbank på Islandsk og dansk – Dyreliv og natur (sten)
Oplæg d. 8/ Egaa Gymnasium
Ordbank på Islandsk og dansk – Årstider/efterår (træ)
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Ordbank på Islandsk og dansk – Højtider (Kul og kridt)
Salgstrappen Jan Christiansen KUU
Dialog om samarbejdet mellem jeres grupper/funktioner
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
2.D Mediefag C.
Præsentationens transcript:

Skriv jeres egen novelle! Aflevering tirsdag d. 25.11 Skriv jeres egen novelle! - Skriv en realistisk novelle - den må gerne være fantasifuld og sjov, men handlingen skal kunne foregå i virkeligheden.

Novellen skal Have en hovedperson. Strække sig over en dag. Skildre en bestemt situation. Fylde 1-2 computerskrevne A4 sider. Skrives med skriftstørrelse 12.

Før du skriver – brug billederne som inspiration

Før du skriver Udfyld mindmap – skal bruges til et videre arbejde med selve skrivningen. Efter noterne er lavet og læst igennem er du klar til at skrive. Tænk ligeledes over novellen som genre – hvad er karakteristisk ved denne (gense evt. vores film på bloggen).